Wskaznik temperatury cieczy chlodacej MKV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Ostatnio nagle nie wiedziec z jakiego powodu wskaznik temperatury cieczy chlodzacej zaczal swirowac... Po uruchomieniu silnika wskazowka poprostu porusza sie w gore i w dol albo wogule pojdzie w gore na maksa i stoi albo na sam dol i nie drgnie...

Czym to jest spowodowane? Jak to naprawic? prosze o wskazowki


Pozdrawiam
  
 
Wymień czujnik temperatury.
koszt 30-50zł
  
 
Jeśli to silnik CVH to masz go z przodu..wkręcony bodajże w blok taki mały z jednym kabelkiem.Czasami w sklepie pytają o jego kolor ...jeśli nie mają pewności.
  
 
zaraz przy termostacie po prawej stronie silnika (w lini prostej pod korkiem wlewu oleju) a kabelek od niego jest zdaje się brązowo-biały, tylko jak będziesz wykręcał i wkręcał nowy to musisz zrobić to szybko, żeby nie wycieko zbyt dużo płynu chodzącego...

a cena tego to max 20 zł
  
 
tylko sprawdz kolor bo sa dwa rodzaje. Jest zielony i taki brazowawy. Roznia sie odczytem temp.
  
 
miałem podobne obiawy w swoim essim , spowodowane były złamaną końcówką czujnika temp. wiec będąc niedaleko szrotu kupiłem tam używany za 10zł z tym tylko że wcześniej miałem zielony a ten kupiony jest czerwony i pokazuje o dosłownie kilka stopni mniej, prawie niewidoczna różnica
  
 
Cytat:
2005-06-16 23:54:59, Szczepan47 pisze:
miałem podobne obiawy w swoim essim , spowodowane były złamaną końcówką czujnika temp. wiec będąc niedaleko szrotu kupiłem tam używany za 10zł z tym tylko że wcześniej miałem zielony a ten kupiony jest czerwony i pokazuje o dosłownie kilka stopni mniej, prawie niewidoczna różnica



a ja raz kupiłem oryginalny Forda, kosztował mnie 50zł, i w sklepie Forda nie pytali się o żadne kolory. Może podróby są kolorowe, bo ten oryginał był cały koloru mosiądu
  
 
wydaje mi się że orginalne są kolorowe ale ręki sobie za to uciąć nie dam
  
 
kolorowa jest tylko plastikowa nakładka (ja miałem czarną, a jak kupowałem to dostałem zieloną i też działa) a wygląda to tak:


[ wiadomość edytowana przez: MasterCheat dnia 2005-06-17 01:26:52 ]
  
 
Dzis zerknalem pod maske i zauwazylem ze owy czujnik sie chyba zlamal z tej sruby co jest wkrecona w silnik... kabelek jest bialo-brazowy a sama koncuwka co wystaje z silnika jest w jakiejs gumie... Czy ta guma jest razem z czujnikiem?
  
 
guma jest nałożona na kabelek, jak delikatnie pomacasz to możesz ją ściągnąć na kabel i zobaczysz, jaka obejmka jest na końcu kabelka... ta obejmka wchodzi na gwint czujnika

nie znam się na tym, ale tyle widziałem u siebie, jak poruszałem podobny temat na forum - ino, że jeszcze nie kupiłem czunika
  
 
A co jeśli wskaźnik temperatury po odpaleniu jest w połowie skali, a po 10 minutach jest na czerwonym polu? Zmieniłem czujnik (na zielony-mam MK5 1,6EFi z X.90 w górę) i jeszcze szybciej wchodzi na czerwone. Do tego czasami w ogóle nie spada do zera. Podejrzewam sam wskaźnik, ale nie jestem pewien, jaki czujnik być powinien. Wg książki powinien mieć oporność około 40kOHM przy 20stopniach Celsjusza, a zielony ma około 1kOMa.