Uszczelka pod głowicą?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

ktoregos pieknego dnia auto (2.0 16V) jechalo normalnie i nagle zaczelo jechac jakby na dwa gary... jako ze blisko domu to sie doturlalem jakos. Wykrecilem swiece i postanowilem pomierzyć ciśnienie spręzania, pierwszy kolo 10, drugi też, trzeci i czwarty prawie nic.... Czy to koniec uszczelki pod głowicą czy coś innego?
Jezeli to uszczelka to jak duza to robota, czy trzeba rozbierac wszystko w drobny mak, czy na przyklad kolektory mogą zostac...?
Czy potrzeba uzywac torx'ow czy normalne klucze wystarczą?

pozdr muzzy
  
 
Jak na moje laickie oko to raczej czeka cię naprawa silniczka. Opisałeś pewne objawy które mogą świadczyć o następujących usterkach: padły zawory, padły tłoki, padły gładzie cylindrów padły pierścienie, padły panewki. Możesz jeszcze sprawdzić jak kontrolka ciśnienia oleju? Oraz czy nie poszedł płyn chłodniczy do silnika? Niestety aby sprawdzić co się dzieje naprawdę musisz zdjąć głowicę. Samo mierzenie ciśnień nie jest tutaj wyznacznikiem problemu, co prawda po spadku stopnia sprężania określa się rodzaj usterki lecz nie zawsze ten pomiar jest odzwierciedleniem prawdy.
  
 
Ze musze zdjac glowice to pewne. Zastanawiam sie czy robic to samemu czy dac komus... W zwiazku z tym pytanie czy da sie zdjąć głowicę razem z kolektorami czy trzeba je odkręcać. Bo rozbierac wszystko w drobny mak oczywiscie mozna, tylko czy jest potrzeba. Pytanie drugie czy spotkam po drodze torx'y i jakie ewentualne inne przeciwnosci losu... Po wstepnym wywiadzie wyglada na to ze jest do zarobienia dobre 300 zlociszy...

Pozdr
Muzzy
  
 
Jak ci poszło z głowicą? Samemu chyba nie dałeś rady, skoro o to pytałeś. Ile Cię to kosztowało? Mnie czeka też wymiana i jestem w fazie poszukiwania odpowiedniego warsztatu pod Wawką, aby nie zbankrutować. Może ktoś ma jakiś do polecenia, tylko nie piszcie, że jest w polecanych, bo opisy sprzed roku nie są aktualne, gdyż ludzie rotują, a czasem jeden partacz potrafi zglebić autko. Ja to przeżyłem już z Mazdą, gdy przy zwykłej wymianie popychaczy, polecany kolega - partacz wymieniał mi panewki, potem zregenerował pompę, a na koniec okazało się, że przewody olejowe były zatkane, dlatego popychacze poszły. Tak więc naprawka kosztowała 3000zł.
  
 
Cytat:
Opisałeś pewne objawy które mogą świadczyć o następujących usterkach: padły zawory, padły tłoki, padły gładzie cylindrów padły pierścienie, padły panewki.

No bez przesady, objaw wskazuje na wypalenie uszczelki pomiędzy dwoma sąsiednimi cylindrami .... trzecim i czwartym w tym przypadku....
  
 
Cytat:
2006-10-20 21:51:00, zoomol pisze:
Jak na moje laickie oko
padły panewki. po spadku stopnia sprężania określa się rodzaj usterki


człowieku po co udzielasz rad jak nie masz pojęcia o czym piszesz?
w jaki sposób panewki wpływają na sprężanie w cylindrze?
od kiedy stopień sprężania jest wartością zmienną w zależności od stanu silnika?