| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Mikso Polski Fiat 125p Street Racer Poznań | 2005-06-17 21:12:19 Mam pytanko, jaki kupić filtr do 2.0 DOHC. W Intercarsie koleś mówi że od poldka podejdzie, bo jako takiego do DOHC nie mają.
Drugie pytanko. Mam płaską miske, taką poprzeczną i chciał bym wiedzieć czy da rade ją włożyć, nie będzie o coś haczyć? [ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-07-06 13:47:47 ] [ powód edycji: modyfikowałem tytuł ] |
-SerU- Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2005-06-17 22:17:53 Filtr daj od poloneza. Co do miski to po 1 musisz mieć pompę oleju do płaskiej miski-jest inna niż do "normalnej". Poza tym na 100% będzie Ci zawadzała o drążek stabilizatora. Bez jego obniżenia nie założysz płaskiej miski (trzeba dorobić nowe mocowania drążka, które odsadzą go od podłużnic o jakieś 8 centymetrów) |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-06-17 23:07:16 U mnie stabilizator jest normalnie zamocowany, tylko chyba podgiety. Jest na styk pod miska i zeby ja zdjac, trzeba stabilizator odkrecac i odginajac z calej sily do przodu auta przepchnac nad miske. Operacja montazu przebiega podobnie, ale latwiej troszke. Ogolnie meczaca sprawa, bez kanalu w 2 osoby meczylismy sie z wyjeciem i wsadzeniem miski prawie 5 godzin (i pol godzinki na oczyszczenie i pospawanie). |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-06-18 01:40:06
Od poldka podejdzie - ale tylko w przypadku żeliwnego wspornika filtra oleju (od modeli ze wspomaganiem), w których filtr mocuje się ukośnie. Jak ów wspornik filtra jest aluminiowy, to filtr mocowany jest do niego pionowo i polonezowski się nie zmieści - będzie wadził o drążek stabilizatora. W przypadku tego modelu wspornika potrzebny jest filtr od skody 105/120 - jest "odpowiednio" mniejszy i idealnie pasuje.
Będzie - o drążek stablizatora. Rozwiązaniem jest pogłębienie otworów (o 1,5-2 cm) montażowych silnika w belce zawieszenia, żeby cały silnik poszedł nieco w dół. Nie ma potrzeby przesuwać otworu w kierunku ściany grodziowej - spokojnie wystarczy silnik nieco opuścić. Ponadto podłębiając otwory w belce uzyskujemy prawidłowe (bez naprężeń) osadzenie silnika na polonezowskich poduszkach (nie będą się tak szybko rwać). I rzecz jasna - polonezowskie poduszki należy po pogłębieniu otworów zastosować, żeby silnik się obniżył. |
Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2005-06-18 07:00:19 a jak nie chcesz nic ciać, wiercić, podginać itp. to możesz zamontować drążek stabilizatora z Poloneza 1.4MPI
|
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-06-18 09:34:14
a jak go podginaliscie??? metody domowe??
jezeli stabilizator zawadza czemu chcecie przesowac silnik??? ja mam na polozenie stabilizatora taki maly patent. stabilizator jest mocowany 2 srubami. przesuwasz stab. do przodu /przy urzyciu rury/ srube 2 wkrecasz na miejsce sruby 1/kolejnoscs od zderzaka/ wiercisz otwor na srube 1 albo wiercisz nowe 2 otwory /niepamietam ktory wariant jest ok/ meczysz sie 10 minut zeby zalozyc nakretke przez otwor w ramie i gotowe juz nigdy stabilizator nie bedzie przeszkadzal |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-06-18 10:40:04
Nie wiem, nie ja wkladalem silnik Po prostu znajduje sie tak na styk z miska i trzeba sie naprawde nameczyc, zeby miske wyjac i wlozyc, nawet jak stabilizator jest odkrecony (nie zdjety). |
Mikso Polski Fiat 125p Street Racer Poznań | 2005-06-18 16:04:09 Wielkie dzięki za pomoc. Teraz musze to przekazać ojcu i na początku lipca silnik powinien być już włożony
Acha, to mocowanie mam żeliwne, ale wspomy nie ma, tylko na tym kole od wału korbowego było widać miejsce na jeszcze jeden pasek, ale zostało sfrezowane, bo nawet jak bym miał wspome to bym chyba nie zagładał. [ wiadomość edytowana przez: Mikso dnia 2005-06-18 16:07:28 ] |