MotoNews.pl
8 Jak zrobic hybryde silnika?? (98174/45) - NT
  

Jak zrobic hybryde silnika??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na wielu niemieckich i angielskich stronach widac hybrydy silnikow gdzie dol jest od mk5 xr3 1.8 a gora od RST mk4.Jestem strasznie ciekaw czy ktos wie cos wiecej na temat jak to zrobic i jakies szczegoly dotyczace samych zmian.A moze jest to tak kosztowne ze nie warto sobie tym nawet glowy zawracac no i piszcie wlasciwie wszystko co wiecie o takim projekcie.Pozdro
  
 
jak soncze swoje ZVH 2.1 to Ci NapiszeObiecuje
  
 
no wiec bierze sie blok 1.8 z zeteca najlepiej 130 kucy bo on ma nartysk oleju na tloczki i montuje sie kute tloczki najlepiej ale przyt normalnym doladowaniu podobno starczaja te z zeteca. Potem teoretycznie montuje sie na to glowice z rst ale....
trzeba dorobic w takim bloku wejscie powrotne dla oleju z turbinki, przerobic mocowanie pompy wodnej, przekonstrulowac napinacz paska (podobno pasi idealnie z 1.3 cvh),zrobic inne mocowanie dla alternaotra tzn zamontowac z cvh, troszku pokombinowac z uszczelka. Dalej trzeba zatkac 4 kanaly olejowe w bloku czyms bo trafiaja w kanaly wodne glowicy, kupic dluzsze sruby i jazda...w sumie wydaje sie to niezbyt skomplikowane ale po glebszym zastanowieniu to jest nie takie proste. Jak widac trza wziac blok od 1.8 i zamontowac do niego caly osprzet z cvh nie wykluczjac jakis rolek itp. A tego wszystkiego dowiedzialem sie czytaja angielskie fora i przede wszytskim ta oto przemadra stronke CVH/ZVH CONVERSION
  
 
Bardzo dobra stronka. Uczy pokory przede wszystkim.
  
 
Stronka robi wrazenie

Jest ktos w polsce kto juz probowal cos takiego stworzyc? Po tym co napisales rex wydaje sie ze roboty jest srtasznie duzo.Wlasciwie z tych dwuch silnikow trzeba wszystko zmieniac zeby pasowalo.Ciekaw jestem jeszcze czy taki frankenstein bedzie pasowal do skrzyni z RST.

Wracam do lektury tamtej stronki
  
 
Irek ma silnik RSa sprzęgnięty ze zwykłą skrzynią i daje radę. Choć nie powinno
  
 
mysle ze jezeli ktos ma smykalke + dobry garaz + ta stronka + robi ten projekt jako dodatkowy czyli np sobie lezy silnik i sobie w nim dlubiesz to jest to mozliwe. Jak powiedzialem ziomkowi z anglii co mi sie stalo to pierwszo co mi doradzil to mozntowac 1.8 ZVH mowiac ze to proste tylko potem mu sie przypomnialo ze jest inzynierem i to dla nie go jest bardzo proste ale dla kogos innego niekoniecznie A co do Polski to u nas pewnie nie ma RST dlubnietego na 200 kucy a co dopiero mowic o ZVH....chociaz przy ilosci gratow jaka bede posiadal teraz mozna sie nad tym zastanawiac w dluzszej perspektywie
  
 
On narazie ma ze skrzynia xr3i.A ta skrzynia z rst jest sporo mocniejsza.Ciekawe czy tez bedzie silnik wystawal 15cm nad maske .

Dobrze ze ja mam juz skrzynie u siebie z rst to wrazie jak mi odwali na wlozenie czegos bardzo mocnego to bedzie mniej roboty .Chyba lepiej by bylo dla mojej kieszeni szebym nie wpadl na taki pommysl
  
 
Rex ja juz czekam na to co przywieziesz.

Jak bedziesz w angli to wez kolege pod pache i dawaj go tutaj!!!!!!
  
 
Bakster stage 1 juz gotowa wiec slucham co mi powiesz na temat: jak zbudowac 1.8 rst....
  
 
Essi Rs przeczytaj co napisalem na samym poczatku
  
 
Bakster, robisz zvh na bazie silnika rst?
Chodzi mi o pracę komputera, teoretycznie to po takiej modyfikacji trzeba zmienić program w eec 4.
  
 
Cytat:
2005-06-01 00:40:36, Bakster pisze:
Essi Rs przeczytaj co napisalem na samym poczatku



Ja przeczytałem...
  
 
Hybrydy ... jakoś dziwnie kojarzę z czymś innym ... ...