Bicie przy hamowaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Odebrałem juz swojego essiego zarejestro wany ubezpieczony obkukany. Musiałem tylko zbieżność ustawić bo lekko zhajbrowana była.

Zauważyłem że przy chamowaniu odczuwam lekkie drgania w kierownicy. I teraz mam pytanko co to może być ?
Luzów podobno nie ma.
  
 
Cytat:
2005-05-14 12:46:13, szycha pisze:
Odebrałem juz swojego essiego zarejestro wany ubezpieczony obkukany. Musiałem tylko zbieżność ustawić bo lekko zhajbrowana była. Zauważyłem że przy chamowaniu odczuwam lekkie drgania w kierownicy. I teraz mam pytanko co to może być ? Luzów podobno nie ma.


moga dyc tarcze hanulcowe lekko skrzywione lub luz na górnym mocowaniu mc persona
  
 
Ja obstawiam tarcze...
  
 
ok dam radę sam to sprawdzić , czy niezbędny będzie mechanik?

I ile mnie to na oko wyniesie?
  
 
hm sprawdzic tarcze musiałbys sciagnąc koło postawuc go na stojaku dokrecic szpiklami sama tarcze uruchomic silnik włoczyc bieg (za pomoca drugiej osoby to wszytko) i zonbaczyc czy nie bije na boki druga ewntualnosc kupic nowe załozyc i zobaczyc co sie bedzie działo
  
 
a może sprawdzić zaciski hamulcowe , czy nie sa zapieczone na prowadnicach.
  
 
mialem cos podobnego w astrze wymienilem tulejki w wachaczu i sprawa sie wyjasnila, nie wiem czy w essim to cos pomoze ale moze sprobuj to nie drogi i nie trudny interes.
  
 
Dzięki spróbuję zobaczyć sam co to zanim pójdę do mechanika. Dam znać co to efektów
  
 
Jak niżej napisano może to jeszcze być luz na łożysku oporowym MacPhersona. Ale ja też stawiałbym na tarcze.
  
 
ja mam to samo, tzn jak hamuje zaczyna bic kierownica
co najdziwniejsze ze zaczelo to mi sie po wymianie kol na 14
czy tez moga byc tarcze?? ;/
  
 
To ze zmieniles kolka to chyba nie ma zwiazku ... moglo sie zlozyc tak ze akurat w tym czasie wjechales w duza kaloze nagrzanymi tarczami ... i jak sa juz cienkie i jeszcze jakies no-name ... to najnormalniej w swiecie sie wypaczyły.
  
 
tarcze jeszcze motocrafta, troszke juz podjechane ale nie az tak strasznie
kurcze znowu po kieszenie bedzie a jak wymieniac tarcze to klocki tez odrazu??
  
 
Nooo
  
 
I od razu na ATE Power
  
 
Cytat:
2005-05-15 00:06:37, NoSeK pisze:
To ze zmieniles kolka to chyba nie ma zwiazku ... moglo sie zlozyc tak ze akurat w tym czasie wjechales w duza kaloze nagrzanymi tarczami ... i jak sa juz cienkie i jeszcze jakies no-name ... to najnormalniej w swiecie sie wypaczyły.


A ja jak jeżdżę (jeźdźiłęm) na to bicia nie było, a na 15" jest... fele proste (spr na wyważarce), opony nowe. Po zmianie na zimowe 13" objaw znika... i nie są to tarcze, bo po wymianie bylo identycznie.
Cytat:
2005-05-14 18:05:55, WilK pisze:
Jak niżej napisano może to jeszcze być luz na łożysku oporowym MacPhersona. Ale ja też stawiałbym na tarcze.


łożysko oporowe MacPhersona to dla mnie nowość - jak to znaleźć i jak się je??
Ja osobiście myślałem jeszcze o tulejach wahacza... ale jak powszechnie wiadomo, mechanik ze mnie...
  
 
Driverze Kiełek. Łożysko oporowe jest na górze kolumny, pod talerzykiem. To dzięki niemu kolumna się może skręcać wraz z kołami. Jeśli piszesz, że dzieje się to na szerszych oponkach (ciekawy jestem ET), bo może przesunął się punkt podparcia i kolumy są dołem inaczej ustawione. Geometrii to nie zmieni, bo wahacz trzyma, ale... A układ kierowniczy pracuje lekko?
  
 
A zna ktoś może cenę tych łożysk
  
 
Kilkadziesiąt zł za sztukę. Mad ma taki fajny sklepik w Uodzi, kiedyś podawał mi ceny.
  
 
Takie maleństwa za taką dużą kasę
  
 
Cytat:
2005-05-15 10:58:39, WilK pisze:
(...) (ciekawy jestem ET), bo może przesunął się punkt podparcia i kolumy są dołem inaczej ustawione. Geometrii to nie zmieni, bo wahacz trzyma, ale... A układ kierowniczy pracuje lekko?


6,5x15 ET 38; układ kierowniczy OK - no może trochę cieżej ale przeszedłem na nieco szersze opony