MotoNews.pl

Nowe Renault Clio

poniedziałek, 08 lipca 2019

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Renault-Clio-2019 8

Nowe Renault Clio to już piąta odsłona tej prawdziwej ikony motoryzacji, która sprzedała się dotychczas w około 15 milionach egzemplarzy. Clio, które zostało wprowadzone na rynek w 1990 roku jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Renault na całym świecie, a w Europie znajduje się od 2013 roku. w ścisłej czołówce segmentu B. W latach 2012-2018 jego sprzedaż rosła z roku na rok, co jest wyjątkowym osiągnięciem!

Nowe Renault Clio

Nowe Clio szczyci się pięcioma gwiazdkami w teście EuroNCAP i kontynuuje tradycję samochodu idącego z duchem czasu oraz całkowicie bezpiecznego. Dynamiczny charakter, doskonałe trzymanie się drogi oraz spełnienie wszystkich procedur dotyczących jakości – od projektu po gotowy produkt – sprawiają, że Nowe Clio można w pełni uznać za najlepsze ze wszystkich dotychczasowych generacji CLIO.

Bardziej nowoczesna i masywna sylwetka Nowego Clio odwołuje się do DNA marki, które decyduje o jego sukcesie od niemal 30 lat i czerpie z mocnych stron poprzednich czterech generacji, otwierając nowy, niecierpliwie wyczekiwany rozdział niezwykłej historii.

  • Tak jak Clio I, „posiada wszystkie cechy wielkiego samochodu”. Nowe Clio korzysta z technologii stosowanych w modelach wyższej klasy jak Mégane czy Espace.
  • Niezwykle wysokie standardy w zakresie przestronności i komfortu wnętrza pochodzą z Clio II.
  • Podobnie jak Clio III, zapoczątkowuje nową erę w zakresie jakości postrzeganej.
  • Od Clio IV przejmuje wyrazistą stylistykę, która stała się inspiracją dla całej gamy samochodów Renault i prawdziwą wizytówką marki.

Zaprojektowane zgodnie z zasadą „Evolution and Revolution” Nowe Clio wyznacza nowe standardy poprzez bardziej dojrzałą stylistykę nadwozia i zupełnie nowe wnętrze. Wyraźniejsza linia i bardziej muskularny przód sprawiają, że Nowe Clio jest bardziej żywiołowe, nowoczesne i natychmiast rozpoznawalne, mimo że zostało stworzone w 100% z nowych elementów. Wewnątrz rewolucja jest wyraźnie widoczna. Wnętrze zaprojektowane całkowicie na nowo odwołuje się do segmentów wyższej klasy pod względem jakości postrzeganej i dostępnych technologii. Większa funkcjonalność i łatwość w obsłudze postrzegane są przez wszystkich kierowców jako zdecydowane zalety modelu.

Clio piątej generacji to dla nas bardzo ważny model, który jest bestsellerem w swoim segmencie i drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie we wszystkich kategoriach. Clio jest ikoną, a najnowsza generacja łączy najlepsze cechy swoich poprzedników. Zewnętrzna stylistyka Clio IV zjednała sobie naszych klientów i nadal zdobywa kolejnych. Dlatego postanowiliśmy pozostać przy DNA marki, dodając nowemu modelowi elegancji i nowoczesnego stylu. Wnętrze zostało dosłownie zrewolucjonizowane. Osiągnęliśmy znaczną poprawę jakości postrzeganej i wyrafinowania zastosowanych technologii. To zdecydowanie najlepsze Clio. – Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu przemysłowego Grupy Renault

Nowe Clio jest filarem planu strategicznego Grupy Renault „Drive the Future (2017-2022)”. Plan, który został ogłoszony jesienią 2017 roku, opiera się na trzech głównych założeniach:

  • Samochody elektryczne – do końca okresu realizacji planu Grupa Renault będzie posiadać w swojej ofercie 12 zelektryfikowanych modeli samochodów. Nowe Clio będzie pierwszym modelem z silnikiem hybrydowym E-Tech, zrealizowanym w oparciu o technologię opracowaną przez Renault.
  • Samochody inteligentne – również do końca okresu realizacji planu celem firmy będzie oferowanie na kluczowych rynkach samochodów w 100% inteligentnych. Nowe Clio idealnie wpisuje się w ten kierunek zmian, oferując zupełnie nowy system multimedialny, zapewniający stały dostęp do usług online, opracowany przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi.
  • Samochody autonomiczne – do końca okresu realizacji planu Grupa Renault zamierza wprowadzić na rynek 15 modeli wyposażonych w technologie jazdy autonomicznej. Pod tym względem Nowe Clio będzie pionierem i sprawi, że systemy wspomagania kierowcy w jeździe autonomicznej staną się szeroko dostępne w samochodach miejskich.

