[OGÓLNE] Jakie polecacie świece żarowe?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, czy trudno jest samemu wymienić świece żarowe? Raczej nie znam się na mechanice, ale jak to niezbyt skomplikowane to dam radę Prosiłbym o instrukcje jak to zrobić i co potrzeba, tzn. jakie klucze oraz na co uważać przy wymianie. I drugie pytanie, jakie świece zakupić do 1.8 D 1995 rok mk7? Nie jakiś najtańsze - ważne żeby były dobre.

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-11-30 18:26:42 ]
[ powód edycji: Dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
  
 
Poczytałem trochę w necie o świecach żarowych, to już wiem jak wymienić Tylko jakie wybrać? BERU czy Motorcraft? A może Iskra? Jak to jest z temperaturą nagrzewania, BERU dadzą radę? Czy lepiej Motorcrafta kupić?
  
 
Zawsze najlepszy jest orginał.Podobno Beru to tak samo jak orginał,tylko bez logo Motocrafta.Iskry nie maja najlepszej opini.Ja osobiście mam Boscha i jest o.k.












  
 
beru 666 i motorcraft ezd8 to raczej to samo - iskra w ostatecznosci ale bosch juz nie, nigdy.
  
 
świece icat018202 ale uważaj przy wymianie lubią sie gadziny urywać szczególnie żarniki część do której przykręcone są kable ,najlepiej zagrzej silnik do 40stopni popryskaj dobrze świece wd40 odczekaj ze dwie minuty i z czuciem kręć powodzenia )
  
 
Cytat:
2008-12-02 21:39:43, viplukas pisze:
świece icat018202 ale uważaj przy wymianie lubią sie gadziny urywać szczególnie żarniki część do której przykręcone są kable ,najlepiej zagrzej silnik do 40stopni popryskaj dobrze świece wd40 odczekaj ze dwie minuty i z czuciem kręć powodzenia )



Dzięki ale trochę nieaktualne, wątek sprzed miesiąca, świece dawno zmienione. Ale może innym się przyda. Pozdrawiam
  
 
Świece wymienić jest trudno. W porównaniu z założeniem wątku na forum oczywiście. Trzeba wyjść z domu. Na zimne powietrze...
Resztę dopiszę w następnym wątku... Złośliwy jestem dzisiaj...

A najgorsze że najtańsze sa tak samo dobre jak najdroższe.
  
 
Cytat:
2008-12-02 22:01:34, diesel_power pisze:
Świece wymienić jest trudno. W porównaniu z założeniem wątku na forum oczywiście. Trzeba wyjść z domu. Na zimne powietrze... Resztę dopiszę w następnym wątku... Złośliwy jestem dzisiaj... A najgorsze że najtańsze sa tak samo dobre jak najdroższe.



Bez komentarza bo nie warto.
  
 
Witam.
Chcę zasięgnąć opinii na temat świec żarowych; a mianowicie:
-do jakiego koloru powinien tak naprawdę się robić żarnik bo jedni mówią że do czerwonego a drudzy że raczej do białego, i czy na całej swojej długości?

pytam dlatego że mam problem z zapalaniem i w końcu się wziąłem za sprawdzenie świeczek, mam wkręcone jakieś LDM2021F.2 (podejrzewam że to są nie odpowiednie do mojego silnika) ale sprawdziłem kolor żarnika i nagrzewa się do koloru czerwonego na dł. ok 10mm i potem przekaźnik ich rozłancza ,a opór który zmierzyłem jest ok. 0,7ohm
  
 
A ja ci powiem że to powinien być róż majtkowy ponadto gratuluję pomiaru, napisz jakim mierniczkiem (marka, typ) to zrobiłeś.
Niżej masz napisane trafnie że beru lub motorcraft, po co szukać innych wynalazków, które w sumie są niewiele tańsze....
  
 
pomiar robiłem najzwyklejszym miernikiem cyfrowym, a jak już będę pewien co do koloru świeczek to mam na myśli te Iskry-Kielce CW 666
  
 
0,7Ω to cos za duzo.
0,2Ω jest blizej prwdy ale to pewnie blad pomiaru - kilkuset % blad
  
 
0,7 to mają kable od miernika. Są dwa sposoby aby to zmierzyć: 1. Omomierza za grubo ponad 500 zet. 2. Mierzy się prąd i napięcie na świeczce a następnie wylicza jej oporność z prawa Ohma, oczywiście też raczej nie "bazarowymi" miernikami.
Powinno być w granicach 0,25 ohma.
  
 
-> Dobrze mowi
  
 
witam
wymieniłem teraz te świece na CW666, ale na razie jest mi trudno coś powiedzieć.

chciałem się jeszcze dowiedzieć: czy mam oryginalny przekaźnik do rozłączania świec (grzeje świece przez 8sek.), jest on czarny o nr G1UHD 93AG 14N089 F1B V23136-J4-X34 70A, proszę o weryfikację

  
 
Jest ok
  
 
Dzięki za sprawdzenie
  
 
Od czterech lat, ja i mój ojciec, użytkujemy w swoich Escortach dłuższe niż nominalne świece żarowe. Jest to model stosowany normalnie w silniku Opla. Ale i do Escorta podchodzą znakomicie. Zastosowanie ich polecił mi mój wujek, który jest doświadczonym mechanikiem z zakładu zajmującego się pompami wtryskowymi I muszę powiedziec, ze patent się sprawdza jak najbardziej. Przez 4 lata był święty spokój zima. Poniewaz własnie po 4 latach padła mi 1 świeca, to wymieniając (cały komplet) spisałem dla osób zainteresowanych symbol świecy: BOSCH 1St/Pc 0250 201 039-4N3

Oczywiscie same dłuższe świece problemu zapalania nie rozwiązują. Układ paliwowy nie może się zapowietrzać. Ale gdy układ jest szczelny silniczek pali elegancko. Jak u mnie dziś rano przy -2stopniach

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2009-11-27 09:00:20 ]
  
 
Mam pytanie do kolegów posiadam świece żarowe o symbolu ICAT 019201 11V D7 pozostałe po Oplu i czy ten typ będzie pasował do mego Escorta 1,8 D rocznik 1996 oraz co może być przyczyna jezeli po odpalaniu zimnego silnika pojawiaja sie krótki przerwy w pracy, a po ujechaniu kilkunastu metrów zanika powyzszy objaw. Pozdrawiam.
  
 
Trudno powiedziec, trzeba zabrac do sklepu i porownac z wymiarami Boscha tego typu, ktory podalem. Jesli beda identyczne, OK. Ale tu trzeba uwazac, bo mozna sobie narobic niezlych problemow, jesli wymiary beda za duze. Boscha jestem pewien, bo jezdze dokladnie na takich.