Nowy samochód-Escort 1.6 87" MK IV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. jestem uzytkownikiem Essiego ale mam pare niejasnosci odnosnie prtacy-potrzebuje jakiegos poradnika-bo to moj pierwszy samochod a nie mam doświadczenia w uzytkowaniu.

Dzieki pozdr
  
 
Może powiesz nam coś dokładniej o swoich wątpliwościach?
  
 
Tak. Poprosimy o rocznik i typ silnika. Zresztą to jest opisane w podwieszonym wątku...
  
 
główny trouble to chmura siwego dymu ale tylko przy odpaleniu- jak dluzej postoi np. kilka dni, slinik jest na gaźniku moze kwestia ragulacji, jezdze na LPG i jeszcze malo wiem na temat swojego auta (ma dopiero 1,5 m-ca) , druga sprawa to zdychanie na gazie- jade i w koncu sruuuu- i gasnie, przelaczam na benzyne i ok, nastepnego dnia wsiadam pale na gazie i jest ok.
  
 
CHmura dymu? hmm... a ile oleju Ci bierze?
SPrawdź w instalacji gazowej filtr... powinno się go co pewien czas wymieniać
  
 
Jak przy odpalaniu to uszczelniacze zaworow Koszt niewielki i wymiana bez zdejmowania glowicy
  
 
Cytat:
2005-06-25 21:34:59, hepos pisze:
CHmura dymu? hmm... a ile oleju Ci bierze? SPrawdź w instalacji gazowej filtr... powinno się go co pewien czas wymieniać



I jaki kolorek tego dymu, bo to ważne.
  
 
dym jest koloru szarego- taki cimnosiwy
  
 
No to uszczelniacze trzonków zaworów.
  
 
Cytat:
2005-06-26 10:40:43, WilK pisze:
No to uszczelniacze trzonków zaworów.



a dużo z tym roboty??? i duzy koszt? sam dam rade?
  
 
a no i zauwazylem ze jak jade ok 40-50km/h to czasami mi cos piszczy pod maska przy skręcie
  
 
Cytat:
2005-06-26 15:34:04, czarny790505 pisze:
a dużo z tym roboty??? i duzy koszt? sam dam rade?



Koszt uszczelniaczy to ok 40 zł. Roboty mało, ale trzeba mieć tzw. "patenta". Poszukaj na forum - było wałkowane. Ja wymieniam uszczelniacze w circa 2 godzinki.

A co do piszczenia... powodów może być mnóstwo. Jeśli przy skręcie to np. Swożnie zwrotnicy, łożyska oporowe MacPhersona, coś w przekładni kierowniczej...