Nowe Clio odgrywa kluczową rolę w strategii, której celem jest wzmocnienie synergii w ramach Aliansu. Podstawą strategii jest rozwój współdzielonych technologii i wykorzystanie nowych płyt podłogowych, takich jak debiutująca w Clio platforma CMF-B oraz nowej architektury elektrycznej i elektronicznej. Wykorzystane w platformie najnowsze technologie odpowiadają obecnym wymaganiom rynku.

Nowe Clio, które jest pionierem nowej generacji modeli Renault, będzie również dostępne w wersji R.S. Line o sportowym designie, która czerpie bezpośrednie inspiracje z Renault Sport, a także w najbogatszej wersji INITIALE PARIS, która wyznacza nowe kierunki stylistyczne.

Nowe Renault Clio pojawi się w polskich salonach we wrześniu br.

Nowa gama napędów z pierwszym napędem hybrydowym E-TECH marki Renault

Nowe Renault Clio dysponuje pełną ofertą całkowicie nowych w tym modelu silników benzynowych i wysokoprężnych o mocy od 65 do 130 KM. W silnikach zastosowano zaawansowane technologie, które zapewniają zgodność z obowiązującymi normami oraz jeden z najniższych w tym segmencie poziom zużycia paliwa i emisji CO2.

W uzupełnieniu pojawi się całkowicie nowy napęd hybrydowy E-TECH, który będzie dostępny w ofercie Grupy Renault od 2020 roku. Łącznie możliwych jest 9 kombinacji napędu i skrzyń biegów, aby każdy nabywca mógł wybrać konfigurację, która najlepiej pasuje do jego sposobu użytkowania samochodu.

Silniki 1.0 TCe i 1.3 TCe powstały w ramach Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi a napęd E-TECH zaprojektowało Renault. Nowe Renault Clio świadczy o synergii partnerów, która jest kluczowym elementem strategii Grupy Renault i pozostałych członków Aliansu.

NAPĘD HYBRYDOWY

E-TECH – napęd hybrydowy opracowany przez Renault świetnie łączy wysoką sprawność energetyczną z dużą przyjemnością prowadzenia

Od niemal 30 lat Renault Clio stanowi ucieleśnienie idei samochodu na co dzień, który zawsze jest dopasowany do swoich czasów i upowszechnia zaawansowane technologie stosowane w motoryzacji. Nowe Renault Clio pozostaje wierne tej tradycji i od 2020 roku będzie dostępne z napędem „full hybride” E-TECH. To wyjątkowa premiera Grupy Renault, która wykorzystała swoje bogate know-how europejskiego lidera w dziedzinie elektromobilności, aby zaoferować klientom unikatowe doświadczenie jazdy Nowym Clio z napędem hybrydowym.

Napęd E-TECH został stworzony i opatentowany przez dział inżynierii Renault. Wykorzystano elementy zaprojektowane w ramach Aliansu, jak na przykład specjalnie zmodyfikowany do tego celu silnik benzynowy 1,6 l nowej generacji. Pozostałymi elementami napędu są dwa silniki elektryczne, innowacyjna wielotrybowa skrzynia biegów i akumulator trakcyjny o pojemności 1,2 kWh.

Napęd hybrydowy Renault E-TECH zapewnia maksymalną wydajność w użytkowaniu. Jest to możliwe dzięki plasującym go w czołówce rynkowej dynamicznym i natychmiastowym reakcjom, ograniczeniu straty energii i szybkiemu doładowywaniu akumulatora trakcyjnego w fazach zwalniania. Jego doskonała sprawność energetyczna pozwala odzyskiwać i ponownie wykorzystywać maksymalne ilości energii. Ruszanie z miejsca odbywa się automatycznie w trybie elektrycznym. Funkcja odzyskiwania energii podczas hamowania, podobnie jak w samochodzie elektrycznym, w połączeniu z dużą szybkością doładowywania akumulatora trakcyjnego i wydajnością systemu E-TECH, pozwala poruszać się po mieście w trybie elektrycznym nawet przez 80% czasu jazdy po mieście. W cyklu miejskim daje to oszczędność zużycia energii sięgającą nawet 40% w porównaniu ze standardowym benzynowym silnikiem spalinowym. Jednocześnie dzięki natychmiastowym reakcjom przy ruszaniu z miejsca i przyspieszaniu możliwa jest wyjątkowa wśród miejskich samochodów hybrydowych przyjemność prowadzenia.

