MotoNews.pl
4 Kilka porad dod. usuniecia recyrkulacji w 1,4 (102122/45) - NT
  

Kilka porad dod. usuniecia recyrkulacji w 1,4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jako ze juz kilka pytan mi zadano jak ja wywalilem, zamieszczam kilka fotek i porad dodt. dalszej czesci tej operacji, jaka jest pozbycie sie niepotrzebnego

po pozbyciu sie recyrkulacji i puszki filtra..... zostaje nam jeszcze elektrozaworek i 2 wezyki


1 byl podlaczony do recyrkulacji i zaworka a 2 do zaworka i kolektora ssacego.


na poczatku zostawilem to tak jak bylo.. pozniej odlaczylem wtyczke i wezyk od przewodu idacego do kolektora ssacego


nie polecam tego robic.... moja rada.. zostawic wszystko po wywaleniu recyrkulacji.... a luzny wezyk nr 1 zalozyc tak jak na fotce.
kiedy odlaczylem ten 2 i zaslepilem rurke, lub zostawilem ja luzna.. nie zaslepiona... auto sie dlawilo i prychalo w monowtrysk.... kiedy podlaczylem rurke spowrotem do wezyka, auto znow normalnie reaguje na dodawanie gazu
  
 
hmmm, liked zabieg tuningowy jak sie patrzy

z 10 koni chcoaż przybyło
  
 
smieszne slawas
bardziej interesuja mnie efekty wizualne nwiecej miejsca pod maska itd tyle ze jak to sie zle usunie.. mozna sie zdziwic tak jak ja.. a po co.. teraz kolejni beda juz madrzejsi
  
 
A czy to aby napewno jest recyrkulacja?....patrzę na te fotki i do złudzenia przypomina mi to układ "napowietrzania spalin"..a z recyrkulacją klasyczną EGR nie ma to zbyt wiele wspólnego.Ale może jestem w błędzie....to przepraszam.W każdym razie ja takie coś jak na Twoich fotkach miałem w 1,4 mono 91r i nie był to EGR tylko tak jak napisałem
  
 
no własnie

nie znam się na tym do końca ale wydaj mi się że tak jak Henryk pisze co innego jest ERG a co innego układ napowietrzania spalin /który notabene chyba w niczym nie przeszkadza bo kieruje powietrze do spalin, a nie tak jak EGR spaliny to dolotu/
  
 
Cytat:
2005-06-21 13:10:48, slawas1 pisze:
no własnie nie znam się na tym do końca ale wydaj mi się że tak jak Henryk pisze co innego jest ERG a co innego układ napowietrzania spalin /który notabene chyba w niczym nie przeszkadza bo kieruje powietrze do spalin, a nie tak jak EGR spaliny to dolotu/



Dokładnie jest tak jak mówisz.....i jeżeli mam rację że to nie EGR to raczej wywalanie tego nie wiele daje gdyż jedyna usterka jaka tam mogła wystąpić polegała na zaciąganiu lewego powietrza w układzie podciśnieniowym sterującym zaworem pneumatycznym.
Poprawcie mnie jeżeli jestem w błędzie
  
 
Henryk ma świętą rację ... to układ "pulsacji powietrza".
Układ pochłaniacza par paliwa jest po prawej stronie (pasażera).
Tutaj niedawno ktoś o to pytał, a ja trochę opowiedziałem

A znów tutaj rozwodziliśmy się o pochłaniaczu...

Dawno to było i sam jeszcze nie wiedziałem.
Oj szukać Wam się nie chce oj nie ...

Swoją drogą od zimy jeżdżę z odpiętą wtyczką elektrozaworku pulsacji, bo zimą parownik LPG raniutko jest zimny, to napowietrzanie jeszcze "zmniejszało" podciśnienie w kolektorze i autko mi gasło. Mogłem zwiększyć dawkę LPG na wolnych, ale po rozgrzeniu parownika miałbym znów ZA bogato. Jak odpiąłem tą wtyczkę mogłem jakoś ustawić instalkę...

