Problem z automatem Omega A 2.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Proszę o pomoc w zidentyfikowaniu (i usunięciu) błedów działania automatycznej skrzyni biegów - czterobiegowej z komputerem.
Objawy: początkowo sporadycznie, a z biegiem czasu coraz częściej (głównie w czasie gorętszych dni) - obecnie w kilka minut po każdym rozpoczęciu jazdy następuje samoczynne przełączenie skrzyni w tryb awaryjny tzn. tylko bieg bezpośredni + mrugająca kontrolka skrzyni. Po wyłączeniu zapłonu na chwilę, zabawa rozpoczyna się od początku. W czasie wizyty w stacji BOSCHa jedyne błędy jakie wykazał komputer to: "sporadyczne błędy czujnika prędkości obrotowej wału korbowego". Podkreślam, że mruga kontrolka skrzyni, a nie silnika !. Z opinii innych domyślam się, że to nie jest przyczyna, a nichciałbym co chwila dokupywać kolejnych czujników, czy też zaworów, itp.
Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem i wie co może być przyczyną ?
  
 
Witam,

Miałem podobny problem u siebie przez wiele miesięcy... Wymieniane było prawie wszystko co miało związek ze skrzynią efekt? marny... Ale kiedyś grzebiąc w garażu postanowiłem wywalić badziewne odcięcie zapłonu, które nie działało Od tamtej pory skrzynka chodzi praiwe jak marzenie. Problem ten pojawia się jak chce użyć sławnej już "eSki". Dlaczego? nie wiem...

Może Kartos będzie wiedział?

pozdr.
  
 
Dzięki za zainteresowanie - informacja ta pozwala przypuszczać, że jednak przyczyna może leżeć w układzie komputera silnika ???

Oczekując na rady innych klubowiczów, mam szczegółowe pytanie - to odcięcie zapłonu - na którym obwodzie działało: czujnika położenia wału korbowego, zasilania cewki zapłonowej, czy też innym

Pozdrawiam.
  
 
było na obwodzie z cewką zapłonową...
  
 
Jak to mówiła babcia: "Prosił Pan musiał sam".

Rozwiązanie problemu z błędnym działaniem automatu było najprostrze z możliwych - należy oczyścić i zakonserwować połączenia elektryczne, włącznie z masowymi, które - nie wiem.
Sprawdziłem wszystkie, które wpadły mi w oko.
Nic dodać, nic ująć.
  
 
Najprawdopodobniej jest to przełącznik zmiany biegów. Tam jest taki 'grzebyszek" ,który chodzi po płytce z nadrukiem. Raz ,że jest to nieszczelne i siedzi tam woda a dwa ten grzebyszek w rocznikach 92,91 juz pada. Pociesze Cie ,ze nie da sie go dokupic. Opel o tym nie pomyslal. Cały przełącznik 900zł. Ja kombinuje nad grzebieniem . Pozdrawiam
  
 
Cytat:
ten grzebyszek w rocznikach 92,91 juz pada. Pociesze Cie ,ze nie da sie go dokupic.


Wiem coś na ten temat: dwa lata temu musiałem go wymienić w całości - 1000 zł (razem z robocizną).
A to dlatego, że mechanik papudrak naprawiając coś nie podczepił do uchwytów wiązki biegnącej z selektora biegów ( bo tak to się fachowo nazywa ) i po krótkim czasie przypaliła się o rurę wydechową, zrobiła zwarcie i ciąg dalszy ... jak wyżej.
W moim przypadku - włączanie się trybu awaryjnego pewnie nie miało związku z selektorem ( po pierwsze był nowy, a po drugie od czasu przeglądu złączek instalacji elektr. jest wszystko w porządku ).
  
 
U mnie (Oma B) skrzynia przełączała się w tryb awaryjny ale po restarcie przez pewien czas było OK. W ASO chcieli wymieniać czujnik obr. wału wyjściowego. Zanim to nastapiło chłopak sprawdził poziom oleju - był za niski - banalne ale zadziałało.
Powodzenia
Piotr
  
 
Yoosef piszesz, że selekcjoner przy automacie jest nieszczelny.
Dla odmiany Thomi w sobotę mówił mi, że jest to szczelne
Mam problem z selekcjonerem właśnie od dziesięciu dni po solidnym myciu autka (pali bezpiecznik od skrzyni w sekundę po wrzuceniu 'R' wstecznego).
Już miałem jechać na uzgodnioną regenerację do Olczaka, a tam warsztat nagle zamknięty
Przy Spokojnej nie regenerują, tylko mogą wymienić na nowy - cenę znasz - więc chciałbym jakoś sam wymontować i przedmuchać/osuszyć/zabezpieczyć.
W ile godzin da to się samemu zrobić?
Chcę jakiś podnośnik/kanał zamówić 'na godziny' w znajomym warsztacie.
JaC


Cytat:
Najprawdopodobniej jest to przełącznik zmiany biegów.
Tam jest taki 'grzebyszek" ,który chodzi po płytce z nadrukiem.
Raz ,że jest to nieszczelne i siedzi tam woda a dwa ten grzebyszek w rocznikach 92,91 juz pada.
Pociesze Cie, ze nie da sie go dokupic.
Opel o tym nie pomyslal.
Cały przełącznik 900zł.
Ja kombinuje nad grzebieniem.

