Palma odbiła centralnemu ...poradźcie :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
któregoś dnia centralny w moim kombiaku'91 dostał szajby i po przekręceniu kluczyka zamykał i otwierał bez końca...jak się już zatrzymał, to zawsze w poz. niezamknięte.

spec postawił diagnozę, że to siłownik walnął w prawych przednich drzwiach...odłączył wielowtyk przy zawiasie i teraz zamyka się ok, oczywiście te odłączone muszę zamykać ręcznie od środka

pytanie brzmi, czy siłowniki od tego typu i rocznika mogą się czymś róznić, bo na szrocie pytali mnie o jego kolor i ilośc wyjść kablem...nie miałem czasu rozebrać drzwi, zeby spojrzeć na te sprawy, ale pomyślałem, ze zapytam tu na forum...

mój kombiak to wersja CL z silnikiem 1,3, jeśli to ma jakieś znaczenie
  
 
nie wiem, ale rozebranie drzwi i złożenie ponowne to pół godziny dla niewpranego początkującego
  
 
podłącze sie... u mnie ( ostatnio dzieje sie coraz częściej), nie zamykają sie tylne lewe drzwi, a przez jakis czas tylne prawe sie nie zamykały, co to może być?
  
 
Cytat:
2005-06-30 13:22:02, lukas101 pisze:
podłącze sie... u mnie ( ostatnio dzieje sie coraz częściej), nie zamykają sie tylne lewe drzwi, a przez jakis czas tylne prawe sie nie zamykały, co to może być?


Jak u mnie to się działo (również w tyle) zdjąłem tapicerkę i postarałem się w linkę malać trochę oleju. Od 1.5 roku jest ok.

Pozdr
  
 
dzięki chasmo, może faktycznie nie ma smarowania i raz zadziała a raz nie.
  
 
Cytat:
2005-06-30 14:00:52, lukas101 pisze:
dzięki chasmo, może faktycznie nie ma smarowania i raz zadziała a raz nie.



Nie ma sprawy - a jeśli jeszcze masz tak, że Ci nie zamyka, ale otworzyć potrafi to najprawdopodoniej właśnie smarowanie
  
 
Lej WD-40 ile wlezie, mialem to samo , dwa razy drzwi rozprułem i nic, potem z nerwów zalalem przez dziury po śrubach mocujących zamek do blachy ( chocv nie wiem gdzie to popłyneło) i ku mojemu zdziwieniu po paru dniach gdy o tym zapomnialem zaczeło działać.
  
 
Panowie!!! Lać olej i wd40 ma pomóc. zwróćcie uwage na rączki za które łapiecie jak chcecie wyjść z auta, rączka ta może za mocno ocierać o obudowe i blokuje, może być jeszcze tak że jest za bardzo wychylona na zewnątrz(nieznacznie) i wtedu też może nie zamykać.
  
 
Witam
Potwierdzam przedmówców. Efekt "odbijania" (niezamykania) wystepuje gdy któryś z zamków z jakiegoś powodu nie może być zamkniety. Należy sprawdzić co jest przyczyną oporów i ją usunąć. Dodam, że gdy u mnie nie działał zamek w jednych drzwiach to centralny i tak zamykał pozostałe.
pozdrawiam
Arturek
  
 
to ja tylko tak skromnie wspomnę, że wd-40 jest penetratorem, wiąże wodę i wogóle jest super, tylko, że po jakimś czasie odparowywuje i nic po nim nie zostaje... dlatego polecam smar z teflonem, bo kurz sie do niego nie przyczepia i mimo, że się wydaje, że nie smaruje to smaruje... wiem, bo moje podnoszone drzwi w garaż po posmarowaniu musze trzymać przy zamykaniu żeby nie trzasły - a do niedawno musiałem mocno ciągnąć, żeby się zamknęły, a nic nie jest tłuste
  
 
Cytat:
2005-07-01 13:56:40, Kielek pisze:
... dlatego polecam smar z teflonem, bo kurz sie do niego nie przyczepia i mimo, że się wydaje, że nie smaruje to smaruje... wiem, bo moje podnoszone drzwi w garaż po posmarowaniu musze trzymać przy zamykaniu żeby nie trzasły - a do niedawno musiałem mocno ciągnąć, żeby się zamknęły, a nic nie jest tłuste



To tak nieco koło wątku - drzwi mają takie płaskie prowadnice prawda? Trochę mi szumiało przy zamykaniu/otwieraniu więc dałem tam trochę smaru i zrobiło się jeszcze gorzej.
Potem wyczyściłem wszytko - trochę oleju i znów trze.
Co z tym zrobić ? a może drzwi są krzywo i dlatego ? (no ale przed smarowaniem było ciszej hehehe)

Pozdr
  
 
albo ten smar teflonowy co kielek poleca albo wazelina techniczna
a jesli chodzi o linki (ciegna) to najlepiej wyjac je z auta dobrze wyplukac pancerz jakas benzynka czy czyms i potem tam napryskac tych specyfikow (ja osobiscie wlalem olej maszynowy z wazelina techniczna i jest 5 lat spokoju)