MotoNews.pl
12Dylemat - zmiana z 16 na 15 cali [Getz] (101775/89) - NT
  

Dylemat - zmiana z 16 na 15 cali [Getz]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od dosyć dawna mam niekończący się dylemat.
Przesadzić Pszczółkę na mniejsze butki czy nie...
Wiem, że jak założę mniejsze felgi to nie raz pożałuję tej decyzji, z kolei wystarczy że potrzebuję trochę pojeździć po mieście (szczególnie Białymstoku) i jestem chory bo na naszych drogach jest to ciężka przeprawa :/
Na 16" autko wygląda fajnie i fajnie się prowadzi dopóki droga jest równa. Natomiast 15" byłyby kompromisem pomiędzy wyglądem i twardymi jak beton oponami, a jakim takim komfortem (szczególnie psychicznym...). Do tego dochodzi sprawa zawieszenia... wiadomo, że im większa felga tym większa masa nieresorowana i tym bardziej zawieszenie dostaje w kość... Mam już trochę dość jazdy na tak niskim profilu. Idealnym, lecz nierealnym rozwiązaniem byłyby dwa komplety kół 16" do cieszenia oka i jazdy rekreacyjnej a 15 na co dzień No ale kogo na to stać...

Więc co robić? Sprzedawać szesnastki i wsiadać na 195/50R15 czy pozostać hardcorowcem?
  
 
Hej MacTB!

Moim skromnym zdaniem powinieneś skusić się na 15! Tak jak pisałeś - będzie gorzej (ale ciut, ciut) wyglądać, ale komfort resorowania i psychiczny się podniosą, poza tym zawieszenie zostanie dłużej sprawne. Wiem coś o tym bo poprzednie auto (chyba wiesz jakie) miałem strasznie obniżone (9cm nad glebą) i jeździło się po POZNANIU fatalnie. Im wyższy profil opony tym lepiej dla naszych autek (oczywiście w kwestii polskich szos i ulic).

Zmień na 15!
  
 
zostaw 16 lans przedewszystkim
  
 
Hehe, lans lansem, a jeździć trzeba... Męczy mnie już trochę taka jazda, to chyba dla większych fanatyków niż ja (jakieś zwątpienie w kwestii tuningu mnie dopadło... )


[ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2005-06-19 13:48:43 ]
  
 
Przed kupnem aluskow tez zastanawialem sie nad 16" ale zdrowy rozsadek wzial gore i sa 15" - jak dla mnie dobry wybor, nie martwie sie ze zaraz zrobie z feli kwadrat ... choc kupujac sparco 15" na zime z oponkami 175/55 dolaczylem do hardcorowcow..pomimo tego ze fele sa twarde to zniszczylem dla odmiany opone .
  
 
Ja mialem swego czasu podobny dylemat, nawet chyba tez pytalem o to tu na forum, mianowicie gdy kupowalem alusy do swojego accenta tez kazdy doradzal mi roznie, ale pzrewazaly opinie zeby zalozyc 15-stki a nie 14-stki. po dlugich i ciezkich wybralem felgi 14-sto calowe i nie zaluje tego wyboru, poniewaz niski profil nie jest na nasze pseudodrogi, wiec wybralem kompromis miedzy komfortem a wygladem. Ja osobiscie jestem za wiekszym komfortem i za mniejszymi felgami, ale wybor nalezy do Ciebie, kazdy wie jak sie jezdzi po naszych ulicach, naparwde szkoda tych wszsytkich pieknych alusow i zawieszenia ale moze kiedys sie wkoncu doczekami porzadnych drog.
Pozdrawiam
  
 
Richie, nie od dziś ciekawi mnie gdzie i za jaką sumę kupiłeś te felgi Sparco...
  
