Dwa pytanka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Od tygodnia jestem posiadaczem Forda Escorta RS MK VII '95 r. 1.6 16V zetec 90 KM. Jakoś do tej pory nie miałem przyjemności jeździć fordami i nie znam za bardzo tych autek dlatego mam dwa pewnie banalne pytania:

Pierwsze: Czy w tej wersji jest regulacja wysokości kierownicy? Pytam ponieważ między kolumną kierownicy a obudową zegarów jest pofałdowana gumowa osłona i na pierwszy rzut oka wygląda to tak jakby kierownicę można było podnieść do góry, a teraz była w dolnym położeniu. Kierownic nieco zasłania mi górną część zegarów. Jeździłem niejednym autem z taką opcją i nie było problemu ze znalezieniem owej regulacji.

Drugie: Czy kierunkowskazy są wyłączane automatycznie gdy kierownica "wraca" po manewrach? Musze je wyłączyć ręką po każdym manewrze. Jeżdziłem młodszymi samochodami i nie we wszystkich to była ta banalna rzecz jak wyłączenie się kierunkowskazu dlatego pytam.

A może ktoś wie gdzie znaleźć listę jakie wyposażenia poszczególnych modeli Escort'ów

Dziękuję za pomoc.
  
 
1.6 16V Rs . . . dziwna opcja no ale . . .
Co do kierunkowskazow to masz padniety Przelacznik Zespolony . . . mozan zrobic kierownica skoro masz gume powinna sie regulowac . . .
  
 
Masz dość ciekawe autko, bo RS z silnikiem 1,6 To nawet XR3i nie może być...

Jeśli chodzi o to że Ci nie wracają kierunkowskazy, to standardowo masz padnięty przełącznik zespolony, jak w 90%

A regulacja kierownicy jest jak sądzę, taka dźwigienka po lewej stronie pod kolumną kierownicy... jeśli tak jak w MKV.
  
 
Ale wy jestescie uprzejmi ,ze ktos napisze RS 1,6 to faktycznie od razu trzeba sie smiac ,a nie lepiej wyjasnic??
RS w sensie ,ze ospoilerowany takim pakietem - tak ja to rozumie ,a ktos kto nie mial stycznosci z Escortem to skad moze wiedziec ,ze faktyczny RS to ma tylko 2 litry silnik
Co do kierunkow to jak poprzednicy pisali masz uszkodzony wylacznik,a regulacje jesli masz to pod kierunkami musisz miec dzwigienke ,a tak po za tym to w escorcie kiera jest i tak tylko regolowana w jednej plaszczyznie(bez sensu ) idzie ja wyciagac i odwrotnie.


[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2005-06-22 16:57:26 ]
  
 
Faktycznie, przepraszam, nie było moim celem się śmiać z nikogo , jakoś tak mi wyszło... sorry...
  
 
Ja dodam tylko ze jesli masz zdolnosci manualne, to w dziale porady jest opis jak sie dobrac do przelacznika zespolonego.
  
 
Ja tam nie mialem zamiaru smiac sie z nikogo . . . a jakby kolega podjal decyzje o SamoRecznym naprawianiu to chetnie sie spotkam . . . bo sam to tez mam do zrobienia to moze w 2 pojdzie szybciej
  
 
Cytat:
2005-06-22 15:00:08, taxi pisze:
1.6 16V Rs . . . dziwna opcja no ale . . . Co do kierunkowskazow to masz padniety Przelacznik Zespolony . . . mozan zrobic kierownica skoro masz gume powinna sie regulowac . . .



ja tez mam gumę a nie mam regulacji kierownicy, jezeli nie masz dźwigienki obok otwierania maski , bo nie masz regulowanej kiery
  
 
nieodbijanie kierunkow moze byc spowodowane uszkodzonym przelacznikiem zespolonym ale nie tylko , choc to najczesciej sie dzieje .
  
 
Dziękuję za porady, byłem właśnie u mechanika i z tego co mi
powiedział, to powinna być regulacja wysokości kierownicy,
dźwigienka jest prawdopodobnie urwana. W poniedziałek będę u niego dłużej więc wtedy się okaże.

Zaskoczyliście mnie natomiast, że nie jest to wersja RS. Hmmm i mam tu klina. Litery RS z tyłu nie wyglądają na doklejone przez kogoś, choć jest to możliwe. Powiedzcie mi czy w ogóle jest możliwe żeby była tak wersja Escort'a? MK VII '95 1.6 16 V RS 90 KM, podobno z trochę sztywniejszym zawieszeniem, co mogę potwierdzić, ponieważ w zakrętach jedzie jak po szynach. Jest tylko jedno "ale" do tej pory jeździłem miękkimi "Francuzami" więc to że jest tak twardy i sztywny to może tylko moje wrażenie.


