Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
fa1th Ford Escort MKVII Ciechanów | 2005-05-29 23:09:39 czy to normalne mam escorta 1,3 8v 37 tys przebiegu gdy mial 32 tys mial regulowane zawory przejechal 5 tys i znow ostro klekocze . . . byl troche mocniej krecony . . . ostra jazda byla i przeciaganie na biegach . . . ale ze jush po 5 tys :>?? ;((((((((?????????????????????? |
![]() DL778 MB W126 380 SE Warszawa | 2005-05-30 13:41:05 Niestety, nie jestem zaskoczony. na 10tyś dwa razy już ustawiałem. ![]() |
fa1th Ford Escort MKVII Ciechanów | 2005-05-30 14:24:50 a zamontowwanie samoregulatorow da rade? jaka cena i w ogole prosze o pomoc!! |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-05-30 15:22:42 Nie słyszałem o samoregulatorach do 1,3... |
![]() Miro Sympatyk FEFK Ghia 2,0 Warszawa | 2005-05-30 15:57:52
Ja też nie słyszałem o takim cudzie, ale można samemu je wyregulować ![]() |
fa1th Ford Escort MKVII Ciechanów | 2005-05-30 20:25:58 niom bo do 1,3 nie byly montowane . . . ale moze da sie je jakos zamonotwac w monster garage ![]() ![]() ![]() |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2005-05-30 20:40:52 moze jakaś porada jak to zrobic?? trzeba odkręcić pokrywe i mikrometr wsadzic między zawór a popychacz i dokrecac sróbke?? |
![]() cezarrs cabrio wielun | 2005-05-30 20:55:16 moze ktos wie jakie maja byc luzy zaworowe w 1.3
Fryszard to sie mierzy szczelinomierzem ![]() [ wiadomość edytowana przez: cezarrs dnia 2005-05-30 21:06:24 ] |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2005-05-30 21:10:33 wiem
ja wiem ![]() [ wiadomość edytowana przez: fryszard dnia 2005-05-30 21:10:57 ] |
![]() marckan Ford Escort 1.3 Wieluń | 2005-05-30 21:13:03 No to Cezary zabieramy sie do roboty ![]() |
![]() asc escort cabrio mk4/ 2 ... kraków/sosnowiec | 2005-05-30 21:33:27 a do 1,4 takewi same rozmiary?? |
![]() Miro Sympatyk FEFK Ghia 2,0 Warszawa | 2005-05-30 21:35:05
Sprawdzanie i regulacja luzu zaworów Wymontować zespół filtru powietrza. Zdjąć końcówki przewodów wysokiego napięcia ze świec zapłonowych. Wymontować pokrywę głowicy po odkręceniu śrub jej mocowania. Obracając wał korbowy za pomocą klucza założonego na śrubę koła pasowego wału korbowego w kierunku zgodnym z kierunkiem jego obrotu podczas pracy silnika ustawić znak na kole pasowym wału korbowego naprzeciw znaku „O" na pokrywie napędu rozrządu (rys. D.1). Obrócić delikatnie wał korbowy w prawo i w lewo od położenia GMP i obserwując dźwignie zaworów cylindrów nr 1 i 4 ustalić, w którym z nich zawory są uchylone (koniec zamykania zaworu wylotowego i początek otwierania zaworu dolotowego tzw. mijanie się zaworów). Jeżeli uchylone są zwory w cylindrze nr 1 (od strony napędu rozrządu rys. D.2) wyregulować luz zaworów w cylindrze nr 4 i odwrotnie. Luz zaworów dolotowych powinien wynosić 0,20 mm, a zaworów wylotowych 0,30 mm. Luz należy sprawdzać za pomocą szczelinomierza o odpowiedniej grubości wsuniętego między trzonek zaworu i koniec dźwigni tego zaworu. W razie stwierdzenia niewłaściwej wartości luzu należy wyregulować luz zaworów obracając w odpowiednią stronę śrubę regulacyjną po przeciwnej stronie dźwigni zaworu (rys. D.3) Obrócić wał korbowy o 360° oraz sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luz zaworów w drugim z rozpatrywanych poprzednio cylindrów. Obrócić wał korbowy o 180° i obserwując dźwignie zaworów cylindrów nr 2 i 3 ustalić, w którym z nich zawory są uchylone. Jeżeli uchylone są zwory w cylindrze nr 2, sprawdzić oraz w razie potrzeby wyregulować luz zaworów w cylindrze nr 3 i odwrotnie. Obrócić wał korbowy o 360° oraz sprawdzić i wyregulować luz zaworów w drugim z rozpatrywanych^ poprzednio cylindrów. Uwaga. Śruby regulacji luzu zaworów w dźwigniach zaworów mają gwint przeciwdziałający samoczynnemu ich odkręcaniu się. Przy regulacji luzu zaworów należy stosować klucze zapewniające równomierny rozkład nacisku na łeb śruby regulacyjnej-i zakładać je tak, aby jej nie złamać. Zamontować pokrywę głowicy. Podłączyć końce przewodów wysokiego napięcia do świec zapłonowych. Zamontować zespół filtru powietrza. |
![]() asc escort cabrio mk4/ 2 ... kraków/sosnowiec | 2005-05-30 21:49:55 Miro masz jakąś ksiażke do mk4?? ![]() sprzydała by mi sie !! |
![]() Miro Sympatyk FEFK Ghia 2,0 Warszawa | 2005-05-30 21:58:27
![]() |
![]() Irekcity Sympatyk FEFK BYŁ MK4 RS2000 :(( Kraków | 2005-05-30 22:04:07
A w tym przypadku za regulacje odpowiadają chyba samoregulatory ![]() |
![]() Miro Sympatyk FEFK Ghia 2,0 Warszawa | 2005-05-30 22:08:49
W przypadku 1,4 są popychacze hydrauliczne. ![]() |
![]() marckan Ford Escort 1.3 Wieluń | 2005-06-18 14:44:58 OK wyregulowaliśmy zaworki, ale klekocze tak jak klekotał :/ no może ciutke ciszej :/ co jest?
..i zdaje mi się, że lepiej jedzie... |