POMOCY!!! kontrolka silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pojechałem autem do kołobrzegu(nawet wiziałem esperaka z adresem stronki internetowej) przed tą trasą zrobiłem autem około 200 kilometrów żeby sprawdzić czy coś cieknie,hamulce itp-wszystko było ok-wracając z kołobrzegu przejechałem z 5 kilometrów i zapaliła się kontrolka auto zgasło i tak co chwilę-zauważyłem że jak esperak jest zimny to wszystko ok dopuki troche temp. nie nabierze i wtedy zapala się check i gaśnie i musze czekać aż ostygnie poradzcie co rbić bo zapłaciłem za lawete do nowogardu do znajomego 300 zł i nic nie jest zrobione-jutro rano do nowogardu jade i coś będe działał-pomóżcie nowemu-jeszcze żadne autko mnie na trasie nie zawiodło a tu TAKIE coś(ogólnie pięknie sie tym jeździ)
  
 
Zauważyłem że jeden z przewodów wysokiego napiecia jest zerwany(po ściągnięciu gumki ze świecy zapłonowej obejma wchodząca na świece zostaje na świecy ale po założeniu i ściśnieciu jest ok-silnik ładnie równo pracuje?? a powinien chyba na 3 cylindry )
i sie zastanawiam czy to może mieć wpływ na świecenie kontrolki check?? i gaśnięcie silnika i niemożność odpalenia silnika aż do ostygnięcia??

resetowałem kompa przez odpięcie klemy "-" od aqu i nic to nie pomagało-musiałem czekać aż silnik ostygnie....
NIe wiem co robić ... a tak się pięknie zapowiadało

[ wiadomość edytowana przez: 79adam79 dnia 2005-06-05 21:16:05 ]
  
 
no to pechowy masz ten poczatek z esperowspolczuje...
tutaj jest lista kodow ECU
12 = Czujnik położenia wału lorbowego Brak sygnału z czujnika CPS
13 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Przerwany obwód czujnika tlenu
14 = Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS)
21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie
23 = Czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT)
24 = Czujnik predkości pojazdu (VSS)
32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu
33 = Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie, lub za wysokie ciśnienie
35 = Regulator biegu jałowego (IACV) Błąd zaworu
42 = Obwód elektronicznej regulacji zapłonu
44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka
45 = To samo co 13 i 44 Za baogata mieszanka
51 = Elektroniczne urządznie sterujące pracą silnika (ECM)
53 = błąd immobilisera

zeby je sprawdzic nalezy z tego co pamietam zlaczyc styki A i B w zlaczu ALDL, wlaczyc zaplon i patrzec jak mruga kontrolka check na desce rozdzielczej...
poszukaj w wyszukiwarce, ktos chyba mial kiedys podobny problem i dodam jeszcze ze jak mi spadla fajka ze swiecy to nie palil sie check....
  
 
No bierzże spinacz biurowy w ręke i poczytaj co tam błyska.
Tu masz opis:

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=88080&c=0&hq=kody&f=17

Może coś Ci powie, co mu dolega.

--
Wiesiek (maestro)
  
 
znalazłem w aucie jakieś złącze(nad nogami pasażera-mniej więcej coś jak eurozłącze w telewizorze )które tam trzeba piny zewrzeć górne, dolne czy jak??? jestem załamany
  
 
Hola, facet, nir panikuj!
Zwierasz styki 1 i 2 w górnym rzędzie po prawej, przekręcasz kluczyk (uwaga - ruszy wentylator) i patrzysz co tam miga - opis już masz.
Potem dawaj wynuki na forum - chłopy cos tam poradzą.

--
Wiesiek (Maestro)
  
 
co to może być??
impulsator w aparacie zapłonowym,czujnik położenia wału,zimne luty w module zapłonowym,przekaźnik pompy paliwa??????
sugerujcie prosze
  
 
tylko mam proble,m ponieważ jestem w szczecinie a auto stoi scholowane z kołobrzegu do nowogardu i .... nie moge nic zewrzeć
jutro z rana jade do nowogardu(esperka) i które mam zewrzeć ? górne dwa znajdujące sie obok siebie?? ale z lewj strony czy z prawej???? mam ogólnie dół bo miałem kjase na instalacje gazową i niestety na benzynienbęde musiał pojeździć ze 2 miesiące i nie jeść mięsa żeby na instalke LPG odłożyć

[ wiadomość edytowana przez: 79adam79 dnia 2005-06-05 22:06:14 ]

przeczytałem ze po prawej-przepraszam za te dodatkowe pisanie ale zrozumcie mnie kupiłem auto duże wygodne z ilnikiem i zawieszeniem opla zeby jeździć a nie holować -żona już się nabija że co nowsze auto to gorsze i ze lepiej było zostać przy volvo 340 z 1986r. bo najmniej się psuło

[ wiadomość edytowana przez: 79adam79 dnia 2005-06-05 22:09:24 ]
  
 
tutaj masz rysunek kostki:
zewrzyj A i B.

jak podasz na forum bledy ktore Ci wyskoczyly napewno ktos cos poradzi..
  
 
ok dzięki już sobie to wydrukuje i lece rano do nowogardu-mam nadzieje że coś pomoże
  
 
dodatkowo zauwazyłem że w kopółce jest dużo zielonego proszku-brudu i palec juz ma dość, trzecia świeca jest zaolejona ale z zewnątrz a jutro sprawdze świece po wykręceniu....
mam smutek jak nigdy-moje poprzednie auta nigdy mnie tak nie potraktowały
  
 
Auto odwdziecza sie za to jak traktowal go poprzedni wlasciciel, nie patrzac na to, kto teraz nim jezdzi. Niestety tak to juz jest.