Co do wyposażenia, to wymienię co jest:

- el. przednie szyby
- klima
- el. regulacja fotela kierowcy
- poduszka kierowcy
- centralny zamek
- immobilajzer
- białe zegary (choć nie wiem czy to coś niezwykłego przy (niby)
wersji RS)
- trójramienna kierownica
- skóra na kierownicy i na drzwiach
- tylny spojler


Samochód jest wyprodukowany w Hiszpanii a kupiony we Francji tam był pierwszy właściciel. Stamtąd koleś od którego go kupiłem sprowadził go, założył gaz. Chodzi mi o to czy to jest zwykły 1.6 16V a ktoś sobie dokleił literki RS tworząc herezję? Czy może to jakaś nietypowa wersja, która naprawdę istniała? Podkreślam w Fordach jestem zielony i dlatego Was pytam. Znam za to trochę francuskich samochodów.
  
 
to widocznie jest jakaś wersja limitowana z dodatkami RS

Bo RS to mają tytlko i wyłacznie silniki 2,0 i 150KM
  
 
Cytat:
2005-06-22 19:27:28, mss pisze:
ja tez mam gumę a nie mam regulacji kierownicy, jezeli nie masz dźwigienki obok otwierania maski , bo nie masz regulowanej kiery




Ja też mam tą gumę a regulacji brak. Tak jak u Sz. P. mss
  
 
Przycisnąłem kolesia od którego kupiłem samochód, okazało się, że to jest wersja GT, a literki RS on sobie dokleił, żeby bardziej "sportowo" wyglądał, ręce opadają... Mam nadzieję, że teraz to się zgadza. Trzeba mu przyznać, że zrobił to fachowo, równiutko, pod kreseczkę. Faktem jest, że w karcie pojazdu, jest wpisany model ale ktoś kto wypisywał powinien iść na kurs kaligrafii... (albo ja na naukę czytania) bo wygląda równie dobrze na GT jaki CL a może RS... ech...... Dziękuję za zainteresowanie i pomoc, na forum jeszcze się odezwę, mam pytanie dotyczące silnika ale to nieco później.
  
 
hmm GT Gas Tuning
  
 
Cytat:
2005-06-22 20:35:32, mss pisze:
to widocznie jest jakaś wersja limitowana z dodatkami RS Bo RS to mają tytlko i wyłacznie silniki 2,0 i 150KM



Był taki pakiet stylizacyjny. 001 tak miał
  
 
Cytat:
2005-06-23 09:55:43, mike_mac pisze:
Przycisnąłem kolesia od którego kupiłem samochód, okazało się, że to jest wersja GT, a literki RS on sobie dokleił, żeby bardziej "sportowo" wyglądał, ręce opadają... Mam nadzieję, że teraz to się zgadza. Trzeba mu przyznać, że zrobił to fachowo, równiutko, pod kreseczkę. Faktem jest, że w karcie pojazdu, jest wpisany model ale ktoś kto wypisywał powinien iść na kurs kaligrafii... (albo ja na naukę czytania) bo wygląda równie dobrze na GT jaki CL a może RS... ech...... Dziękuję za zainteresowanie i pomoc, na forum jeszcze się odezwę, mam pytanie dotyczące silnika ale to nieco później.



chili po mojemu masz wersje CL , i teraz przydaly by sie fotki zeby zobaczyc czy z pakietu stylizacyjnego RS jest tylko napis czy tez kilka innych rzeczy
  
 
Cóż widzę, że trochę jest zamieszania z moim samochodem i nie do końca wszyscy wierzą, że może to być GT. Proponuję poszukać w necie tych samochodów jest ich sporo szczególnie w Holandii, a wyposażenie jest takie napisałem, być może kiedyś wrzucę tu jakieś fotki. Z RS są chyba tylko literki na tylnej klapie.

[ wiadomość edytowana przez: mike_mac dnia 2005-06-23 12:07:04 ]
  
 
Wszystko się zgadza, jest ok. To wersja GT. Taką samą ma Tomek z Wrocka.

Silniki w opcji były dwa. 1.6 16v 90 PS i 1.8 16v 115 PS. Klima była w wyposażeniu dodatkowym.

Tu są dane w formacie PDF, na przykład odnośnie wersji GT.


[ wiadomość edytowana przez: KriSSo dnia 2005-06-23 12:34:23 ]
  
 
no i sie sprawa klaruje
  
 
Cytat:
2005-06-23 12:30:26, KriSSo pisze:
Tu są dane w formacie PDF, na przykład odnośnie wersji GT. [ wiadomość edytowana przez: KriSSo dnia 2005-06-23 12:34:23 ]




A ma ktoś może taki folder dla mk6 ???