Do posiadaczy TD z intercoolerem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy na moc silnika może mieć wpływ rozgrzany intercooler od silnika no i przez ciepłe dni podczas których żar od słońca wali się na niego przez maskę?
głupie pytanie ale może ktoś będzie znał odpowiedź
  
 
powietrze jest kurczliwe !
czym zimniejsz tym lepsze
znam auta gdzie nastawia sie teperature doładowania , ustawiają 14.5 stopnia C
napewno jak masz wszystkie plastyki z przodu auta to powietrze jest tam kierowane gdzie trzeda i jest oki
  
 
A ja wlasnie w upal mam wrazenie, ze auto jest nieco slabsze.
Mysle, ze ma to sens. Bo jesli IC chlodzone jest powietrzem o temp. 35C, to sila rzeczy ponizej tej temperatatury nie zejdzie temp. powietrza doladowanego. A biorac pod uwage czas kontaktu, nie sadze zeby mozna bylo mowic o zblizeniu sie do 35C. Skoro za turbina powietrze ma temp. znacznie wyzsza.

Wydaje mi sie, ze dla osiagow najlepsza jest zima i sucha nawierzchnia.

Gdyby tak przed kolektorem wstawic czujnik cyfrowego termometru, mozna by bylo miec dane na temat temp powietrza doladowanego. Tylko w sumie po co? Chyba, zeby natryskiwac denaturat, ktory parujac odbiera cieplo. Tyle, ze wtedy zapalenie sie auta murowane
  
 
ja myślę że zimą ton nie działa a latem dopiero spełnia swą role takie mam odczucie
  
 
Jakieś dwa lata temu do Modlina na wyścigi na 1/4 mili organizowane przez SSS przyjechał Litwin Mazdą 323 - 1.8 turbo - seryjnie coś koło 200 kucy i on miał zrobiony taki patent że miał ze spryskiwacza natrysk wody wprost na intercooler do chłodzenia!!!

A normalne jest to że się sika gaśnicą na intercooler przed startem ale w warunkach drogowych raczej niewykonalne