SEAL 6 DM-i powstał z myślą o kierowcach, którzy pragną czerpać radość z jazdy jak w aucie elektrycznym, a jednocześnie oczekują praktyczności i swobody, jaką oferuje technologia Hybrid Super DM. Model wyróżnia się przestronną i komfortową kabiną, wyposażoną w innowacyjne rozwiązania opracowane przez BYD, a jego nowoczesny układ napędowy zapewnia imponujący zasięg, zarówno w trybie elektrycznym, jak przy wykorzystaniu napędu elektrycznego i silnika spalinowego.

SEAL 6 DM-i oferowany jest w dwóch wariantach nadwozia: sedan oraz debiutującym w gamie BYD w Europie wyjątkowo funkcjonalnym Touring (kombi), które przy złożonych siedzeniach zapewnia aż do 1535 litrów przestrzeni bagażowej.
SEAL 6 DM-i to kolejny model z rodziny Hybrid Super DM wprowadzany przez BYD na rynek europejski. Poprzedził go niezwykle popularny SUV SEAL U DM-i, którego sprzedaż na świecie przekroczyła już milion egzemplarzy. W nowym modelu zastosowano sprawdzony układ napędowy znany z SEAL U DM-i, a niższa linia nadwozia w wersjach sedan i kombi pozwala uzyskać jeszcze lepszą wydajność.

„Zawsze wierzyliśmy, że technologia Hybrid Super DM to przełom, ponieważ pozwala klientom doświadczyć jazdy jak w samochodzie elektrycznym, bez obaw o zasięg. Potwierdził to nasz SUV SEAL U DM-i i jesteśmy przekonani, że nasz najnowszy model, dostępny jako sedan i Touring (kombi), ma potencjał, by powtórzyć ten sukces. Możliwość poruszania się po mieście lub pokonywania codziennych dojazdów jak autem elektrycznym, a jednocześnie przejechania ponad 1500 km na jednym ładowaniu i pełnym baku, to wyjątkowo przekonujący atut” - powiedziała Stella Li, wiceprezes wykonawcza BYD.
Design inspirowany oceanem i wszechstronność
Sedan BYD SEAL 6 DM-i ma 4840 mm długości, 1875 mm szerokości i 1495 mm wysokości, co plasuje go w segmencie aut rodzinnych. Imponujący rozstaw osi wynoszący 2790 mm jest dłuższy niż w przypadku któregokolwiek z konkurencyjnych modeli sedanów klasy C. Stylistyka przodu samochodu inspirowana oceanem łączy płynne kształty z wyrazistymi liniami w dolnej części zderzaka, nadając autu sportowego i dynamicznego charakteru, a jednocześnie sprzyja wysokiej efektywności auta.

SEAL 6 DM-i w wersji sedan oferuje wygodną przestrzeń dla pięciu dorosłych osób, w tym doskonałą ilość miejsca na nogi i nad głową także w drugim rzędzie siedzeń. Bagażnik z łatwością pomieści duże walizki czy torby z zakupami. Jego pojemność wynosi 491 litrów, a po pełnym złożeniu tylnej kanapy składanej w proporcji 40:60 rośnie do 1370 litrów.
Przedni grill SEAL 6 DM-i, inspirowany falami, wyróżnia się minimalistyczną formą i został wyposażony w aktywny układ wlotu powietrza, który dodatkowo poprawia aerodynamikę. Odważnie zaprojektowany, odwrócony trapezowy dolny grill uzupełniają chromowane akcenty i elementy w kolorze nadwozia, nadając całości wyrazistego i eleganckiego charakteru. Całość dopełniają reflektory inspirowane kryształami, wykorzystujące technologię full-LED we wszystkich wersjach auta, przywodzące na myśl migotanie fal oceanu.

