Ostatnie Bugatti Veyron 16.4 zostało sprzedane

Ostatnie Bugatti Veyron 16.4 zostało sprzedane27.06.2011
Ostatnie Bugatti Veyron 16.4 zostało właśnie zakupione przez europejskiego klienta. Tym samym zakończyła się historia sukcesu supersamochodu, którego produkcję ograniczono do zaledwie 300 egzemplarzy. Coupe Veyron, godny następca klasycznych modeli ...

...Bugatti teraz staje się obiektem kolekcjonerskim. Koneserzy będą mogli jednak wciąż nabywać wersję specjalną Veyrona – kabriolet Grand Sport, jednak również niezbyt długo, ponieważ jego produkcję ograniczono do 150 egzemplarzy. Veyron z przezroczystym dachem rozwijał prędkość 407 km/h, kabrio Grand Sport może rozpędzić się do 360 km/h, co czyni z niego najszybszy na świecie pojazd z otwartym nadwoziem.

Bugatti Veyron 16.4 – ikona motoryzacji
Proces tworzenia Bugatti Veyron’a był jednym z największych wyzwań technicznych i najpoważniejszych osiągnięć technologicznych w historii motoryzacji. Volkswagen wykupił prawa do marki Bugatti w 1998 roku, a zaledwie rok później, podczas salonu motoryzacyjnego w Tokio firma zaprezentowała swój czwarty pojazd koncepcyjny, przedprodukcyjne studium EB 18/4 Veyron. Sześć miesięcy później, 29 kwietnia 2005 roku Veyron po raz pierwszy rozpędził się do ponad 400 km/h, a kolejne pół roku później został zaprezentowany światowej opinii publicznej.

Veyron był i nadal pozostaje syntezą najwyższych osiągnięć technicznych. Był pierwszym pojazdem produkcyjnym, w którym zamontowano kadłub typu monocoque z włókna węglowego, a sztywności skrętnej jego nadwozia wynoszącej 60 000 Nm na stopień do dziś nie udało się uzyskać żadnemu innemu producentowi.

16-cylindrowy silnik o pojemności 7993 cm3 wyposażony w cztery turbosprężarki rozwija moc 1001 KM i pozwala Veyronowi rozpędzić się do 407 km/h. 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa przekazuje na koła niewiarygodny wręcz moment obrotowy 1250 Nm, a zmiana biegów zajmuje mniej niż 150 milisekund.

Przyspieszenie z miejsca do 100 km/h zabiera legendarne już 2,5 sekundy. Karbonowo-ceramiczne hamulce, innowacyjny układ chłodzenia i tylny spojler, który służy jako rodzaj dodatkowego hamulca podczas procesu zatrzymywania się zapewniają, że Veyron wyhamowuje z prędkości 100 km/h w 2,3 sekundy przemierzając przy tym odcinek 31,4 m. Wersja Super Sport o mocy 1200 KM i prędkości maksymalnej 415 km/h wykonuje to samo zadanie jeszcze szybciej.

Niestety, jeśli chodzi o dostawy zamówionych samochodów Bugatti nie jest już tak szybkie – klient, który zakupił ostatni egzemplarz Veyrona 16.4 będzie musiał poczekać na niego do jesieni tego roku.

Źródło: Bugatti, opracowanie: BM