Czy mial ktos z was doczynienia z silnikiem simsona z...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
...zaplonem elektronicznym? Mam problem, zlozylem sobie motorynke z takim silnikiem i nie moge go zmusic zeby sie wkrecal na wysokie obroty. Gaznik wyczyszczony, paliwo dochodzi, zaplon ustwiony wg ksiazki, a jednak ciagle przerywa na wysokich przez co nie da sie jezdzic. Na wolnych obrotach pracuje rowno. Jak probuje sie go potrzymac na wysokich to czasami fuknie w filtr powietrza.
Mial ktos z was simsonka i zna kaprysy tego silnika? Ja juz nie mam sily, ani pomyslow.
Ale jak zlapie obroty to normalnie mozna poderwac na jedno z jazdy...
  
 
Gdyby to był Simson z normalnym zapłonem, powiedziałbym, że to kondensator, ale jeżeli masz elektroniczny zapłon to nie przychodzi mi do głowy nic poza... i jakby ci to teraz wytłumaczyć, bo nie pamiętam jak się to nazywa. Powiem tak, na tym schemacie:



"to coś" ma numer 39
  
 
modul zaplonu.

elektrycznie zaplon odpada chyba ze ustawiony jest nie tak, caly komplet kupilem z jezdzacego simsona i zanim koles mi wymontowal to silnik pienie sie wkrecal na obroty, to cos w gazniku sie kryje

bo zachowuje sie identycznie jak silnik rometa gdy zawor iglicowy nie mial odpowiedniej przepustowosci, jednak tutaj wszystko wydaje sie byc w OK, jeszcze jutro sprobuje zalozyc inny gaznik i zobacze
  
 
Moduł jest na koncu kolejki mozliwych przyczyn.
To raczej nie jest wina układu zapłonowego. Można to sprawdzić lampą stroboskopową która wykryje zaniki iskry jesli występują.
Jesli byłby winny układ zapłonowy to bardziej prawdopodobne jest złe ustawienie cewki czujnika (zbyt daleko od rotora), na drugim miejscu cewki zasilającej moduł.
Jesli gubi iskry to sprawdz przewód wysokiego napiecia (może miec przerwe).
  
 
a moze poprostu swieca jest do D... u mnie w Ogarze tes sie nie chcial wkrecac a na wolnych chodził ok... wymieniłem swiece na normalna najzwyklejsza iskre taka jak do malucha przerwa ustawiona na 0,4mm i banglał jak głupi