Olej w skrzyni biegow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaki olej trza lac do skrzyni? aby go zmienic trzeba wykonywac jakies specjalne zabiegi? Bo mysle ze go zmienie, bo jak jest zimny to ma problem z redukcja na 2, zgrzyta ale wchodzi. A gdy sie dobrze rozgrzeje problem znika, wiec mam nadzieje ze chodzi o olej. Dobrze mysle?
  
 
Co do miejsca nalewania i spuszczania to zajrzyj TUTAJ

A co do samego oleju to z tego co wiem musi być koniecznie czarwony i niestety tylko tyle wiem
  
 
Niekoniecznie czerwony. Do Twojej skrzyni leje się olej SAE80. Ja wlałem Mobilube SAE80W. Jest OK.
  
 
Cytat:
2005-06-10 21:28:55, js45 pisze:
Niekoniecznie czerwony. Do Twojej skrzyni leje się olej SAE80. Ja wlałem Mobilube SAE80W. Jest OK.



Niekońecznie, ale podobno najlepiej Kolega mi dziś opowiadał jakie miał nieprzyjemności jak zalał innym
  
 
Ten czerwony olej, który zalewa się do manuali (to nie jest ten sam co do automatu!) jest bardzo drogi (około 50zł/litr) i raczej ciężko go dostać. Lany był w nowszych rocznikach.
A swoją drogą skrzynia będzie pracować i na oleju od automatu.
A jeśli chodzi o to, jaki olej jest wymagany do konkretnego samochodu wystarczy poczytać odpowiednią literaturę.
  
 
Czerwony był lany do nowszych modeli, ooo to mam nowszy model
  
 
To też mam nowszy bo zalana skrzynia czerwonym olejem
  
 
I czerwony Motorcraft SQM-2C9008-A nie jest wcale taki drogi. Przynajmniej na Provincji
  
 
Sorry chłopaki ale odpowiadałem autorowi wątku a nie Wam. A on (jak i ja) zdaje się posiada zestawik z lat 80. A wtedy raczej do tych skrzyń lało się hipole.
Jak ktoś ma nowszy silnik/skrzynie to ma już czerwony. I niech się z tego mocno cieszy jeśli nie ma innych powodów do radości. Pozdrawiam.
  
 
Do każdej BC można czerwony lać. Ja miałem taki w Chomikach.
  
 
u mnie w dieslu 95 nie widze korka spustu oliwy.Dzisiaj sprawdzalem stan oleju jest ok tylko jakis taki zmetalizowany,kolor normalny olejowy(zwykly)
  
 
Cytat:
2005-06-11 20:23:55, js45 pisze:
Sorry chłopaki ale odpowiadałem autorowi wątku a nie Wam. A on (jak i ja) zdaje się posiada zestawik z lat 80. A wtedy raczej do tych skrzyń lało się hipole. Jak ktoś ma nowszy silnik/skrzynie to ma już czerwony. I niech się z tego mocno cieszy jeśli nie ma innych powodów do radości. Pozdrawiam.



No własnie dlatego pisałem o czermowym bo kolega który pytał ma taką maszynkę jak ja czyli MKV roczniki 90-92 i ten sam silniczek.

A ty js45 i tak jesteś wielki!!!!, Dzięki za porady w sprawie odpowietrzenia
  
 
Cytat:
2005-06-11 20:44:23, buksan pisze:
u mnie w dieslu 95 nie widze korka spustu oliwy.Dzisiaj sprawdzalem stan oleju jest ok tylko jakis taki zmetalizowany,kolor normalny olejowy(zwykly)



Bo przeważnie nie ma takiego korka
  
 
tzn ze mam jezdzic na zmetalizowanym czy w jakis magiczny sposob go wymienic?
  
 
Są sposoby
  
 
Ta jakie Prezesie???
  
 
Tak, są sposoby. Najlepiej jechać do ASO. Oni to zrobią fachowo i szybko. Albo powiedzą Ci, że oleju się nie wymienia.
A jak chcesz zlać olej sam to znajdziesz jakieś śruby kołpakowe, odkręć je. Powinno wylecieć. Tylko uważaj na sprężynki i kulki, które tam się znajdują. Pamiętaj o ochronie środowiska.
  
 
Jak niżej. Do spuszczenia oleju w skrzyni BC wystarczy odkręcić śrubę kołpakową zatrzasku wstecznego.
  
 
Podziekował.Sprubuje i zdam relacje.Mam zamiar wymienic bo na zmetalizowanym nie widzi mi sie jezdzic.
  
 
Wczoraj zmienialem olej w skrzyni i odziwo jest korek spustu