TD vs TDI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Można coś z nim zdziałać ?? Tzn ztuningować na większą moc
Czym różni się TD od TDI bo chyba sam intercoler nie daje 15 kucy Za wszystkie info serdecznie dziękuję
  
 
Cytat:
2005-06-24 21:41:28, specu1 pisze:
Można coś z nim zdziałać ?? Tzn ztuningować na większą moc Czym różni się TD od TDI bo chyba sam intercoler nie daje 15 kucy Za wszystkie info serdecznie dziękuję


niop... zdaje sie właśnie ze IC daje te kuce ....
  
 
Ale czy jest coś oprócz tego zmienione no nie wiem jakieś inne podzespoły na mocniejsze czy poprostu dodany tylko IC??
  
 
Z tego co wiem nie było Escortów TDi Primo - zastrzeżone dla koncernu VW, Audi i innych Seatów. Secundo - Escorty miały wstępną komorę, a TDi wtrysk bezpośredni. Tercio - Tdi są sterowane kompami i w efekcie mozna chipować do woli, a w Essim jest czysta mechanika. Co ma też swoje dobre strony

Co mozna zdziałać? Cieszyc się z tego co masz A jest z czego, bo mimo że czasami da popalić to jednak chodzi rewelacyjnie w stosunku do masy pojazdu
  
 
Oj chyba były wersje z silnikami TDI o mocy 90 koni (silnik na oko identyczny jak TD tylko Intercooler na górze ) Poprawcie jak sie mylę.
  
 
Były, bo mam taką Tylko dalej jest to TD, nie TDi Z tego co się orientuję to układy różnią się jedynie IC i innym kolektorem dolotowym.... Ale czy tylko?
  
 
TDi to Turbo a Di to tak jak Smoku pisał bezpośredni wtrysk paliwa do cylindra bez komory wstępnej!! Pierwsze bezposrednie wtryski w dieslu w fordzie to TDCi i TDDi ale to już common raile - a to już zupełnie inna bajka
  
 
kolega piszac TDI mial na mysli pewnie TurboDiselIntercooler(d?)
  
 
Róznica pomiędzy TD a TDi (z chłodnica powietrza) jest inny EDC. No i te wspomniane 15 BHP.