Nie martw sie, powymieniasz troche, ale potem bedziesz mial spokoj i mam nadizeje, bedziesz juz spokojnie cieszyl sie bezproblemowa eksploatacja
  
 
kontrolka check prawdę Ci powie

Ale kup sobie od razu cewkę zbierającą do aparatu zapłonowego, całkiem możliwe że to ona szwankuje a koszt niewielki - ok. 20 zł
  
 
1. czy w tym silniku jest czujnik położenia wału???(według listy kodów do spinacza jest coś takiego) - a na elektrodzie napisał mi ktos że ten silnik nie ma czujnika położenia wału a "z oplem ma tyle wspolnego ze produkowany byl na licencji GM , silnik jest podobny mechanicznie ale ma osprzet delco a nie boscha"

2. a co z immobiliserem?czy on jest sprawny,może to jego wina-podobno immobiliser ma coś wspólnego z kluczykiem(mam tylko jeden kluczyk)

[ wiadomość edytowana przez: 79adam79 dnia 2005-06-06 06:08:05 ]
  
 
Koleś, - a jakie Ty masz wogóle auto?

--
Wiesiek (Maestro)
  
 
Cytat:
2005-06-06 06:05:33, 79adam79 pisze:
1. czy w tym silniku jest czujnik położenia wału???(według listy kodów do spinacza jest coś takiego) - a na elektrodzie napisał mi ktos że ten silnik nie ma czujnika położenia wału a "z oplem ma tyle wspolnego ze produkowany byl na licencji GM , silnik jest podobny mechanicznie ale ma osprzet delco a nie boscha" 2. a co z immobiliserem?czy on jest sprawny,może to jego wina-podobno immobiliser ma coś wspólnego z kluczykiem(mam tylko jeden kluczyk) [ wiadomość edytowana przez: 79adam79 dnia 2005-06-06 06:08:05 ]



KOd 12 to kod czujnika położenia wału korbowego. Gdy włożysz zworkę to powinien taki włąśnie kod się wyświetlić (ECU widzi że się wał nie kręci i wyświetla jego błąd)

Immobilizer - ten kod wyskakuje gdy przez dłuższy czas kręcisz silnikiem i nie zapala.

Napisz lepiej jakie nr błędu Ci wyskoczyły?

Pamietaj, że jak odłączysz akumulator na kilka minut to kody błędów są kasowane.
  
 
okazuje sie że to napięcie zanika i palą sie wszystkie kontrolki a ja zwróciłem uwagę na check-prawdopodobnie cewka ponieważ straciła swoją izolację i ma przebicia-znajomy spryskał to kontraktonem czy czymś podobnym i się poprawiło jednak auto czasami gaśnie-przyjechałem do szczecina po cewkę 140zł w serwisie-zastanawiam się czy to nie modół??
  
 
Cytat:
2005-06-06 15:16:41, 79adam79 pisze:
okazuje sie że to napięcie zanika i palą sie wszystkie kontrolki a ja zwróciłem uwagę na check-prawdopodobnie cewka ponieważ straciła swoją izolację i ma przebicia-znajomy spryskał to kontraktonem czy czymś podobnym i się poprawiło jednak auto czasami gaśnie-przyjechałem do szczecina po cewkę 140zł w serwisie-zastanawiam się czy to nie modół??



To może padł Ci alternator?

Sprawdź napięcie ładowania - powinno być ok. 14-14,5V, a po włącznieu świateł, halogenów, ogrzewania szyby dmuchawy itp. nie powinno spaść poniżej 13,8V
Jeśli napięcie jest niższe to pewnie mostek prostowniczy lub reg. napięcia do wymiany.
  
 
ja miałem problem z cewką iskrzyła ja sztczne ognie w nowy rok i kupiłem w hurtowni nową za 63 zeta a na giełdzie w Poznaniu chcieli 80 dych za używkę , a okazało że to przewody. i teraz mam 2 cewki jedną na zbyciu za 40 dychy
  
 
Ładowanie jest 14,3-komputer nie poiazał żadnych błędów-przyholowałem auto z nowogardu do polmozbytu na jagiellońską i tam go podpinali-jutro od 6 pracują więc jade do nich na 6:30

ps. gdzieś kiedyś słyszałem że w oplu gość miał to samo i okazało się że po rozgrzaniu przekaźnik pompy paliwa wariował a po wymianie facet śmiga już jakiś czas bez problemu

ps2.dlaczego żaden pracownik daewoo nie jeździ daewoo tylko same vw ia audice