W sumie w lato nie widzę korzyści z tego napowietrzania .. i tak jest gorąć i lambda/katalizator sięszybko nagrzeje...

Jednak zpochłaniaczem to sam nie wiem - trzeba by eksperymentować.


Pozdr





[ wiadomość edytowana przez: chasmo dnia 2005-06-21 13:55:27 ]
  
 
A ja wyrzucać tego , nie mam zamiaru
Umnie, po umyciu silnika, ta rurka pełni funkcję ozdobną
Ładnie się świeci, a to tego zawsze mam czym zagiąć z teorii jakiegoś psełdo mechanika który zajży mi pod machę bo nik nie wie co to jest

A tak ładnie to wygląda






A gdyby to tak jeszcze poniklować...
  
 
Kurde Master żeby mój silnik tak sie swiecił a on zardzewiały i zakurzony.
  
 
Cytat:
2005-06-21 15:26:41, Darek pisze:
Kurde Master żeby mój silnik tak sie swiecił a on zardzewiały i zakurzony.



to się nie oglądaj tylko myj .

A u mnie dziś idzie w obroty tapicerka
  
 
chwila moment... wyjasnimy sobie cos.
jesli to ma napowietrzac spaliny.. to na jakiej zasadzie? bo wezyk idacy do kolektora ssacego zasysa a nie dmucha pochlaniacz oparow paliwa jest w komoze silnika pod prawym blotnikiem i nie widze zwiazku zeby sie nad nim zastanawiac
dla mnie zasada tego uzadzenia jest wrecz odwrotna... spaliny wychodzace z kolektora poprzez rurke na niej, przechodza dalej przez zawor (membrane) skad czesc idzie wezykiem do elektrozaworku a z tamtad jest zasysana przez wezyk z kolektora ssacego kiedy elektrozaworek popuszcza.. a czesc spalin idzie przez gabke filtr w czarnej puszcze na zewnatrz auta- konkretnie w dol.
sek w tym.. ze nie ma mozliwosci aby swierze powietrze dostalo sie do spalin ta droga bo ssacy zaciaga a nie dmucha... jaka to by musiala byc sila ciagu spalin zeby zassaly one swierze powietrze? dodatkowo musialo by byc one tloczone w wydechowy zeby moglo sie do niego dostac.. a na to nie pozwala ssacy. ale jestem laikiem iopieram sie tylko na logice
  
 
no ale jeśli tak to po co tam filtr? Po co filtrowac spalinki które na zewnątrz uciekają?
Zwykle filtry się daje tam dzie coś z zewnątrz ma się dostać do silnika...
  
 
kurde.. ja juz sam nie wiem... a po co idzie do tego wezyk z ssacego?
no i poco niby ma byc filtrowane powietrze.. ktore jest potrzebne do zassania na uklad wydechowy?

[ wiadomość edytowana przez: liked dnia 2005-06-21 22:37:52 ]
  
 
Muszę jutro to pooglądac dokładniej. Może coś wymyślę
  
 
Słuchajcie...pisałem już o tym ale napiszę raz jeszcze...
wężyk podciśnieniowy (podciśnienie) z kolektora ssącego służy tylko poprzez elektrozawór)do uruchamiania zaworu pneumatycznego( tego metalowego)..a ten z kolei uruchamia przepływ powietrza filtrowanego w tej czarnej plastikowej buczącej czasami puszcze z gąbką w środku.
Zaraz ktoś zapyta jak spaliny wylatujace w kolektorze wydechowym mogą sobie zasysać powietrze a nie wydmuchiwać?Odpowiedź tkwi w odpowiednim kształcie i usytuowaniu tych metalowych rurek wwewnątrz kolektora wydechowego.
  
