No i jednak troszkę cieknie :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Odwiedziłem dzisiaj "Polibuba Garege" (czyli stary podjazd dla autek pod polibudą) razem z Zeberkiem, żeby obczaić czy i gdzie mi cieknie.

No i oto wyniki oględziń:

I taki pytanie co to jest za element oznaczony nr.1 jakaś łapa trzyamjaca silnik U zeberka w 1,4 nie było takiego cuda.







Na plus oględzin wyszło to, że NIE cieknie z:
1. simeringu półosi
2. uszczelki pod głowicą

A na minus to że cieknie skąś

Tylko skąd?

Wg Zeberka albo z uszczelki miski olejowej, albo z simeringu wału (chyba tak to się nazywa bo nie pamiętam)

Uszczeliki miski olejowej nie da się ocenić bo ta niby łapa zawadza i nic nie widać

Olej jest dość świerzy i czysty, może to coś podpowie?

Jakie macie sugestie?
  
 
To co wskazujesz, to jest tylko sruba oslon (tych metalowych) miski. Stamtad nie ma prawa lac. Tak wiec ja obstawiam, ze cieknie uszczelka pod miska olejowa. Gdyby byl to siemering na wale od strony sprzegla, to pewnie mialbys juz tarcze sprzeglowa zalatwiona, ale moge sie oczywiscie mylic. W kazdymr azie moze wyczysc miske olejowa i zobaczysz co i jak
  
 
Cytat:
2005-06-10 18:11:46, niesztof pisze:
To co wskazujesz, to jest tylko sruba oslon (tych metalowych) miski. Stamtad nie ma prawa lac. Tak wiec ja obstawiam, ze cieknie uszczelka pod miska olejowa. Gdyby byl to siemering na wale od strony sprzegla, to pewnie mialbys juz tarcze sprzeglowa zalatwiona, ale moge sie oczywiscie mylic. W kazdymr azie moze wyczysc miske olejowa i zobaczysz co i jak



No własnie z tamtąd to się nie leje, tylko gdzieś z góry ścieka w to miejsce i się tu zbiera. Tylko skąd . Mam nadzieję ze z uszczelki miski olejowej, bo to by był najmniejszy problem
  
 
trzeba było silnika nie myć... może się coś rozszelniło??
  
 
Cytat:
2005-06-10 18:30:01, Kielek pisze:
trzeba było silnika nie myć... może się coś rozszelniło??



To nie od mycia. na 100% nie od tego. Własnie po to umyłem zeby się dowiedzieć skąd cieknie. Bo Cały silnik miałem z tyłu i od spodu uwalony.

Z tyłu okazało się że wszystko ściekało z pod uszczelki zaworów (a bałem sie że spod głowicy, na szczęści tam jest teraz słucho i nic nie wycieka)Uszczelka pod osłoną zaworów wymieniona i z góry już nic nie cieknie.

Simering półosi tez był podejrzany, ale po myciu jest suchutki, więc na niego też się z samej góry lało.

No i teraz zostało to na dole, niestety tam nie było jak umyć zbyt dokładnie i za dobrze nie widac skąd to cieknie.

Ale moje podejrzenie pada na uszczelke miski olejowej, no bo ona chyba też jest z korka tak jak ta od zaworów, a przez ta od zaworów ciekło, to może ta od miski jest w takim samym stanie...

ps. jedyna wada mycia jak narazie to zaśniedziała wtyczka od włacznika wentylatora, bo zapomniałem ze miałem wypięta jak myłem i troszkę na nią wody poleciało. ALe WD40 i po sprawie
  
 
z wd40 uważaj, on co prawda wiąże wodę, ale po jakimś czasie odparowuje. Pryśnij jakimś "kontaktem".
  
 
ok dzięki za rade musze coś takiego zakupić
  
 
Skoro ten olej z góry się nie leje to leci raczej z simeringu na wale przy kole zamachowym. Ma on średnicę ponad 10cm więc ma się z czego lać. Kosztuje to około 45zł no i niestety trzeba wyjąć skrzynię, żeby się tam dostać.
Innej możliwości nie widzę.
  
 
no moj typ jest podobny tylko ze w tedy mialby sprzeglo kaput
  
 
Cytat:
2005-06-10 21:40:50, js45 pisze:
Skoro ten olej z góry się nie leje to leci raczej z simeringu na wale przy kole zamachowym. Ma on średnicę ponad 10cm więc ma się z czego lać. Kosztuje to około 45zł no i niestety trzeba wyjąć skrzynię, żeby się tam dostać. Innej możliwości nie widzę.



NO włąśnie dokładnie tak zeberko powiedzieł , a druga wersja która bardziej obstawiał to była uszczelka miski olejowej, i szczerze mówiąc wolałbym żeby to było to
  
 
Cytat:
2005-06-10 21:44:12, PUNIU pisze:
no moj typ jest podobny tylko ze w tedy mialby sprzeglo kaput



Sprzęgło chodzi w miarę (tak sądzę). Troche taki delikatny świst słychać czasem podszas zmiany biegów, ale trzeba się wsłuchać.

A zresztą na filmikach które dawałem na forum było widac i słychać jak chodzi sprzęt
  
 
Sprzęło (tarcza) wcale nie musi sie ślizgać. Może trochę inaczej działać przy puszczaniu. Tylko tyle.
Można je dokładnie wymyć benzyną ekstrakcyjną i bedzie jak nowe.
  
 
TO ja pozwole sobie zadac jeszcze jedno pytanie, bo się nie znam

Czy przez ten simering na wale przy kole zamachowym, to może uciekać olej z silnika czy olej ze skrzyni
  
 
Tędy może cieknąć olej z silnika. I ja na to stawiam.
Istnieje równiez możliwość, że poleci olej ze skrzyni ale on trochę inaczej wygląda.
  
 
Cytat:
2005-06-10 22:37:18, js45 pisze:
Tędy może cieknąć olej z silnika. I ja na to stawiam. Istnieje równiez możliwość, że poleci olej ze skrzyni ale on trochę inaczej wygląda.



Miałem nadzieję że powiesz "tylko i wyłązcnie ze skrzyni" i wtedy bym miał pewność że to z miski olojowej leci, a tak to lipa
  
 
Własnie udało mi się rozjaśnić fotki które robiłem dziś popołudniu. Wsadziłem aparat w dziurę tam gdzie widac styk miski z skrzynią (jak sądzę). Zajrzeć się tam niedało ale aparat wszedł. A tak one wyglądają, może to rozjaśni sprawę :


  
 
Jako ze prze pare miesiecy tez walczylem z podobnym wyciekiem u siebie obstawiam na 90% uszczelke miski olejowej
  
 
Cytat:
2005-06-10 23:26:41, Duck pisze:
Jako ze prze pare miesiecy tez walczylem z podobnym wyciekiem u siebie obstawiam na 90% uszczelke miski olejowej



Dzięki za pocieszenie

A dużo bardzo roboty z tą uszczelką jak coś? ewentualnie jak sam nie robiłeś to jaki koszt?