Bagażnik dachowy - pytanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam essiego , płonski 5d , MkVII
troche wstępu a potem konkrety

Zastanawialem sie nad zmiana na większy ( mam 5d , z motorkiem 1.3 ) kombiak i młodszy o rok + lepiej wypasiony ( klima itp. ) ale tez Essi - bede mial niedługo przyzwoity konkretny egzemplarz ( niestety nie D , TD tylko benz )
Zrobilem analize kosztów ( koszty róznicy cenowej w zakupie ,oraz przerejstrowania sa do przejscia ) ale roznica w kosztach utrzymania mnie powaznie zastanawia
Dodatkowe koszty zwiazane z utrzymaniem wzrosłyby znaczaco
+ 100 PLN ( spokojnie szacuje ) miesiecznie na wache ( 1.3 pali 7.5/100 km miasto , zatec 1.6 wypije minimalnie 9 a z klima ok 10/100km miasto )
Gaz nie wchodzi w gre bo , jezdze mniej niz 20k rocznie , Zetec nie specjalnie dobrze to znosi ( wiem ze czesc jezdzi i nie narzeka ) ale podstawowa rzecza jest koszt - plastikowy kolektor wiec albo lepienie instalacji z zabezpieczeniami , albo sekwencja ( czyli powazny koszt )
+ 50 PLN miesiecznie zmiana stawki OC ( 2 piętra w góre w tabelkach )
wiecej elektroniki + klima szacuje dodatkowo + 50 PLN miesiecznie na utrzymanie
Wychodzi ok. + 200 PLN do tego co wydaje na swój obecny wózek

Poniewz brakuje mi miejsca przy wyjezdzie na urlop ( zona , dzieciak ) , a zmiana na kombiaka z klima jest kosztowna w utrzymaniu ( ok 2000 - 2500 dodatkowo rocznie ) zastanawiam sie nad inna opcja
widzialem juz Essiego takiego jak moj tylko Ghia z bagaznikiem na dachu - krótka trumna

Bagaznik typu trumna ..
relingów nie mam , ale sa otwory pod uszczelak pod bagaznik dachowy
Sam szkielet to koszt do 200 ( ??? ) PLN wg moich szacunków
Pytanie ile moze kosztowac skrzynka ( krótka aby nie wystawa poza obrys dachu ) i jakie sa wraznia z eklspalatacji czegos takiego
Same pałaki bylyby na stale - natmiast trumne instalowałbym tylko na wyjazdy ( licze sie powiekszona głosnoscia , spalaniem + 0,5 litra na 100 km w trasie i lekkim pogorszeniem osiagów , bo tylko 60PS - choc wiem ze na spokojne 120 w trasie powinno starczyc , a wiecej nie trzeba )

Pytanie szczegołowe :
jaki jest koszt trumny na dach - krótkiej ??
jak jest trwałosc tego ( i wpływ np. na korozje na złaczeniu dachu z ramkami bagaznika ) bagaznika
- czy mocowanie jest stabilne i nie ma problemu z pływaniem trumny przy przekraczaniu 100
- czy jest duzo głosniej i spalanie wzrasta pow 0,5 / 100 km
Czy puste ramki wpływaja na głosnoac i zwiększona ( w sposób widoczny ) spalanie ???

  
 
Cześć. Ja aktualnie jeżdze escortem 5d i właśnie kupiłem belki podstawowe na dach i bagażnik box. Wszystko kupiłem na allegro.
Z bagażnikiem (belkami podstawowymi) do 5d nie ma raczej kłopotu. Na allegro pojawiają się. Ostatnio widziałem za 100 zł orginał do escorta robiony przez forda (przynajmniej było logo i karton firmowy) od razu z uchwytami na narty. Szukaj na allegro np: bagażniki
Ja kupiłem dość fajny nowy z możliwością zamontowania zamków. W sumie z zamkami i przesyłką wyszło mnie 170zł.
Patrz na takie do escorta z możliwością przykręcenia w fabryczne otwory pod uszczelką wtedy będziesz miał pewność że nie ociera karoserii. Z uniwersalnymi się nie baw
Natomiast jeśli chodzi o box, to też szukałem na allegro i patrzyłem w sklepach. Ceny różne zależy od tego jaki chcesz. Mówisz że szukasz krótkiego. Są takie trumny ok 130 - 150 cm. Wchodzą w obrys dachu 5D (135cm). Jedna wada to że nie przewieziesz nart. Ja kupiłem za dobrą cenę Interpacka Tornado 360. Jest długi 190 cm ale opływowy a chciałem chować też do niego narty zamiast kupować dodatkowe uchwyty na zimę.
Tu masz stronę Interpacka. interpack
Mają tam krótsze boxy. Na allegro też poszukaj. Do 400zł można kupić taki ok. 140cm dł. Co do spalania, to w fachowej prasie czytałem, że spala nawet do 2l więcej na 100km przy boxie. Z samymi belkami dachowymi to nie wiem, ale pewnie 0,5l.
Prędkości nie zalecają większej niż 90 km/h dla bezpieczeństwa.
To tyle. W poniedziałek dopiero założe trumne i troche pojeżdże, to będę wiedzieć jakie odczucia są w czasie jazdy.
  
 
Tu masz jeszcze link na allegro. tam mają interpacki boxy
  
 
Jazda z belkami przez okrągły rok to zły pomysł, raz że spalanie wieksze i szumi, to jeszcze gupio wygląda.
A co do prędkości - raz jechałem z rowerami na dachu 200, ale bagażnik był firmy Thule, więc porządny. 150km/h z boxem to bezpieczna prędkość IMHO. Większość boxów ma dość dobrą aerodynamikę.

Ważne: kup poprzeczki które trudno ściągnąć (z kluczykiem), bo boxy zwykle sa mocowane do poprzeczek na kluczyk, ale co z tego jak ktoś ściągnie ci boxa razem z poprzeczkami.