Podwójne linie po bokach nadwozia podkreślają smukłą sylwetkę SEAL 6 DM-i i nadają jej dynamicznego charakteru. Wrażenie szybkości i precyzji dodatkowo potęgują 18-calowe felgi aluminiowe, które zdradzają sportowy potencjał auta już na pierwszy rzut oka.
Z tyłu SEAL 6 DM-i wyróżnia się lampami z eleganckim, przyciemnianym wykończeniem oraz wielowarstwowymi sekwencjami LED-matrix, które tworzą efekt płynnego ruchu świetlnego.
Stylowy wygląd pierwszego kombi marki BYD w Europie
Wersja kombi, SEAL 6 DM-i TOURING, ma taką samą długość i szerokość jak sedan, ale jest od niego nieco wyższa, bo mierzy 1505 mm. Zachowuje również identyczny rozstaw osi, co przekłada się na większą przestrzeń w kabinie niż w wielu konkurencyjnych hybrydowych kombi segmentu C. W połączeniu z efektywnością napędu Super Hybrid tworzy model wyróżniający się w swojej klasie. Praktyczny i wszechstronny, umożliwiający codzienne korzystanie z trybu elektrycznego oraz oferujący imponujący, rzeczywisty zasięg łączny.

Kluczowe elementy stylistyczne przedniej części nadwozia pozostają takie same jak w wersji sedan, natomiast profil boczny łączy podwójną linię boczną z łagodnie opadającą linią dachu i kontrastowym wykończeniem słupka D, które tworzy efekt „unoszącego się” dachu. Całość dopełniają praktyczne akcenty, takie jak standardowe aluminiowe relingi dachowe, zestawione z dynamiczną i lekką sylwetką.
Tył modelu zdobią te same, zaawansowane światła w technologii LED-matrix, uzupełnione o zintegrowaną wycieraczkę ze spryskiwaczem, która dba o dobrą widoczność podczas podróży. Współczynnik oporu powietrza SEAL 6 DM-i TOURING wynosi zaledwie 0,280 i jest wyjątkowo niski wynik jak na kombi, który w znaczącym stopniu wpływa na jego wyjątkową efektywność.

Pierwsze kombi BYD w Europie oferuje przestronny i praktyczny bagażnik. Za tylnymi siedzeniami, do wysokości rolety, dostępne jest 500 litrów pojemności, a przy załadunku powyżej jej poziomu 675 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy, składanej w proporcji 40:60, maksymalna pojemność bagażnika wzrasta do imponujących 1535 litrów. Dostęp do przestrzeni ładunkowej jest wyjątkowo wygodny dzięki elektrycznie sterowanej klapie bagażnika, montowanej w standardzie we wszystkich wersjach i obsługiwanej również zdalnie za pomocą pilota.
Super Hybrid z systemem DM łączy osiągi z imponującym zasięgiem
SEAL 6 DM-i opiera się na przełomowej technologii Hybrid Super DM (Dual Mode), która łączy zalety jazdy samochodem elektrycznym, takie jak płynność i natychmiastową reakcję, z elastycznością autorskiego, opracowanego przez BYD układu hybrydowego, benzynowo-elektrycznego. Model wykorzystuje szereg unikalnych technologii BYD, w tym dwa wysokoobrotowe silniki elektryczne ze zintegrowanym sterownikiem, akumulator Blade oraz silnik benzynowy Xiaoyun o pojemności 1,5 litra, wyróżniający się rekordową sprawnością cieplną na poziomie 43%.

Jak wskazuje sama nazwa, technologia Hybrid Super DM działa w dwóch trybach. EV, w którym koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny, oraz HEV, gdzie zasada ta obowiązuje przez większość czasu. W tym drugim przypadku silnik benzynowy dostarcza energię do baterii i silnika elektrycznego za pośrednictwem inwertera, a samochód reaguje jak pojazd w pełni elektryczny. W sytuacjach wymagających dodatkowej mocy tryb HEV może przełączyć się z układu szeregowego na równoległy, łącząc potencjał silnika benzynowego i elektrycznego.
Efektem jest układ napędowy, który przez większość czasu pracuje jak samochód elektryczny, oferując do 105 km zasięgu w trybie zeroemisyjnym dzięki większemu z dwóch akumulatorów Blade. Inteligentne sterowanie systemami (to właśnie „i” w DM-i) sprawia, że efektywność SEAL 6 DM-i przewyższa wszystkich konkurentów. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 1,5 l/100 km, a łączny zasięg przy pełnym naładowaniu i zatankowaniu sięga nawet 1505 km. Dzięki temu SEAL 6 DM-i stanowi doskonałą alternatywę w codziennym użytkowaniu nie tylko dla tzw. miękkich hybryd, lecz także dla tradycyjnych modeli spalinowych, łącząc możliwości długiego podróżowania z opcją pokonywania wielu tras całkowicie bez zużycia benzyny.

