Astra classic 2 2003r 1.4xe 16v jaka instalacja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
proszę o pomoc i opinie użytkowników. dzięki
  
 
Witam

Nie wiem czy Ci pomogę bo mam Astre I '97 ale silnik mam 1.4xe 16v. Tylko że nie jestem pewny czy nie były tam w "dwójce" jakieś modyfikacje tego silnika. W każdym razie jeżeli masz kolektor ssący metalowy możesz montować II generacje - taką ja mam. Konkretnie mam LANDI l.e.s 98 jak na razie prawie 15 kkm i bez zarzutów odpukać. Żadnych spadków mocy, czy problemów z paleniem. Spalanie około 8-9l /100. Koszt to max 2 tyś zł.

Pozdr
PS Jak coś to prześle Ci zdjęcia jak to jest u mnie pod maską.
  
 
Odradzam 2 gen. Do tych silnikow to sie nie za bardzo nadaje. Wszystko wychodzi po okolo 50-60 tys km. Jedyne co polecam to wtrysk gazu. Obojetniejaki alby byl wtrysk.
  
 
Kurcze a cóż się takiego dzieje?? Nie strasz ludzi. Powiedz coś wiecej jak wiesz.
  
 
W 2 gen czasami potrafi dojsc do strzalow. Nawet przy bardzo dobrze zestrojonej instalacji. A co za tym idzie leci przeplywomierz. Po 2 na 2 gen samochod sporo traci na mocy. Ja odradzam 2 gen i polecam wtrysk gazu a mozna to juz zrobic od ok. 3500. Kazdy ma prawo miec swoje zdanie.

Pozdrawiam
  
 
Na wstepie chciałem powiedziec że wcale na nikogo nie naskakuje Zawsze uważam że człowiek całe życie się uczy więc każda opinia jest ważna. A teraz do tematu. Owszem w drugiej generacji może dojść do wystrzałów ale
po 1. zaznaczyłem że mam kolektor ssący metalowy więc ewnetualne szkody związane z takim wystrzałem są minimalne;
po 2. do wystrzałów dochodzi przy źle ustawionej instalacji ( u mnie odpukać jak dotychczas ani raz się to nie zdarzyło)
po 3. co do spadku mocy - nie mierzyłem na hamowni ale jak dla mnie w zupełności moc na gazie jest wystarczająca nawet jeżeli z 90KM zrobiło się 80KM to jeździ się zupełnie dynamicznie ( jak dla mnie bo znam ludzi którzy poniżej 100KM uważają za muła ale to już musi każdy sam wyważyć na czym mu bardziej zależy)
Pozdr
  
 
Witam
Jeśli chodzi o instalację II generacji to ten typ urządzeń sprawdza się bardzo dobrze we wtryskach jednopunktowych, jednak stwarza pewne problemy we wtryskach wielopunktowych benzyny, a mianowicie problem wybuchów powrotnych przy zasilaniu gazem.Problem występowania wybuchów powrotnych wynika z różnicy miejsca powstawania mieszanki powietrzno-paliwowej:
- na benzynie - w kolektorze przed zaworem ssącym - oddzielnie dla każdego cylindra
- na gazie - w mikserze już przed przepustnicą powietrza - jednomiejscowo wspólnie dla wszystkich cylindrów; powoduje to wypełnienie całej objętości kolektora ssącego gazem i detonacje (wybuch) w przypadku zapłonu mieszanki wewnątrz kolektora.
Ja osobiście polecam instalację IV generacji czyli tzw. "wtrysk gazu" sam mam opla astrę II tyleże silnik 1,6 16V i mam zamiar założyć instalację Zavoli. Poza tym według wielu użytkowników sekwencyjne wtryski gazu zapewniają osiągnięcie parametrów pracy silnika na gazie porównywalnych z parametrami uzyskiwanymi przy zasilaniu benzyną.


[ wiadomość edytowana przez: hili dnia 2005-06-17 16:52:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: hili dnia 2005-06-17 16:55:44 ]
  
 
Witam,
Mam silnik X16XEL (wielopunkt) w Astrze F Instalka II gen. na kompie BingoS
Jeśli chodzi o wybuchy... hmm ja nie wiem co to takiego... przebujałem na gazie ponad 40kkm i nic takiego mi się nie przydarzyło a kable mam jeszcze oryginalne (łącznie przejechane 125kkm) świece wymieniałem po 30kkm na gazie (chociaż gaziasz mówił aby co 10kkm wymieniać) i nie miały oznak zbytniego zużycia. Jeżdzę bardzo różnie czasem bardzo spokojnie a czasem depczę do 6tyś/obr lub redukcja i w pedał (podobno wtedy najłatwiej trafić strzał )
Co do osiągów hmm mogłyby być lepsze ale tragedii nie ma.
Fakt, że mam najprawdopodobniej za bogatą mieszankę (mój wątek TUTAJ ) i to jest mój problem z gazem.

Pozdro

[ wiadomość edytowana przez: LuckyS dnia 2005-06-17 20:55:46 ]