Szpilki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jaki skok ma gwint na szpilkach od espero?
  
 
Śruby do espero są z gwintem M12x1,5 (NIE M12x1,25 !!!) śruby pasują z opli i VWgroup natomiast NIE pasują z fiatów, polonezów itp Mnie wkręcili kiedys na siłe (kluczem pneumatycznym) śrube polonezowską i potem był problem. Pozatym trzeba uważac na długość śruby - gdy jest za długa to niszczy samoregulator tylnych hamólców (śruba z poloneza )
  
 
wielkie dzieki.... montuje dystanse i szukam srubek tylko nie wiedzialem z jakim gwintem...senkju!
  
 
ziaja jestes pewnien ze 1,5 a nie 1,75...bo kupilem 1,5 z tuning pl nie wiem czy sie pomylili czy jest inny skok gwintu ale za cholere nie pasuja
  
 
Na 99% pasują od malucha, a i długość prawie taka sama, a z pewnością tańsze
  
 
hehe raczej nie dadza rady alu felga i dystansa...chcialbym sie upewnic jaki jest skok gwintu zanim zjebie tuning.pl
  
 
właśnie co do ceny.
spotkaliście tańszeniż 200 zł za oś ze śrubami.
  
 
NAPEWNO (!) jest M12x1,5 (mierzyłem to z 7 razy jak kupowąłem śrube w miejsce tej z poloneza i gwintowałem otwór na nowo).
Co do malucha to z normalnego malucha NIE PASUJĄ !!!! wszystkie samochody bloku wshodniego pochodne od fiata (125, polonez, łada, maluch, jak i stare fiaty klasy mirafiori) miały M12x1,25. Dopiero po modernizacji (maluch el) zmioeniły sie na M12x1,5.
Śruba do koła jest na tyle duza, że można zmierzyć skok linijką - wystarczy odliczyć 10 zwojów i jesli zajmują 15mm to jest ok a jesli nie (12,5 lub inne wynikające z calowego gwintu) to nie wolno ich wkręcać. W wielu samochodach stosowane są śruby 1/2 cala - wyglądają niemal identycznie i cieżko jest wymierzyć różnice (średnica 12,5mm, skok też zbliżony) jednak do końca nie pasują i można sobie zniszczyć otwory. Najlepsza w tym wypadku jest suwmiarka - rozwiewa wszelkie wątpliwości.
A do espero części należy kupować nie według katalogu (bo espero to jakiś fenomen i każdy katalog podaje inne bajki) tylko dobrze obejrzeć i pomierzyć i szukać z europejskich opli.
  
 
mi tez palant w ASO wsadzil szpilke na inny klucz....musze kupic nowa... gdzies mu pewnie zleciala i nie znalazl to wsadzil inna...spostrzeglem przy wymianie opon... na szczescie gwint ten sam ale jak zlapie gume to leze i robie pod siebie bo mam tylko jeden rozmiar klucza... ile kosztuje szpilka ??
  
 
Oryginalna śruba VW lub opla kosztuje ok 3-5 zł. A co do klucza to warto kupic w supermarkecie krzyżak za 10-20 zł bo jest dużo lepszy od oryginału i jak by trzeba pomagać jakiejś Automobilistce to jest jak znalazł
  
 
Wczoraj miałem fajną robotę, tak z ciekawości ściągłem kołpaczki i okazało się że poprzedni właściciel wkręcał jedną szpilkę chyba pod kątem 30 stopni, oczywiście główka urwana. Bite pięć godzin wiercenia szlifowania i kaleczenia resztki śruby. Franca jakby się zaspawała już miałem lecieć do sklepu po nową piaste ale zdierżyłem chama, później jeszcze pół godziny wyciągania resztek śruby spod płaszcza i tarczy, ale to już była czysta przyjemność.