Omega-A, tłumik początkowy z katalizatorem czy bez ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Panowie i Panie !
Niestety urwał mi się tłumik początkowy (ten od kolektora) i tak się zastanawiam jaki może być koszt zakupu takiego tłumika ? i czy właśnie owy katalizator w OMESI 2.0i 87 r już był montowany albo w jaki sposób to sprawdzić ?

Dzięki

[ wiadomość edytowana przez: sebekm dnia 2005-06-26 19:39:06 ]
  
 
witam.
Pierwszy od silnika to katalizator.
W mojej omesi od kilku dni wlasnie katalizator sie wypalił i strasznie dzwoni.Pojechałem do znajomego który ma warsztat i powiedział,że za jakies 250PLN może zamontowac jakis uniwersalny katalizator.
  
 
Mylisz chyba pojęcia

Wg katalogów sprzedaży tłumików do starej Omy rozróżnia się tłumik z portkami z katem i bez kata.
Czyli jeżeli masz katalizator to kupujesz portki gołe czyli same rury bez puszek dopiero za nimi mocuje się kat.
Jeżeli nie masz kata to kupujesz portki z tłumikiem początkowym.

W mojej Omie nie ma kata jak również sondy lambda i ze trzy miechy temu wymieniałem. I zostały zamówione portki z tłumikiem jako całość.
Koszt z robocizną ~200 PLN. Sam tłumik z potrtkami (polska produkcja(~150PLN)

  
 
mi jak sie wypalił katalizator w omie (tutaj nastąpiło zdiwienie bo kolesie na warsztacie stwierdzieli ze w moim roczniku być go nie powinno) to chcieli 250 zł a zarobili 100 zł bo załozyłem strumienice.
Efekt jest taki ze troszeczke głośniej chodzi i czasami check mi sie zapala na gazie (ale to normalne) wiec sie nie przemuje.
jeszcze dodam ze chyba troszke bardziej elastyczny zrobił sie powyżej 3 tyś