MotoNews.pl
6 Rozlegulowane zawory (98662/45) - NT
  

Rozlegulowane zawory

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy to normalne mam escorta 1,3 8v 37 tys przebiegu gdy mial 32 tys mial regulowane zawory przejechal 5 tys i znow ostro klekocze . . . byl troche mocniej krecony . . . ostra jazda byla i przeciaganie na biegach . . . ale ze jush po 5 tys :>?? ;((((((((??????????????????????
  
 
Faktycznie trochę dziwne jedz sprawdz luz.Chociaż miałem przypadek w granadzie po 3000 od regulacji zaczeły dwa zawory klepać tam jest identyczne rozwiązanie regulacji luzu po wyregulowaniu było spoko.
  
 
Niestety, nie jestem zaskoczony. na 10tyś dwa razy już ustawiałem.
  
 
a zamontowwanie samoregulatorow da rade? jaka cena i w ogole prosze o pomoc!!
  
 
Nie słyszałem o samoregulatorach do 1,3...
  
 
Cytat:
2005-05-30 15:22:42, WilK pisze:
Nie słyszałem o samoregulatorach do 1,3...



Ja też nie słyszałem o takim cudzie, ale można samemu je wyregulować
  
 
niom bo do 1,3 nie byly montowane . . . ale moze da sie je jakos zamonotwac w monster garage hehehe . . . bylem u mechanika . . . jeden zawór miał luzy i wszytsko oki
  
 
moze jakaś porada jak to zrobic?? trzeba odkręcić pokrywe i mikrometr wsadzic między zawór a popychacz i dokrecac sróbke??
  
 
moze ktos wie jakie maja byc luzy zaworowe w 1.3
Fryszard to sie mierzy szczelinomierzem

[ wiadomość edytowana przez: cezarrs dnia 2005-05-30 21:06:24 ]
  
 
wiem
ja wiem ssący 0,20 mm wydechowy 0,50 mm


[ wiadomość edytowana przez: fryszard dnia 2005-05-30 21:10:57 ]
  
 
No to Cezary zabieramy sie do roboty
  
 
a do 1,4 takewi same rozmiary??
  
 
Cytat:
2005-05-30 20:40:52, fryszard pisze:
moze jakaś porada jak to zrobic?? trzeba odkręcić pokrywe i mikrometr wsadzic między zawór a popychacz i dokrecac sróbke??



Sprawdzanie i regulacja luzu zaworów

Wymontować zespół filtru powietrza.

Zdjąć końcówki przewodów wysokiego napięcia ze świec zapłonowych.

Wymontować pokrywę głowicy po odkręceniu śrub jej mocowania.

Obracając wał korbowy za pomocą klucza założonego na śrubę koła pasowego wału korbowego w kierunku zgodnym z kierunkiem jego obrotu podczas pracy silnika ustawić znak na kole pasowym wału korbowego naprzeciw znaku „O" na pokrywie napędu rozrządu (rys. D.1).

Obrócić delikatnie wał korbowy w prawo i w lewo od położenia GMP i obserwując dźwignie zaworów cylindrów nr 1 i 4 ustalić, w którym z nich zawory są uchylone (koniec zamykania zaworu wylotowego i początek otwierania zaworu dolotowego tzw. mijanie się zaworów).

Jeżeli uchylone są zwory w cylindrze nr 1 (od strony napędu rozrządu rys. D.2) wyregulować luz zaworów w cylindrze nr 4 i odwrotnie. Luz zaworów dolotowych powinien wynosić 0,20 mm, a zaworów wylotowych 0,30 mm. Luz należy sprawdzać za pomocą szczelinomierza o odpowiedniej grubości wsuniętego między trzonek zaworu i koniec dźwigni tego zaworu. W razie stwierdzenia niewłaściwej wartości luzu należy wyregulować luz zaworów obracając w odpowiednią stronę śrubę regulacyjną po przeciwnej stronie dźwigni zaworu (rys. D.3)

Obrócić wał korbowy o 360° oraz sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luz zaworów w drugim z rozpatrywanych poprzednio cylindrów.

Obrócić wał korbowy o 180° i obserwując dźwignie zaworów cylindrów nr 2 i 3 ustalić, w którym z nich zawory są uchylone. Jeżeli uchylone są zwory w cylindrze nr 2, sprawdzić oraz w razie potrzeby wyregulować luz zaworów w cylindrze nr 3 i odwrotnie.

Obrócić wał korbowy o 360° oraz sprawdzić i wyregulować luz zaworów w drugim z rozpatrywanych^ poprzednio cylindrów.

Uwaga. Śruby regulacji luzu zaworów w dźwigniach zaworów mają gwint przeciwdziałający samoczynnemu ich odkręcaniu się. Przy regulacji luzu zaworów należy stosować klucze zapewniające równomierny rozkład nacisku na łeb śruby regulacyjnej-i zakładać je tak, aby jej nie złamać.

Zamontować pokrywę głowicy.

Podłączyć końce przewodów wysokiego napięcia do świec zapłonowych.

Zamontować zespół filtru powietrza.
  
 
Miro masz jakąś ksiażke do mk4??
sprzydała by mi sie
!!
  
 
Cytat:
2005-05-30 21:49:55, asc pisze:
Miro masz jakąś ksiażke do mk4?? sprzydała by mi sie !!



tylko od mk5->
  
 
Cytat:
2005-05-30 21:33:27, asc pisze:
a do 1,4 takewi same rozmiary??


A w tym przypadku za regulacje odpowiadają chyba samoregulatory
  
 
Cytat:
2005-05-30 22:04:07, Irekcity pisze:
A w tym przypadku za regulacje odpowiadają chyba samoregulatory



W przypadku 1,4 są popychacze hydrauliczne.
  
 
OK wyregulowaliśmy zaworki, ale klekocze tak jak klekotał :/ no może ciutke ciszej :/ co jest?

..i zdaje mi się, że lepiej jedzie...
  
 
Lepiej będzie jechać. Zawsze jest tak po regulacji. Choć zazwyczaj to placebo usera A klekotanie - przy większym przebiegu niestety nie da się go już uniknąć.