Zapłon

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Prosze o pomoc a mianowicie moj szwagier ma poloneza 96 1.6gli igdy go zapali autko przerywa strzela z rury wydechowej az ją chce rozwalic ,gasnie nie reaguje na pedal gazu -muli go i dlawi ,co moze byc przyczyna? kable wysokiego nap.sa nowe i swiece ,gdzie mozemy szukac przyczyny,dziekuje.
  
 
Nie jestem pewiem, ale jeżeli strzela w rure to ma zbyt późny zapłon.
  
 
w jaki sposob sie ustawia zaplon w polonezie 1.6gli 96?
  
 
Powoli. Przecież to GLI.

Może być kilka przyczyn.

Albo przewody WN,
albo cewki zapłonowe,
albo któryś z czujników np. czujnik położenia wału korbowego lub połączenie elektryczne z czujnikiem.
  
 
Pasek rorządu mógł przeskoczyć o parę ząbków i w ten sposób jakby przestawił się zapłon. Sprawa dość poważna , bo jak pasek strzeli to ........................... Radzę podholować do warsztatu , albo sprawdzić we własnym zakresie , a jeżeli trezba jechać to na bardzo małych obrotach.
  
 
Cytat:
2003-12-31 15:10:33, Admiral pisze:
Powoli. Przecież to GLI.

Może być kilka przyczyn.

Albo przewody WN,
albo cewki zapłonowe,
albo któryś z czujników np. czujnik położenia wału korbowego lub połączenie elektryczne z czujnikiem.


ja bym skupił sie na trzecim punkcie.
Też tak miałem jak była duza wilgotność powietrz albo jak zalałem silnik wjeżdżając w kałuże. Posmaruj wszystkie kostki układu wtryskowego, może być nawet olej silnikowy i dobrze wyczyść z wody i jak masz możliwość to osusz moduł z cewkami.
  
 
Nie zawsze postęp oznacza lepsze.
Ja też mam po staremu i tak jest mi najwygodniej
  
 
Cytat:
2004-01-03 17:33:47, danield pisze:
Nie zawsze postęp oznacza lepsze.
Ja też mam po staremu i tak jest mi najwygodniej


Wpełni się z Tobą zgadzam, tak mi się najwygodniej obserwuje całe forum i unikam jak dla mnie niepotrzebnego skakania po działach...

Pozdrawiam
  
 
witam

mam takie pytanko: jak wymienic tenj zielony przewod laczacy aparat zaplonowy z modulem?

ekran tego przewodu jest przykrecony do obudowy aparatu a wkret jest zakryty podstawka mocujaca magnesy i cewke czujnika,

czy da sie rozebrac gore aparatu by dostac sie do tego wkrecika? czy trzeba wyjmowac caly aparat i dopiero wtedy wyjac walek aparatu i dopiero reszte??
  
 
Czym sie rozni uklad zaplonowy w 1,5 GLE od 1,5 starszego typu.
czy mozna brac starszy modol do nowszego aparatu.czy cewki sa takie same,czy cewki w aparacie zaplonowym sa takie same?????
  
 
ZTCP wszystkie (Polonez, DF, Zuk itp...) te moduly i cewki byly takie same, choc modulow byly 2 rodzaje, normalny i "sportowy", ktory dawal lepsza iskre.
  
 
Cytat:
2005-06-24 12:08:00, DooMinick pisze:
ZTCP wszystkie (Polonez, DF, Zuk itp...) te moduly i cewki byly takie same, choc modulow byly 2 rodzaje, normalny i "sportowy", ktory dawal lepsza iskre.



Modułów było kilka: GL-118, Hybryd, APE 05 (w tym wersja sportowa)
  
 
Ale zamienne ze soba, czy nie?
  
 
A jakże by inaczej być mogło. Są współzamienne.
  
 
Tak tez myslalem Osoboscie mam w komorce jeden taki z dwoma wyjsciami po jednej stronie (taki sam byl w DF 88' kuzyna), a widzialem tez gdzies taki przelotowy (ze z obu stron mial po jednym gniezdzie). Ale myslalem, ze to roznica miedzy tym sportowym a zwyklym... dzieki za info, bo planuje zalozyc sobie wlasnie bezstykowy do DOHC
  
 
A gdyie moyna kupic sportowy?

Znaczy sie ze wyglad nie ma znaczenia.
A co z cewkami w aparatach zaplonowych.Czy cewka w aparacie nowego typu bedzie pasowala do aparatu ze starym typem zaplonu( nie elektroniczne).
  
 
Cytat:
2005-06-24 16:42:57, dreX pisze:
A gdyie moyna kupic sportowy? Znaczy sie ze wyglad nie ma znaczenia. A co z cewkami w aparatach zaplonowych.Czy cewka w aparacie nowego typu bedzie pasowala do aparatu ze starym typem zaplonu( nie elektroniczne).



chyba kolega cos namieszał:
cewki W aparatach zapłonowych były tylko w bezstykowych natomiast w starych stykowych nie było cewek

teraz jeśli chodzi o cewki zapłonowe to do układów z modułem (aparat bezstykowy + zielony kabelek) były jedne cewki niezależni od zastosowanego modułu!! (GL-188, Hybryd czy też APE 05, APE 05S) natomiast w układach klasycznych (aparat stykowy) były inne cewki zapłonowe!!

Co odo modułów to spotkałem się tylko z jednym typem modułów sportowych APE 05S dostępnych wysyłkowo (w styczniu br. kosztował 51,7) APE

[ wiadomość edytowana przez: KR dnia 2005-06-24 17:52:29 ]
  
 
tak tak! cewka od zapłonu bezstykowego niebedzie pasować do tego z platynkami! wiem wiem bo musze wymienic bo w 1.5 mialem bezstykowy! a we 2.0 jest z platynkami! a niechce przekładać zapłonu! chyba ze radzicie inaczej? przełożyć ten z poloneza??


ps. KR,u czy ty to ten Kr co go znam? ode fiata?
  
 
Żuk nie wiem jak jest zbudowany aparat z 2,0 ale jak by Ci sie udało założyć cewke wraz z tymi magnesikami a na ośkę koronke to moduł i cewka by podpasowała

aparatu raczej nie uda sie z powodzeniem rzełożyć ponieważ 2,0 chyba chodzi na innych katach wyprzedzenia zapłonu niż AB!! mówie chyba bo nie wiem nie znam silnika 2,0

ps Kr jest jeden
  
 
Ja w DOHC założyłem aparat z poloneza 1.6 - charakterystyka praktycznie taka sama jak w dwójkowym. Potrzebny jest tylko wałek od aparatu DOHC magneti marelli (bosch odpada) i tulejka na aparat - aby wchodził w duży otwór w bloku DOHC

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."