MotoNews.pl
  

Świeży olej w filtrze powietrza 1,8 ZETEC 130KM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mój brat kupił świeżo ZETECA...nie znam za bardzo tego silnika, ale po przejechaniu ok.50km po uprzedniej wymianie oleju, w filtrze na dnie pojawił się czysty olej. Sam filtr jest czysty, poza tym olej jest też w przepływomierzu powietrza (więc z jednej i z drugiej strony). Odma silnika wypuszcza lekkie opary - podkreślam LEKKIE (delikatną mgiełkę), więc zakładam, że raczej nie z odmy ten olej (choć z drugiej strony olej jest na dnie filtra!)

Samochód nie dymi wogóle podczas nawet mocnych przegazówek.
Nie zdążyliśmy jeszcze sprawdzić kompresji w cylindrach.

Pytanie do doświadczonych z tymi silnikami: czy te objawy wskazują na silne przedmuchy, czy zacząć szukać raczej jakiegoś problemu z odpowietrzaniem silnika. (Dodam, że niewiele da się wpompować powietrza, dmuchając w odmę przy zamkniętym korku wlewu oleju) nieco inaczej niż w CVH - ale nie wiem czy to nie normalne!?
Silnik pracuje bardzo cicho i miarowo... Co sądzicie?
  
 
odpowiedz poszła na priv a jakby co to gg 7897188
  
 
Wszystko się wyjaśni po zmierzeniu kompresji, ale niestety obstawiam przedmuchy. U mnie objawy dokładnie takie same, także byłem zmuszony puścić wąż od domy pod auto. Czasami się zdarza, że odma się przytka, ale przeważnie jest to wina słabej już kompresji
  
 
Daruj sobie przedmuchy itp.
Masz ewidentnie zapchany układ odpowietrzania skrzyni korbowej.
Taka słynna rurka w kształcie litery L oraz zaworek. do tego dochodzą pozostałe rurki(i gumowe i metalowe).

tamtedy co masz olej w filtrze to silnik(komora skrzyni korbowej) zasysa swierze powietrze, a wszystkie opary z tej skrzyni korbowej układ odpowietrzania zasysa do kolektora ssacego. Jesli jest to pozapychane to nadcisnienie jest wywalane do filtra powietrza, zamiast być tamtedy zasysane powietrze. Tam jest taka gabka-filtr. musi byc cała i czysta-sucha.

prawdopodobnie miałproblemy z gasnięciem silnika i falowanie na zimnym i zatkał kanał "ssący" a rurke od zaworka zaslepił bo mu smród oleju dostawał sie do kabiny. Sam to przerabiałem w formie doswiadczeń.


[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2006-02-25 19:14:43 ]
  
 
Ciekawe skąd taka pewność ? Medium jesteś czy co ?
  
 
Cytat:
2006-02-25 19:14:43, mleko pisze:
Ciekawe skąd taka pewność ? Medium jesteś czy co ?


nie, nie jestem medium tylko znam zasade pracy tego układu i efektów wystepujących przy nie sprawnym układzie.
Przeczytaj mój dopisek w poprzednim poście.
  
 
Może być tak jak piszesz, ale kompresję i tak warto zmierzyć i wtedy będzie 100% pewności.
  
 
Cytat:
2006-02-25 19:03:58, Slawko pisze:
Daruj sobie przedmuchy itp. Masz ewidentnie zapchany układ odpowietrzania skrzyni korbowej. Taka słynna rurka w kształcie litery L oraz zaworek. do tego dochodzą pozostałe rurki(i gumowe i metalowe). tamtedy co masz olej w filtrze to silnik(komora skrzyni korbowej) zasysa swierze powietrze, a wszystkie opary z tej skrzyni korbowej układ odpowietrzania zasysa do kolektora ssacego. Jesli jest to pozapychane to nadcisnienie jest wywalane do filtra powietrza, zamiast być tamtedy zasysane powietrze. Tam jest taka gabka-filtr. musi byc cała i czysta-sucha. prawdopodobnie miałproblemy z gasnięciem silnika i falowanie na zimnym i zatkał kanał "ssący" a rurke od zaworka zaslepił bo mu smród oleju dostawał sie do kabiny. Sam to przerabiałem w formie doswiadczeń. [ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2006-02-25 19:14:43 ]



Medium czy nie...ale przynajmniej jakieś pocieszenie, że nie koniecznie jest aż tak źle Czy bez kanału, można tam się dostać i ewentualnie udrożnić? Jeśli tak, to które konkretnie wyloty powinniśmy sprawdzić?

...ok...przeczytałem jeszcze raz co napisaleś! Rozumiem, że rurę "L" i pozostałe oraz zawór?

[ wiadomość edytowana przez: edis4 dnia 2006-02-25 19:27:42 ]
  
 
Niebawem ma do mnie przyjechać Paweł....sprawdzimy kompresję i wszystko będzie wiadomo.
Ale o kondycję silnika bym się nie obawiał.....tak jak pisał Slawko trzeba sprawdzic układ odpowietrzania skrzyni korbowej
  
 
Cytat:
2006-02-25 19:26:13, Janek-RS pisze:
Niebawem ma do mnie przyjechać Paweł....sprawdzimy kompresję i wszystko będzie wiadomo. Ale o kondycję silnika bym się nie obawiał.....tak jak pisał Slawko trzeba sprawdzic układ odpowietrzania skrzyni korbowej



Ja też stawiam na coś w układzie odpowietrzania W końcu nie chce mi się wierzyć, żeby Escort Spezialist nie kapnął się, że silnik kapput
  
 
Cytat:
2006-02-25 19:25:15, edis4 pisze:
...ok...przeczytałem jeszcze raz co napisaleś! Rozumiem, że rurę "L" i pozostałe oraz zawór?

dokładnie.
Nie wiem jak z opisami na Tym forum, ale na FCP jest duzo na ten temat.

Jesli miałbys az takie przedmuchy, ze układ odpowietrzania nie daje sobie rady, to silnik nadaje sie do kapitalnego remontu.
  
 
Cytat:
2006-02-25 19:33:34, Slawko pisze:
dokładnie. Nie wiem jak z opisami na Tym forum, ale na FCP jest duzo na ten temat. Jesli miałbys az takie przedmuchy, ze układ odpowietrzania nie daje sobie rady, to silnik nadaje sie do kapitalnego remontu.



OK...poszukam więcej u naszej konkurencji Dziękuję wszystkim za info. Mleko...kompresję też sprawdzimy
  
 
Cytat:
2006-02-25 19:35:52, edis4 pisze:
OK...poszukam więcej u naszej konkurencji


hmmm Czy ja wiem, czy konkurencja Gdyby tak było to pewnie nic bym nie napisał, albo siał jakis zamęt
  
 
Cytat:
2006-02-25 20:01:40, Slawko pisze:
hmmm Czy ja wiem, czy konkurencja Gdyby tak było to pewnie nic bym nie napisał, albo siał jakis zamęt



...to była przenośnia "konkurencja" ...nie słyszałem, żebyśmy rywalizowali z tym klubem - tym bardziej, że to raczej GlobalFordForum...a u Nas głownie EscortClub