Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() liked AR 156 SW Chorzów | 2005-06-21 10:48:21 jako ze juz kilka pytan mi zadano jak ja wywalilem, zamieszczam kilka fotek i porad dodt. dalszej czesci tej operacji, jaka jest pozbycie sie niepotrzebnego ![]() po pozbyciu sie recyrkulacji i puszki filtra..... zostaje nam jeszcze elektrozaworek i 2 wezyki ![]() 1 byl podlaczony do recyrkulacji i zaworka a 2 do zaworka i kolektora ssacego. ![]() na poczatku zostawilem to tak jak bylo.. pozniej odlaczylem wtyczke i wezyk od przewodu idacego do kolektora ssacego ![]() nie polecam tego robic.... moja rada.. zostawic wszystko po wywaleniu recyrkulacji.... a luzny wezyk nr 1 zalozyc tak jak na fotce. kiedy odlaczylem ten 2 i zaslepilem rurke, lub zostawilem ja luzna.. nie zaslepiona... auto sie dlawilo i prychalo w monowtrysk.... kiedy podlaczylem rurke spowrotem do wezyka, auto znow normalnie reaguje na dodawanie gazu ![]() |
![]() slawas1 Sympatyk FEFK był DH N7A Gorzów Wlkp | 2005-06-21 11:10:10 hmmm, liked zabieg tuningowy jak sie patrzy ![]() ![]() ![]() z 10 koni chcoaż przybyło ![]() |
![]() liked AR 156 SW Chorzów | 2005-06-21 11:15:47 ![]() ![]() bardziej interesuja mnie efekty wizualne ![]() ![]() ![]() |
![]() chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2005-06-21 13:47:26 Henryk ma świętą rację ... to układ "pulsacji powietrza".
Układ pochłaniacza par paliwa jest po prawej stronie (pasażera). Tutaj niedawno ktoś o to pytał, a ja trochę opowiedziałem ![]() A znów tutaj rozwodziliśmy się o pochłaniaczu... Dawno to było i sam jeszcze nie wiedziałem. Oj szukać Wam się nie chce oj nie ... ![]() Swoją drogą od zimy jeżdżę z odpiętą wtyczką elektrozaworku pulsacji, bo zimą parownik LPG raniutko jest zimny, to napowietrzanie jeszcze "zmniejszało" podciśnienie w kolektorze i autko mi gasło. Mogłem zwiększyć dawkę LPG na wolnych, ale po rozgrzeniu parownika miałbym znów ZA bogato. Jak odpiąłem tą wtyczkę mogłem jakoś ustawić instalkę... W sumie w lato nie widzę korzyści z tego napowietrzania .. i tak jest gorąć i lambda/katalizator sięszybko nagrzeje... Jednak zpochłaniaczem to sam nie wiem - trzeba by eksperymentować. Pozdr [ wiadomość edytowana przez: chasmo dnia 2005-06-21 13:55:27 ] |
![]() MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-06-21 15:24:09 A ja wyrzucać tego , nie mam zamiaru ![]() Umnie, po umyciu silnika, ta rurka pełni funkcję ozdobną ![]() Ładnie się świeci, a to tego zawsze mam czym zagiąć z teorii jakiegoś psełdo mechanika który zajży mi pod machę ![]() ![]() A tak ładnie to wygląda ![]() ![]() ![]() ![]() A gdyby to tak jeszcze poniklować... ![]() |
![]() Darek Ford Mondeo Ghia, au ... Turek | 2005-06-21 15:26:41 Kurde Master żeby mój silnik tak sie swiecił a on zardzewiały i zakurzony. |
![]() MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-06-21 15:31:58
to się nie oglądaj tylko myj ![]() A u mnie dziś idzie w obroty tapicerka ![]() |
![]() liked AR 156 SW Chorzów | 2005-06-21 22:17:03 chwila moment... wyjasnimy sobie cos.
jesli to ma napowietrzac spaliny.. to na jakiej zasadzie? bo wezyk idacy do kolektora ssacego zasysa a nie dmucha ![]() ![]() dla mnie zasada tego uzadzenia jest wrecz odwrotna... spaliny wychodzace z kolektora poprzez rurke na niej, przechodza dalej przez zawor (membrane) skad czesc idzie wezykiem do elektrozaworku a z tamtad jest zasysana przez wezyk z kolektora ssacego kiedy elektrozaworek popuszcza.. a czesc spalin idzie przez gabke filtr w czarnej puszcze na zewnatrz auta- konkretnie w dol. sek w tym.. ze nie ma mozliwosci aby swierze powietrze dostalo sie do spalin ta droga bo ssacy zaciaga a nie dmucha... jaka to by musiala byc sila ciagu spalin zeby zassaly one swierze powietrze? ![]() ![]() ![]() |
![]() MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-06-21 22:29:52 no ale jeśli tak to po co tam filtr? Po co filtrowac spalinki które na zewnątrz uciekają?
