1.4 PT-E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
1.4 (75KM) PT-E 1995r piszcie wszystko co myślicie na temat tego eskorta jestem ciekawy opini na temat tego modelu ile pali jak się spisuje po prostu wszystko.


[ wiadomość edytowana przez: szczepankl dnia 2005-07-12 08:15:15 ]
  
 
Mam takie dziadostwo nie wiem ile pali bo nigdy nie sprawdzałem, ale moim zdaniem trochę dużo dzisiaj zabieram się za pomiary wszystkich czujników odpowiedzialnych za przepał, wymienie też świece i filtr powietrza. Ogólnie to jestem zadowolony - gdyby nie to spalanie. zastanawiam się nad gazem do niego
  
 
Witajcie w klubie oszołomów z silnikiem który nie jedzie i pali ile wlezie Niestety ten silnik nie jest zbyt udany jeżeli chodzi o spalanie najmniej jak mi sie udało spalić to trasa 7,2 litra prędkość 90-120 km/h silnik na pełnym wtrysku ale 8 zaworków i trochę mu brakuje oddechu Nie mam z nim problemów poza krokowcem. Hans7 ma taki sam tylko na gazie ale coś mu nie gra bo gazu łyka powyżej 15. Ogólnie jednak jestem z niego zadowolony jednak pojemność i moc niestety nie idzie w parze ze spalaniem
  
 
Zastanawiam się co skusiło inżynierów forda do stworzenia takiego dziwadztwa to jakiś klon między 1-punktowym 1,4 a zetec 1,6 16V. Jakbym wiedział, że to takie dziwadztwo to bym się zastanowił przed zakupem. A takto nie dość że ma mniej konie niż zetec to jeszcze więcej pali (wg katalogu) no i niestety w rzeczywistości. Jedyna zaleta to (ponoć) wysoka bezawaryjność tego modelu czyżby coś za coś? Już sam nie wiem może tankować lepsze paliwo może wtedy mniej wciągnie? Teraz tankuję na ORLEN-ie może lepszy SHELL?
  
 
Jakby ktoś wiedział co znaczy 1.4 to chyba by go nie kupił toż to 1.8 pali mniej a jaka moc 105 koni to już przynajmniej jedzie Co do awaryjności to nie mam porównania ale wiem że hansowi strzelił pasek i zaworki pokrzywiło i tu jest zaleta ośmiozaworowców mniejsze koszty naprawy i nic więcej
  
 
Niestety musze zgodzic sie z przedmowcami
Jestem (nie)szczesliwym posiadaczem tegoz wydania escorta od pol roku i srednie spalanie to wychodzi mi niewiele ponizej 10l/100km (pol na pol miasto i trasa) i nie wydaje mi sie ze mam znowu az tak ciezka noge chociaz w miescie to dosyc czesto zmieniam pasy a na trasie to jede spokojnie (max 140) . Z wolnymi obrotami tez mam problemy, ale to juz standard(przyzwyczailem sie hamowac lewa noga hehe). Moim zdaniem to sporym minusem jest wlasnie rzadkosc wystepowania-brak czesci z odzysku. Zaluje, ze trafilem na fourm dopiero po zakupie escorciny. Nastepny bedzie TD(essi ofkors).
  
 
Ja sie przymierzam do wymiany silnika na RS-a ale to plany na razie zobaczymy co z tego wyjdzie i to napewno nie w tym roku


[ wiadomość edytowana przez: misiolino dnia 2005-07-12 14:11:14 ]
  
 
Bezawaryjny 145tyś bez awari. Pali sporo ale zakładam GAZ. Elastyczny. Ja przynajmniej oceniam go na 4
  
 
Cytat:
Zaluje, ze trafilem na fourm dopiero po zakupie escorciny



Ja też. Chyba jak większość. Jak dla mnie silnik jest za słaby no i pali niemało. U mnie latem miasto 9,5 l. Jestem i tak z tego zadowolony bo to dużo mniej niż dane katalogowe.
  
 
A jak z gazem do tego silnika, jak się sprawuje? Ewentualnie powiedzcie jakiej firmy macie gazik i gdzie zakładany.
  
 
i dziękuje Bogu że nie skusiłem się na taki silnik albo 1.3- miałem coś takiego kupować ale ostatecznie mam 1.6 Efi i bez kitu spalanie nawet mniejsze niż w 1.4
  
 
eno 1,3 to muł ale nigdy nie wezmie wiecej jak 8L na miescie a na trasie spokojnie sie w 6 mieszczę !
w porownaniu to 1,4 to bardzo oszczedny silnik
  
 
Cytat:
2005-07-13 11:23:27, gumon pisze:
eno 1,3 to muł ale nigdy nie wezmie wiecej jak 8L na miescie a na trasie spokojnie sie w 6 mieszczę ! w porownaniu to 1,4 to bardzo oszczedny silnik



Potwierdzam w całej rozciągłosci ... 1.4 jest kompromisem ma wady jak 1.3 ( moc ) i zalety 1.6 ZETEC ( spalanie )
, i często opłata OC ( zlecy od TU ) jest nizsza o jeden próg ...
  
 
U mnie wykręcone już 163kkm a mam go od stanu 63kkm. Gaz założyłem przy 67kkm. I jak dotąd żadnych problemów z silnikem nie było olej, filtr oleju (co 15kkm) powietrza i gazu (co 30kkm) pasek rozrz. i alternatora (co 60kkm) i i raz wymienione świece i kable. No spalanie w tej chwili 8-10 trasa - miasto (ale żeby na trasie wyszło 8 to trzeba ostrożnie jechać). No cóż ja jak go kupiłem to woogóle nie wiedziałem że taki silnik w Escorcie był wkładany (myslałem że tylko 1,3 i 1,6). A teraz to mi się marzy kombi z 1,8 TD(90KM) a najlepiej jakbym znalazł 1,8 w benzynce (116 KM)
  
 
1.4 PT-E z LPG 10,5 LITRA NA SETKE LPG ZAVOLI ZAKŁADANY koło Lubartowa