Jaki olej?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Czy mozna przejść bezposrednio z oleju mineralnego na syntetyczny? Czy trzeba po drodze zaliczyc półsyntetyk?
  
 
TO zależy od stanu silnika. Ale jeśli lany był minerał, to najwyraźniej z motorkiem już kiepsko. I może się rozszczelnić. Nawet na pewno.
  
 
samochod byl sprowadzony pol roku temu i zalany mineralnym. ma na liczniku 150 tys. i nie ma z nim zadnych problemów, oleju nie bierze. Przejechałem nim juz 10 000 po zmianie i chciałbym zalac jakimś lepszym olejem i nie wiem co zrobic. Dodam,ze te 10 000 zrobil na gazie , wczesniej na benzynie.
  
 
Z tego co ja słyszałem w ASO to wszystkie nowe samochody zalewane są olejem mineralnym . Jesli masz mały przebieg auta i dość młode (nic nie piszesz o km i roczniku ) można przechodzić śmiało na syntetyk .
  
 
a jednak napisałeś przebieg
  
 
Wlej półsyntetyk i obserwuj co się dzieje. Jeśli nie będzie wycieków to następnym razem możesz wlać fullsyntha.
  
 
Wiadomo jak to jest w Fordach. Na liczniku jest 50 000 , więc moze miec nawet 250 000 ( rocznik 93,ale stan techniczny i wizualny niezly).
  
 
To raczej ma 250 kkm. Ale jak napisałem.
  
 
A jekie używacie oleje (jakiej firmy) Mi ostatnio mechanik polecił castrol
  
 
Mobil1 5W50, jak większość Driverów
  
 
Cytat:
2005-06-27 19:30:26, WilK pisze:
Mobil1 5W50, jak większość Driverów



No właśnie zawsze mnie dziwiło,
że starszyzna plemienna FEFK
poleca oleje inne niż Fordowskie.
My na FCP polecamy raczej Formuły
od E do XR+
  
 
Ale przecież Motorcraft, to Mobil Tyle, że na "szlacheckiej wersji" jeździmy

Poza tym mam go w takiej cenie, że żal nie lać
  
 
a czy ostatnio dostawcą olejów dla Motorcrafta nie jest przypadkiem Castrol
 
 
i panowie normalnie kobieta was wiedza przewyzszyła
  
 
I chylę czoła. Ale niegdyś był Mobil i tego się trzymam