Zwykle filtry się daje tam dzie coś z zewnątrz ma się dostać do silnika... |
![]() liked AR 156 SW Chorzów | 2005-06-21 22:36:47 kurde.. ja juz sam nie wiem... a po co idzie do tego wezyk z ssacego? ![]() no i poco niby ma byc filtrowane powietrze.. ktore jest potrzebne do zassania na uklad wydechowy? ![]() [ wiadomość edytowana przez: liked dnia 2005-06-21 22:37:52 ] |
![]() MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-06-21 22:46:58 Muszę jutro to pooglądac dokładniej. Może coś wymyślę ![]() |
Henryk Kraków | 2005-06-21 23:29:33 Słuchajcie...pisałem już o tym ale napiszę raz jeszcze...
wężyk podciśnieniowy (podciśnienie) z kolektora ssącego służy tylko poprzez elektrozawór)do uruchamiania zaworu pneumatycznego( tego metalowego)..a ten z kolei uruchamia przepływ powietrza filtrowanego w tej czarnej plastikowej buczącej czasami puszcze z gąbką w środku. Zaraz ktoś zapyta jak spaliny wylatujace w kolektorze wydechowym mogą sobie zasysać powietrze a nie wydmuchiwać?Odpowiedź tkwi w odpowiednim kształcie i usytuowaniu tych metalowych rurek wwewnątrz kolektora wydechowego. |
Henryk Kraków | 2005-06-21 23:34:12 a tutaj macie opis jaka jest róznica miedzy układem recyrkulacji spalin a układem napowietrzania spalin
Układ napowietrzania...Zdaniem układu napowietrzania spalin jest utlenienie szkodliwych związków powstających podczas pracy zimnego silnika oraz szybsze rozgrzanie sondy lambda do temperatury pracy (3500). Szkodliwe związki - tlenek węgla CO oraz węglowodory HC powstające podczas pracy na wzbogaconej mieszance podczas fazy rozgrzewania silnika są utleniane do związków nieszkodliwych -dwutlenek węgla CO2, woda H2O. Dopalanie (utlenianie) związków chemicznych powoduje wydzielanie dużej ilości ciepła, dzięki temu sonda lambda osiąga szybciej temperaturę roboczą i szybciej rozpoczyna się właściwa regulacja silnika. Napowietrzanie spalin odbywa się przez wdmuchiwanie, w fazie rozgrzewania silnika, powietrza do kolektora wydechowego za pomocą elektrycznej pompy, której czas pracy jest określany przez sterownik silnika a układ recyrkulacji polega na tym...Podstawowym zadaniem zaworu EGR jest obniżenie emisji tlenków azotu NOx. Przyczyną powstawania nadmiernej ilości NOx jest wysoka temperatura spalania paliwa, co jest zjawiskiem właściwym jeżeli chodzi o sam proces spalania jednak niepożądanym ze względu na podwyższoną emisję szkodliwych związków azotu. Jako sposób na obniżenie szczytowej temperatury spalania zastosowano recyrkulację spalin. Obniżenie temperatury spalania o 2000C poprzez zawrócenie części spalin ponownie do komory spalania jest bardzo efektywną metodą obniżenia emisji tlenków azotu NOx. Zawór recyrkulacji spalin jest montowany na kanale łączącym kolektor wydechowy z kolektorem ssącym i steruje ilością spalin zawracanych ponownie do procesu spalania. EGR jest zaworem elektromagnetycznym sterowanym przez ECU (sterownik silnika). Stopień otwarcia jest kontrolowany przez czujnik pozycji zaworu. Czujnik ten jest zamontowany na rdzeniu zaworu EGR i mierzy jego ruch liniowy co daje informację o wysokości uniesienia się grzybka zaworu, czyli o stopniu jego otwarcia. ECU otwiera zawór EGR odpowiednio do prędkości pojazdu, stanu obciążenia silnika i temperatury cieczy chłodzącej. Porównuje zadaną pozycję zaworu z aktualną pozycją rzeczywistą i jeżeli pojawi się różnica to do pamięci wprowadzane są kody usterek. |
![]() chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2005-06-21 23:47:42
No dokładniej to chyba (nie kombinująć za bardzo) już się tego nie da wytłumaczyć. A wziąwszy pod uwagę obszerny opis napowietrzania i ERG w następnym wątku - piwo dla Hentyka i koniec ! ![]() ![]() |
![]() MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-06-22 00:41:12 A pewnie że PiFko ![]() ![]() |
![]() liked AR 156 SW Chorzów | 2005-06-22 02:55:35 ![]() |
![]() Darek Ford Mondeo Ghia, au ... Turek | 2005-06-22 07:53:53 Trzeba usunąc tą recyrkulację jak to zwał tak zwał ta cholerna puszka głośno buczy jak ją coś walnie i jeszcze słychać jak się tam załącza i rozłącza jakiś zawór |