  
 
TD zapraszam Cię do archiwum - miałem podobny problem i został rozwiązany !!!!!!!!!!

Zaponij o czyszczeniu samodzielnym i innych zabiegach. Nie zawsze jest to kwestia uszkodzonych przewodów dochodzących do selektora !!

Najpierw przeczytaj to co było u mnie a poźniej zadawaj pytania pomocnicze








[ wiadomość edytowana przez: Res dnia 2005-01-14 10:20:06 ]
  
 
Owszem Res, czytam tamten wątek, tyle że jeżeli dałeś 350 zł za regenerację, to cena wydaje mi się nieatrakcyjna (szczególnie w świetle tego, że Olczak obiecał 150 zł) i chciałbym sam tam zajrzeć - co zrobił człowiek, to i człowiek zepsuje
A dodatkowo jeżeli regenerowałeś korespondencyjnie, to ja nie mam jak trzymać pojazdu parę dni na kanale, od wymontowania uszkodzonego do zamontotowania zregenerowanego selektora
JaC

Cytat:
Zapomnij o czyszczeniu samodzielnym i innych zabiegach.
Nie zawsze jest to kwestia uszkodzonych przewodów dochodzących do selektora !!



Ale jak pisał Musasi, może być:

Cytat:
Nim pojedziesz do "krwiopijców" przeglądnij dokładnie wiązkę kabli biegnących do selektora.
Znam przypadek, że przyczyną identycznych objawów był przetarty przewód zwierający przy wstrząsach do masy.



tym bardziej, że u mnie już od góry od strony silnika widać gołą wiązkę wchodzących przewodów...
JaC
  
 
Po pierwsze Olejniczak nie zregeneruje Ci selektora. Oni tylko wymieniają na nowe.

Po drugie nie regenerowałem korespondencyjnie - po prostu gość przysłał mi regenerowany selektor a ja mu odesłałem swój po wymianie na ten regenerowany, auto stało tylko 1h podczas wymiany.

Jeżeli 350 zł wydaje Ci sie mało atrakcyjne to zastanów się jak posadzisz komuter skrzyni albo skrzynię w skutek jazdy w trybie awaryjnym.

Stawiam 90%, że nie jest to przetarta wiązka kabli.

Dłubanie samemu w takich urządzeniach może skończyć się unieruchomieniem auta na dłuższy czas - a przecież nie o to Ci chodzi. Takie rzecyz robią ludzie, którzy naprawdę się na tym znają. Jeżeli nie jest to kwestia przetartych kabli dochodzących do selektora to bez innego używanego selektora nic nie zrobisz. Regeneracja najczęście polega na podmianie poszczególnych elementów z innych używanych selektorów.

Oby to była wiązka - ale to powinienieś sprawdzić już dawo, jak tylko miałeś pierwsze obiawy niewłaściwego działania.
  
 
Więc tak, jeżeli był by to zawilgocony selekcjoner to miałbyś też taki obiaw jaki ja mam czyli przy wyborze trybu pracy skrzyni (nie zawsze) migną raz wszystkie diody (te przy PRND321) obok dźwigni. Suszenie, dmuchanie nic nie daje na dłuższą mete ja taką operacje robiłem u Olczaka pod koniec czerwca i już od września mam to samo.
Ja nic z tym nic nie robie, skrzynia chodzi dobrze. Jeszcze ani razu jeszcze nie przeszła w tryb awaryjny i lepiej żebym tego nie doświadczył.
W Twoim przypadku stawiam na uszkodzenie selekcjonera lub przetarty przewód od wstecznego (to drugi mało prawdopodobne ale wiązało by się z najmniejszym kłopotem).
Poszukaj może jak odczytać kody usterek z automatu przez spinacz.
Pozdrawiam Shinobi


[ wiadomość edytowana przez: Shinobi dnia 2005-01-14 11:47:29 ]
  
 
Res, już po prostu wolałbym wydać 700 zł na nowy niż 350 zł na niewiadomojakiregenerowany (ale nie piszę w tym sensie o Tobie).
Zepsuć można wszystko, to jasne
Ale może przykładowo wystarczy wymontowany selektor podrzucić chłopakom z serwisu telefonów komórkowych do oczyszczenia w płuczce ultradźwiękowej
Fakt, że dla bezpieczeństwa przedsięwzięcia z braku własnego kanału w garażu lepiej mieć dwie sztuki selektorów
JaC
PS. Czy skrzynia ma osobny komputer