SILNIKI BENZYNOWE

SCe 65 i 75 – niezwykle tani w zakupie i w eksploatacji

Dla kierowców, którzy poszukują ekonomicznego samochodu do jazdy po mieście, silnik 1.0 SCe (3-cylindrowy, wolnossący) jest optymalnym rozwiązaniem. Dzięki manualnej, 5-stopniowej skrzyni biegów i mocy 65 bądź 75 KM (oraz 95 Nm momentu obrotowego), zapewnia płynną jazdę po mieście.

TCe 100 – wszechstronność na najwyższym poziomie

Unikatowy w gamie Renault silnik 1.0 TCe (3-cylindrowy, turbodoładowany) to najnowszy silnik powstały w efekcie synergii Aliansu. Zastosowano w nim wszystkie najnowsze technologie, takie jak turbosprężarka z zaworem podciśnienia sterowanym elektrycznie, częściowo wbudowany w głowicę kolektor wydechowy, podwójny hydraulicznie sterowany układ zmiennych faz rozrządu po stronie zaworów ssących czy też specjalnie utwardzane powłoki cylindrów (technologia Bore Spray Coating). Silnik nowej generacji o mocy 100 KM i momentem obrotowym sięgającym 160 Nm zyskuje 10 KM i 20 Nm momentu obrotowego w porównaniu do wycofywanego z oferty silnika TCe 90, przy równoczesnym obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2. Dzięki emisji CO2, która rozpoczyna się od 100 g/km*, Nowe Renault Clio TCe 100 należy do ścisłej czołówki w swojej kategorii samochodów z silnikiem benzynowym. Ponadto zapewnia optymalną przyjemność prowadzenia i ma bardziej dynamiczne przyspieszenia dzięki zwiększonemu momentowi obrotowemu dostępnemu już w najniższym zakresie obrotów.

* Skorygowana wartość NEDC przeliczona zgodnie z protokołem WLTP. Wartości zgodne z protokołem WLTP są w wielu przypadkach wyższe od uzyskiwanych w procedurze NEDC dla tego samego samochodu.

W pierwszym etapie TCe 100 będzie oferowany w Nowym Clio w połączeniu z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów. Później oferta zostanie poszerzona o automatyczną skrzynię biegów X-TRONIC najnowszej generacji, dostosowaną do dróg europejskich i zapewniającą maksymalną elastyczność podczas jazdy po mieście. Ponadto skrzynia została wyposażona w funkcję D-STEP, która odtwarza działanie skrzyni wielostopniowej na zróżnicowanych trasach i przy bardziej dynamicznych przyspieszeniach. Z myślą o obniżaniu kosztów użytkowania i emisji spalin, silnik TCe 100 będzie również oferowany w wersji dwupaliwowej LPG.

TCe 130 FAP – maksymalna przyjemność prowadzenia

Silnik 1.3 TCe FAP trafia dziś pod maskę Nowego Clio. Swoich zalet dowiódł wcześniej w modelach Captur, Mégane, Scénic i Kadjar. W wersji o mocy 130 KM i momencie obrotowym 240 Nm występuje z automatyczną, 7-stopniową skrzynią biegów EDC i zastępuje wcześniejszą jednostkę TCe 120, wieńcząc gamę silników Nowego Clio. Jest to silnik najnowszej generacji, który pozwala w pełni wykorzystać właściwości jezdne Nowego Clio i zapewnić użytkownikom więcej ekscytujących doznań z jazdy. Skrzynia biegów EDC z podwójnym sprzęgłem zapewnia bardziej płynną i przyjemną jazdę, przyczyniając się zarazem do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2. Dla zapewnienia kierowcom jeszcze większej przyjemności z jazdy, Nowe Clio TCe 130 EDC FAP będzie także wyposażone w łopatki zmiany biegów pod kierownicą.

SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE

Blue dCi 85 i 115 – jeszcze bardziej oszczędne silniki wysokoprężne najnowszej generacji

Nowe Clio jest także oferowane z silnikiem wysokoprężnym 1.5 Blue dCi, dostosowanym do intensywnego użytkowania, np. w firmowych flotach. Silnik został udoskonalony w szczególności poprzez zastosowanie systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), który jest uznawany za najbardziej skuteczny system neutralizacji tlenków azotu (NOx), aby spełnić wymagania najnowszych norm czystości spalin. Jest oferowany w dwóch wersjach: 85 KM/220 Nm do oszczędnej jazdy i 115 KM/260 Nm do jazdy bardziej dynamicznej. Dzięki mechanicznej, 6-stopniowej skrzyni biegów, która pozwala obniżyć obroty silnika przy prędkościach powyżej 110 km/h oraz dzięki jednej z najlepszych w tym segmencie aerodynamice, Nowe Renault Clio Blue dCi wykazuje się wyjątkowo wysoką efektywnością energetyczną w szczególności w jeździe pozamiejskiej i na autostradach.

Zdjęcia: Renault

Dodaj komentarz