 
A wiecie, ze ostatnio patrzylem na mojego Gacka i zastanawialem sie czy by mu bylo do twarzy w ciut wiekszych felgach. Bo na razie mam oryginalne 175/65 R14.
Czy dobrze tlumacze te symbole na: 175 = szerokosc opony w mm, 65 wysokosc opony w mm, R14 srednica felgi w calach?
W sumie moglbym pomierzyc, ale jest 11 w nocy i mi sie wychodzic nie chce, a w dzien na ogol nie pamietam
  
 
Tak, 175 to szerokość w milimetrach, 14 to średnica felgi w calach, ale 65 to nie wysokość w milimetrach...
Jest to profil opony. Czyli procentowy udział wysokości opony w jej szerokości.
Mówiąc inaczej - liczba 65 oznacza że wysokość opony stanowi 65% z jej szerokości czyli ze 175 mm, czyli niecałe 114 mm.
Gdybyś miał 65 mm wysokości oponki to byłby to naprawdę bardzo niski profil.
  
 
Wydaję mi się że najważniejszą sprawą jest czerpanie przyjemności z jazdy. I jeśli jeździ się niekomfortowo to o kant d.py z takim autem. Jeśli jest za twardo, to zmień. Takie jest moje zdanie. Co do różnych poglądów, to uważam iż nie ma co brać ich pod uwagę, bo jedni wolą spać na sztywnym inni na miękkim łóżku. Twardość rzecz względna. Ja w Accencie mam 15, profil 50 i musiałem wymienić sprężyny, bo za miękko .

Do Kilg'a, prawie. Wysokość gumy to szerokość razy profil w procentach, czyli 175x65%.
  
 
tez bym mial dylemat.w sumie wazniejszy jest komfort jazdy.ale to zalezy jak duzo jezdzisz!!!jak jezdziasz duzo to zmien na mniejsze a jesli malo to pozostan w gronie hardcorowcow!!!
  
 
Cytat:
2005-06-19 22:30:20, MacTB pisze:
Richie, nie od dziś ciekawi mnie gdzie i za jaką sumę kupiłeś te felgi Sparco...


to byl istny przypadek...nie chcialem kupic felg ale u znajomego w sklepie lezaly wlasnie te Sparco...wymienilem hamulce na wieksze i pojawil sie problem bo seryjne 13" ktore mialem na zimowkach juz sie nie nadawaly, a ze rozmiar tych Sparco byl nietypowy - jak wiadomo nie wiele aut ma 4x114,3 i 67,1 piasta to siedzialy u niego w sklepie...wiec napalony jak szczerbaty na suchary kupilem za 240zl sztuka (5sztuk czyli 1200zl) z oponami 1600 , jestem zadowolony bo chcialem kupic 14" ale to juz nie to samo co magnezowe Sparco
  
 
Przyjemności z jazdy mi nie brakuje i nie jeździ się za twardo (tzn mi nie jest za twardo ).
Jedynym powodem dla którego zastanawiam się nad zmianą jest to że jeżdżę bardzo dużo i po prostu boję się że zawieszenie nie wytrzyma zbyt długo... no i że w końcu pognę felgi tak, że przestaną się nadawać do jazdy.
Najnowsza koncepcja jest taka, żeby założyć felgi stalowe 15"

Richie, 240 zł za sztukę to chyba niezła cena jak za te felgi, spodziewałbym się wyższej... A ja potrzebuję 4x100, otwór na piastę 54,1 czyli może być praktycznie dowolny + pierścienie centrujące...
  
 
hmmm ja bym zostawil fajnie ten Twoj bzyk wyglada jak bym do swojej chcial wlozyc 16-stki
  
 
jesli chcesz tylko do jazdy to bralbym 15 ale jesli na lans bans i tak dalej to 16 jednak jednak fajnie wygladaja
  
 
takiego bardzo niskiego profilu to ty nie masz.zostaw sobie 16.napewno lepiej zawiecha wytrzyma alumy 16 niz staluchy 15
  
 
45 przy szerokości 195 to niestety jednak jest bardzo niski profil, gdyby to było 205, 215 to już trochę co innego, ale przy tej szerokosci nie zgodze się że to nie jest bardzo niski profil
A jeśli chodzi o porównanie alumów 16 i stalówek 15 to zapewne masz na myśli ich masę... no i tu niestety musze powiedzieć, że nie masz racji. Niestety alufelgi z tej półki cenowej to nie to co wysokiej klasy felgi magnezowe i im podobne... Są od felg stalowych cięższe.