Konie mechaniczne kontra moment obrotowy.

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Zakupilem Getza 4 miesiące temu. Nie jestem mechanikiem więc pytam:
Jak się ma moment obrotowy do mocy silnika? Mam napisane 82KM przy 5800obr/min a maks moment obr 116,5 przy 3200? Myślałem że maksymalne wartości powinny byc przy podobnych wartościach obrotów.
Sorki za może proste pytanie ale ja wogole nie wiem o co w tym chodzi.

Witam
Kiedys to bardzo fajnie w TVN Turbo wytlumaczyl pewien pan, moment obrotowy to jedno a KM to drugie, moment obrotowy jest potrzebny do przyspieszania im wiekszy tym szybciej auto przyspiesza, konie mechanicze powoduja to ze im ich wiecej tym wieksza jest predkosc maksymalna, no chyba ze cos pomieszalem, tez nie jestem mechanikiem.
Pozdrawiam

Mortek nic nie pomieszałeś
Tak właśnie ma być - no chyba że auto tuningowane albo coś Ale moment obrotowy przy niskich obrotach daje to że możesz jechać na 5 biegu 60km/h i auto przyspiesza bez redukcji bo ma np 3000 obrotów (to tylko przykład ) Generalnie przyjmuje się że aby wykorzystywać możliwości auta najlepiej utrzymywać silnik pomiędzy max momentem a max mocą czyli w twoim przypadku pomiędzy 3200 a 5800. Kręcenie silnika powyżej 5800 obrotów mija się z celem gdyż powyżej tej wartości moc będzie spadać

Cytat:
2005-06-26 00:38:16, UhU pisze:
Mortek nic nie pomieszałeś Tak właśnie ma być - no chyba że auto tuningowane albo coś Ale moment obrotowy przy niskich obrotach daje to że możesz jechać na 5 biegu 60km/h i auto przyspiesza bez redukcji bo ma np 3000 obrotów (to tylko przykład ) Generalnie przyjmuje się że aby wykorzystywać możliwości auta najlepiej utrzymywać silnik pomiędzy max momentem a max mocą czyli w twoim przypadku pomiędzy 3200 a 5800. Kręcenie silnika powyżej 5800 obrotów mija się z celem gdyż powyżej tej wartości moc będzie spadać