 
a tutaj macie opis jaka jest róznica miedzy układem recyrkulacji spalin a układem napowietrzania spalin
Układ napowietrzania...Zdaniem układu napowietrzania spalin jest utlenienie szkodliwych związków powstających podczas pracy zimnego silnika oraz szybsze rozgrzanie sondy lambda do temperatury pracy (3500). Szkodliwe związki - tlenek węgla CO oraz węglowodory HC powstające podczas pracy na wzbogaconej mieszance podczas fazy rozgrzewania silnika są utleniane do związków nieszkodliwych -dwutlenek węgla CO2, woda H2O. Dopalanie (utlenianie) związków chemicznych powoduje wydzielanie dużej ilości ciepła, dzięki temu sonda lambda osiąga szybciej temperaturę roboczą i szybciej rozpoczyna się właściwa regulacja silnika.
Napowietrzanie spalin odbywa się przez wdmuchiwanie, w fazie rozgrzewania silnika, powietrza do kolektora wydechowego za pomocą elektrycznej pompy, której czas pracy jest określany przez sterownik silnika

a układ recyrkulacji polega na tym...Podstawowym zadaniem zaworu EGR jest obniżenie emisji tlenków azotu NOx.
Przyczyną powstawania nadmiernej ilości NOx jest wysoka temperatura spalania paliwa, co jest zjawiskiem właściwym jeżeli chodzi o sam proces spalania jednak niepożądanym ze względu na podwyższoną emisję szkodliwych związków azotu.
Jako sposób na obniżenie szczytowej temperatury spalania zastosowano recyrkulację spalin. Obniżenie temperatury spalania o 2000C poprzez zawrócenie części spalin ponownie do komory spalania jest bardzo efektywną metodą obniżenia emisji tlenków azotu NOx.
Zawór recyrkulacji spalin jest montowany na kanale łączącym kolektor wydechowy z kolektorem ssącym i steruje ilością spalin zawracanych ponownie do procesu spalania. EGR jest zaworem elektromagnetycznym sterowanym przez ECU (sterownik silnika). Stopień otwarcia jest kontrolowany przez czujnik pozycji zaworu. Czujnik ten jest zamontowany na rdzeniu zaworu EGR i mierzy jego ruch liniowy co daje informację o wysokości uniesienia się grzybka zaworu, czyli o stopniu jego otwarcia.
ECU otwiera zawór EGR odpowiednio do prędkości pojazdu, stanu obciążenia silnika i temperatury cieczy chłodzącej. Porównuje zadaną pozycję zaworu z aktualną pozycją rzeczywistą i jeżeli pojawi się różnica to do pamięci wprowadzane są kody usterek.
  
 
Cytat:
2005-06-21 23:29:33, Henryk pisze:
Słuchajcie...pisałem już o tym ale napiszę raz jeszcze... wężyk podciśnieniowy (podciśnienie) z kolektora ssącego służy tylko poprzez elektrozawór)do uruchamiania zaworu pneumatycznego( tego metalowego)..a ten z kolei uruchamia przepływ powietrza filtrowanego w tej czarnej plastikowej buczącej czasami puszcze z gąbką w środku. Zaraz ktoś zapyta jak spaliny wylatujace w kolektorze wydechowym mogą sobie zasysać powietrze a nie wydmuchiwać?Odpowiedź tkwi w odpowiednim kształcie i usytuowaniu tych metalowych rurek wwewnątrz kolektora wydechowego.



No dokładniej to chyba (nie kombinująć za bardzo) już się tego nie da wytłumaczyć. A wziąwszy pod uwagę obszerny opis napowietrzania i ERG w następnym wątku - piwo dla Hentyka i koniec ! (dla mnie malutkie)
  
 
A pewnie że PiFko . Henryk zna się na temacie Essinek jak mało kto na tym forum
  
 
  
 
Trzeba usunąc tą recyrkulację jak to zwał tak zwał ta cholerna puszka głośno buczy jak ją coś walnie i jeszcze słychać jak się tam załącza i rozłącza jakiś zawór