Oprócz imponującej efektywności technologia Hybrid Super DM zapewnia także dynamiczne osiągi. Każda wersja SEAL 6 DM-i przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h.
Co więcej, technologia Hybrid Super DM wykorzystuje akumulator Blade do funkcji Vehicle to Load, umożliwiającej zasilanie urządzeń o mocy do 3,3 kW, od przenośnego grilla czy kompresora powietrza po ekspres do kawy czy lampki ogrodowe. Funkcjonalność ta sprawia, że wszystkie wersje SEAL 6 DM-i oraz SEAL 6 DM-i TOURING idealnie wpisują się w potrzeby aktywnego stylu życia, zarówno na domowym podjeździe, jak i podczas wypoczynku w lesie czy na plaży.

W modelu SEAL 6 DM-i dostępne są dwie konfiguracje napędu Hybrid Super DM. W specyfikacji Boost akumulator Blade ma pojemność 10,08 kWh, a maksymalna moc układu wynosi 135 kW. To właśnie ta wersja oferuje największy zasięg WLTP – odpowiednio 1505 km dla SEAL 6 DM-i oraz 1350 km dla SEAL 6 DM-i TOURING.
W wersjach Comfort Lite oraz Comfort modelu SEAL 6 DM-i zastosowano większy akumulator o pojemności 19 kWh oraz podniesiono moc do 156 kW. Dzięki temu zarówno sedan, jak i kombi mogą pokonywać dłuższe dystanse wyłącznie na napędzie elektrycznym – odpowiednio 105 km w przypadku SEAL 6 DM-i oraz 100 km dla SEAL 6 DM-i TOURING. Zasięg łączny w cyklu WLTP wynosi natomiast 1455 km dla sedana i 1350 km dla wersji SEAL 6 DM-i TOURING.

Funkcjonalna, wysokiej jakości kabina stworzona z myślą o komforcie podczas długich podróży
Wnętrze SEAL 6 DM-i łączy przestronność z komfortem, oferując wyszukany design, wysokiej jakości materiały oraz tradycyjnie dla BYD innowacyjne technologie. Deska rozdzielcza nawiązuje do stylistyki nadwozia inspirowanej oceanem, wyróżniając się płynnymi, opływowymi liniami biegnącymi przez całą szerokość kabiny aż po panele drzwi. Taki układ tworzy wysokiej jakości wnętrze i atmosferę, w której efektywne wykorzystanie przestrzeni harmonijnie współgra z wygodą.
Centralnym elementem deski rozdzielczej jest ekran systemu infotainment, o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 12,8 lub 15,6 cala, w zależności od wersji wyposażenia. Pasażerowie mają do dyspozycji wygodne opcje ładowania urządzeń. Z przodu znajdą dwa porty USB (typu C, 18 W i 60 W), a z tyłu kolejne dwa gniazda USB typu C 18 W. W większości wersji wyposażeniowych dostępna jest również bezprzewodowa ładowarka do smartfonów o mocy 50 W.

Przednie fotele oferują elektryczną regulację z funkcją zapamiętywania ustawień, a także wentylację i podgrzewanie, łącząc wygodę z odpowiednim podparciem. Tylna część kabiny zapewnia przestronność porównywalną z modelami z wyższego segmentu, dzięki czemu każde miejsce staje się strefą osobistego komfortu. Wszystkie siedzenia wykończone są wysokiej jakości skórą wegańską o eleganckiej fakturze i wyposażone w regulowane zagłówki, które dodatkowo zwiększają wygodę i podparcie.
Wersje Comfort Lite i Comfort modelu SEAL 6 DM-i oferują panoramiczny dach, który wypełnia wnętrze naturalnym światłem i pozwala cieszyć się świeżym powietrzem podczas jazdy.

