Wymian swiec

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
..ludziki...czy dam sam rade zmienic swiece .,...w 525 92r... to jest moja 2 furka ....wies as nie jestem..czy tam aby nie trzeba az miliona czesci ofkrecic i srob??
  
 
witam
odkrecasz tylko główną osłonę tą z napisem BMW(2śruby) i urzywasz klucza do świec tego z oryginalnego zestawu - lajtowo to sie wymienia

Pozdro
  
 
dziekuje))
  
 
W 6 garówce z 24 ventylami trzeba ściągnąć 2 osłony (4 nakr.) potem 2 nakrętki z cewki (x6 bo 6 cewek) no trzeba wypiąć cewkę jest klamra spinająca.Na spokojnie bez pośpiechu w godzinkę będzie po robocie.Lepiej nawet zrobić to samemu dasz jakiemuś paprokowi to ci jeszcze jakiś przewód uszkodzi i powie że tak było.
  
 
NO !
  
 
i ostrożnie ze szpilkami od cewek bo potrfią sie przekręcić w aluminium. po rozpięciu cewek ułuż przewody tak aby ich nie pomylić. są tam też dwa przewody masowe. żadnych problemów. śmiało samemu możesz to zrobić jeśli kiedyś już jakąś śrube kręciłes.
  
 
Chciałbym też zwrócić uwagę, że po poluzowaniu starych świec, jeszcze przed wykręceniem, należy wydmuchać sprężonym powietrzem brud, który zawsze zbiera się wokół świecy. Nowe świece powinny być dokręcane kluczem dynamometrycznym (dla M50 moment 25 - 30 Nm) dla gwarancji odpowiedniej szczelności.

Przy okazji wymiany świec warto też zwrócić uwagę na wtyczki świec (jest to element pomiędzy cewką a świecą). Przy stosowaniu świec platynowych, które wymienia się co 120 tys. km, razem z wymianą świec powinny być też wymienione wtyczki. Przy stosowaniu "zwykłych" świec (wymiana co 60 tys. km), wtyczki powinny być wymienione co drugą wymianę świec.
  
 
Cytat:
Przy stosowaniu świec platynowych, które wymienia się co 120 tys. km, razem z wymianą świec powinny być też wymienione wtyczki. Przy stosowaniu "zwykłych" świec (wymiana co 60 tys. km), wtyczki powinny być wymienione co drugą wymianę świec.

a nie miałeś na myśli fajek nachodzących na świece bo wtyczki do cewk odcinać a potem nowe lutować to chyba coś nie chalo
  
 
Cytat:
2005-06-21 21:37:31, hz10 pisze:
a nie miałeś na myśli fajek nachodzących na świece bo wtyczki do cewk odcinać a potem nowe lutować to chyba coś nie chalo



Nie wiem po co piszesz takie uwagi, najwyraźniej nie przeczytałeś uważnie mojego postu. Moim zdaniem z tego postu wyraźnie wynika, co miałem na myśli pod pojęciem wtyczek świec. Można ten element nazwać też fajką, jak kto woli, choć w tym przypadku wtyczka ta w żaden sposób fajki nie przypomina. Aby rozwiać twoje wątpliwości wspomniane wtyczki to element nr 3 na rysunku

E34 525i IGNITION COIL/SPARK PLUG