Cytat:
Jeżeli 350 zł wydaje Ci sie mało atrakcyjne to zastanów się jak posadzisz komputer skrzyni albo skrzynię w skutek jazdy w trybie awaryjnym.
Dłubanie samemu w takich urządzeniach może skończyć się unieruchomieniem auta na dłuższy czas - a przecież nie o to Ci chodzi.
Takie rzecyz robią ludzie, którzy naprawdę się na tym znają.
Jeżeli nie jest to kwestia przetartych kabli dochodzących do selektora to bez innego używanego selektora nic nie zrobisz.
Regeneracja najczęście polega na podmianie poszczególnych elementów z innych używanych selektorów.
Oby to była wiązka - ale to powinienieś sprawdzić już dawo, jak tylko miałeś pierwsze obiawy niewłaściwego działania.

  
 
Witam
TD mam na zbyciu selekcjoner od skrzyni autumatycznej (oma A 92), zresztą skrzynie również.
Selekcjoner kupiłem ok. 2,5 roku temu w Opel Shop P-ń za skromne 700 zł. Nie sądzę, żeby już się zużył
Jak będziesz zainteresowany to z pewnością się dogadamy

Cytat:
PS. Czy skrzynia ma osobny komputer



Oczywiście, że ma. W Omedze A jest pod maską przy podszybiu schowany pod plastikową osłoną po prawej stronie; gdzie jest w B, nie wiem.
  
 
Tak Musasi, tyle że potrzeba selekcjonera do B dieselka '96.....
A ten komputer skrzyni to pewnie dosłownie tłumacząc 'urządzenie sterujące', bo inaczej pisalibyśmy o komputerze centralnego zamka, komputerze alarmu, komputerze poduszek
JaC
PS. Tak przy okazji to widzę skrzynie automatyczne za Odrą oscylujące wokół tysiąca euro.
Tak zupełnie z ciekawości zapytam, ile nad Wisłą kosztuje sama usługa przekładki automata - z dobrego na jeszcze lepszy ???


Cytat:
Witam TD mam na zbyciu selekcjoner od skrzyni automatycznej (oma A 92), zresztą skrzynie również.
Selekcjoner kupiłem ok. 2,5 roku temu w Opel Shop P-ń za skromne 700 zł.
Nie sądzę, żeby już się zużył
Jak będziesz zainteresowany to z pewnością się dogadamy
Oczywiście, że ma.
W Omedze A jest pod maską przy podszybiu schowany pod plastikową osłoną po prawej stronie; gdzie jest w B, nie wiem.

  
 
Cytat:
A ten komputer skrzyni to pewnie dosłownie tłumacząc 'urządzenie sterujące', bo inaczej pisalibyśmy o komputerze centralnego zamka, komputerze alarmu, komputerze poduszek



No nie do końca tak jak piszesz - gabarytami puszka tej wielkości co od komp. sterowania silnika, ilość kabli też spora.
Ale najlepsze dopiero po otwarciu obudowy:
stopień skomplikowania układu porównywalny z komputerem ster. silnika

Nie ma żadnego porównania z układami sterowania szyb, zamka itp, również z tego powodu, że komputer od sterowania skrzyni oprócz pobierania danych od wielu czujników musi jeszcze dysponować możliwością tzw. "uczenia się" sposobu jazdy kierującego i zapisywania tego jako tzw. map podobnie do już zapisanych fabrycznie "map".
Do wykonania tego zadania niezbędny jest procesor, pamięci - składniki które przesądzają czy dane urządzenie jest tylko sterownikiem, czy też sterownikiem mikroprocesorowym, w skrócie i potocznie: komputerem.

PZDR

[ wiadomość edytowana przez: musasi dnia 2005-01-15 17:20:06 ]
  
 
Cytat:
Nie ma żadnego porównania z układami sterowania szyb, zamka itp, również z tego powodu, że komputer od sterowania skrzyni oprócz pobierania danych od wielu czujników musi jeszcze dysponować możliwością tzw. "uczenia się" sposobu jazdy kierującego i zapisywania tego jako tzw. map podobnie do już zapisanych fabrycznie "map".

czy wiesz może jak to uczenie przebiega ile trwa i co ile czasu się odświeża (zaintrygowało mnie to nieco).
  
 
Gdzieś o tym swego czasu czytałem, ale już pamięć nie ta i trudno mi określić gdzie.
Ale zdaje się, że jest to proces podobny do uczenia się (dostosowywania do użytkownika) komputera silnika co miało trwać kilka dni, przy typowym użytkowaniu miejskim.

PZDR
  
 
Mam fotki rozebranego selektora po czyszczeniu wewnątrz, komu mogę podrzucić ??
JaC


Cytat:
Regeneracja najczęście polega na podmianie poszczególnych elementów z innych używanych selektorów.