Chery Tiggo 7 to kompaktowy SUV, który stał się jednym z filarów ekspansji chińskiej marki Chery na rynkach światowych, a od 2025 roku – także na rynkach europejskich.
Model, który przeszedł drogę od chińskiego SUV-a klasy kompaktowej do globalnego produktu, a od 2025 roku także do konkurenta dla europejskich bestsellerów.
Model Chery Tiggo 7, który znany jest z dobrego stosunku ceny do jakości, bezpieczeństwa i szerokiej gamy napędów, ma szansę odegrać kluczową rolę w popularyzacji chińskiej motoryzacji na Starym Kontynencie.
Początki modelu i globalny rozwój
Chery Tiggo 7 zadebiutował w Chinach w 2016 roku jako czwarty model w rodzinie SUV-ów Tiggo. Pierwsza generacja była oparta na koncepcie Chery TX SUV i oferowała nowoczesne, jak na swoje czasy, rozwiązania techniczne oraz stylistyczne. Wersje eksportowe pojawiały się pod różnymi nazwami i z różnym wyposażeniem, a Tiggo 7 stopniowo zdobywał rynki Azji, Rosji, Bliskiego Wschodu czy Ameryki Południowej.
W 2020 roku pojawiła się druga generacja, która przyniosła nową platformę, bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa i napędy hybrydowe. Wersje eksportowe często nosiły nazwę Tiggo 7 Pro lub Tiggo 7 Pro Max i były dostosowywane do lokalnych wymagań (np. w Australii, Rosji, Meksyku czy na Filipinach).
Wejście na rynek europejski
Przełomowym momentem dla modelu stał się rok 2025, kiedy Chery oficjalnie ogłosiło debiut w Europie, rozpoczynając sprzedaż od Polski. To właśnie Tiggo 7 został wybrany na pierwszy model marki na naszym kontynencie – decyzja ta wynikała zarówno z popularności SUV-ów w Europie, jak i dobrego przyjęcia tego auta na innych rynkach.
Europejska wersja Tiggo 7 została zaprojektowana z myślą o lokalnych wymaganiach w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i ekologii. Samochód przeszedł testy zderzeniowe ANCAP, uzyskując pozytywne wyniki, a gama napędów została dostosowana do oczekiwań europejskich klientów – obok klasycznego silnika benzynowego 1.6 turbo (147 KM, 275 Nm, automat DCT, napęd FWD lub AWD), w ofercie pojawiły się także wersje hybrydowe i plug-in hybrid, pozwalające na jazdę w trybie elektrycznym nawet do 90 km.
Strategia i pozycjonowanie na rynku
Chery postawiło na atrakcyjną politykę cenową – ceny Tiggo 7 w Europie rozpoczynają się od ok. 27 000 euro (około 110–150 tys. zł w zależności od wersji i rynku), co stawia go w bezpośredniej konkurencji z takimi modelami jak MG HS czy Hyundai Tucson. Marka zamierza szybko rozbudować sieć sprzedaży – w Polsce do końca 2025 roku ma działać 25 salonów, a podobny plan dotyczy innych krajów Europy Środkowej i Zachodniej.
W niektórych krajach Europy Zachodniej Tiggo 7 oferowany jest także pod innymi markami (np. DR 6.0 we Włoszech, Ebro S700 w Hiszpanii), co wynika z lokalnych partnerstw i strategii wejścia na rynek. Wersje te różnią się detalami stylistycznymi, ale bazują na tej samej konstrukcji i technologii.