Pełny pakiet systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy
SEAL 6 DM-i został zaprojektowany zarówno z myślą o codziennej jeździe w mieście, jak i dłuższych trasach, dlatego wyposażono go w rozbudowany zestaw systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Każda wersja modelu oferuje siedem poduszek powietrznych (dla kierowcy, pasażera z przodu, centralną z przodu, dwie boczne z przodu oraz dwie kurtyny powietrzne), przednie pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami i regulacją wysokości, złącza ISOFIX oraz i-Size na zewnętrznych tylnych siedzeniach oraz fotelu pasażera z przodu, system Child Presence Detection oraz automatyczne ryglowanie drzwi zależne od prędkości.
Lista systemów wspomagania kierowcy obejmuje czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania oraz kamerę 360 stopni, adaptacyjny i inteligentny tempomat, system monitorowania martwego pola, bezpośrednie monitorowanie zmęczenia kierowcy, ostrzeganie i automatyczne hamowanie przy ruchu poprzecznym z tyłu, asystenta utrzymania pasa ruchu, system ostrzegania przed kolizją z przodu i z tyłu, a także ostrzeżenie przed niebezpiecznym otwarciem drzwi.

Zaprojektowany z myślą o codzienności, gotowy na każde wyzwanie
SEAL 6 DM-i został stworzony z myślą o klientach, którzy nie chcą iść na kompromisy w zakresie codziennego użytkowania i rzeczywistego zasięgu. Dlatego już w standardzie oferuje bogate wyposażenie. Gama rozpoczyna się od wersji Boost, w której znajdziemy m.in. lakier metalizowany, reflektory, światła tylne i do jazdy dziennej w technologii LED, 17-calowe felgi aluminiowe, automatyczne wycieraczki, elektrycznie regulowane fotele przednie, elektrycznie sterowane lusterka boczne, 8,8-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 12,8-calowy ekran systemu infotainment, cztery gniazda USB, tylne czujniki parkowania, kamerę cofania oraz funkcję Vehicle-to-Load. W przypadku wersji SEAL 6 DM-i TOURING dodatkowo oferowane są aluminiowe relingi dachowe, elektrycznie sterowana klapa bagażnika oraz tylna wycieraczka ze spryskiwaczem.
Najbogatsza wersja Comfort, oprócz większego akumulatora zapewniającego większy zasięg i szybszej ładowarki pokładowej DC, oferuje także 15,6-calowy ekran systemu infotainment - największy w swojej klasie, podkreślający technologiczne możliwości BYD. Na liście wyposażenia znalazły się ponadto: podgrzewana kierownica, oświetlenie pod lusterkami bocznymi (puddle lights), 18-calowe felgi aluminiowe, przyciemniane szyby tylne, nastrojowe oświetlenie ambientowe reagujące na rytm muzyki, lusterko wsteczne z funkcją automatycznego przyciemniania, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów oraz ulepszony system audio z ośmioma głośnikami.

W ofercie SEAL 6 DM-i dostępna jest również wersja Comfort Lite, zachowująca pełne wyposażenie wariantu Comfort, lecz wyposażona w bardziej kompaktowy, 12,8-calowy ekran dotykowy.
Dostępny już w sprzedaży w Europie, z pełną gwarancją
BYD SEAL 6 DM-i jest już dostępny w sprzedaży w Polsce i na wielu innych rynkach europejskich, a pierwsze dostawy do klientów spodziewane są jeszcze we wrześniu 2025 roku. Każda wersja modelu objęta jest atrakcyjnymi warunkami gwarancyjnymi. Standardowo oferowana jest 6-letnia gwarancja producenta oraz 8-letnia układu napędowego i akumulatora.
Polskie ceny SEAL 6 DM-i wersji sedan i SEAL 6 DM-i kombi są następujące:
- Seal 6 DM-i Boost - 152.600 PLN
- Seal 6 DM-i Comfort Lite - 176.300 PLN
- Seal 6 DM-i Comfort - 180.600 PLN
- Seal 6 DM-i Touring Boost - 159.100 PLN
- Seal 6 DM-i Touring Comfort Lite - 182.800 PLN
- Seal 6 DM-i Touring Comfort 187.100 PLN
