Wentylator Chłodnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam taki problem. Escort 93 1.6 16V z gazem.
Jeszcze nigdy nie słyszałem wentylatora chłodnicy zeby działał
Na wskaźnikach nigdy nie pokozało czerwonego nawet w bardzo upalne dni co mnie niepokoi. Wentylator mam sprawny bo sprawdzałem. Zamieszczam zdjecie, bo nie umie rozróznic co jest co tzn który to włącznik który to czujnik. Na zdjeciu są numerki.
o jedynke i dwójke widac natomiast trójka jest od spodu pod termostatem. Pomóżcie rozróznic który co jest co. Jeszcze moze jakies podpowiedzi jak sprawdzic włącznik i czunik. ??

  
 
Cytat:
2005-06-13 15:47:35, kiepas96 pisze:
Pomóżcie rozróznic który co jest co. Jeszcze moze jakies podpowiedzi jak sprawdzic włącznik i czunik. ??


Ja bym obstawial, ze nr 2 jest od wlaczania wentylatora. Wyjmij z niego wtyczke i na wlaczonym zaplonie zewrzyj (we wtyczce oczywiscie) - powinien sie wiatrak zalaczyc...
Moj silnik wyglada TAK a czujnik jest na zdjeciu po lewej stronie (troche ponizej srodka zdjecia, maksymalnie z lewej strony - takie cos niebieskiego ), wlasciwie zasloniety przez rure od obudowy filtra powietrza. Tez z niego wychodza 2 cienkie kabelki...

Aha... jak bedziesz wymienial to pamietaj, zeby auto wystyglo bo inaczej narobisz sobie kuku Ja wymienialem na cieplym to sobie czolo poparzylem Klucz cos kolo 27 pasuje...

Choroba... to zdjecie jest przekrecone... sam juz nie wiem, moze i to jest 1



[ wiadomość edytowana przez: kacza dnia 2005-06-13 17:00:45 ]
  
 
Cytat:
2005-06-13 16:58:06, kacza pisze:
Ja bym obstawial, ze nr 2 jest od wlaczania wentylatora. Wyjmij z niego wtyczke i na wlaczonym zaplonie zewrzyj (we wtyczce oczywiscie) - powinien sie wiatrak zalaczyc... Moj silnik wyglada TAK a czujnik jest na zdjeciu po lewej stronie (troche ponizej srodka zdjecia, maksymalnie z lewej strony - takie cos niebieskiego ), wlasciwie zasloniety przez rure od obudowy filtra powietrza. Tez z niego wychodza 2 cienkie kabelki... Aha... jak bedziesz wymienial to pamietaj, zeby auto wystyglo bo inaczej narobisz sobie kuku Ja wymienialem na cieplym to sobie czolo poparzylem Klucz cos kolo 27 pasuje... Choroba... to zdjecie jest przekrecone... sam juz nie wiem, moze i to jest 1 [ wiadomość edytowana przez: kacza dnia 2005-06-13 17:00:45 ]



2ka to czujnik temperatury do kompa.Jest on wkręcony na górze obudowy termostatu i podaje do komputera dane o temp silnika
.Ten czujnik wkręcony w obudowe termostatu z przodu to właśnie termowyłącznik wiatraka chłodnicyczyli na zdjęciu nr 3.
Aha i nie zwierajcie wtyczek jezeli nie jesteście pewni do czego one służą.Jeżeli chcecie mieć 100%pewność który czyjnik do czego służy to wystarczy wziąść omomierz i sprawdzić.Czujniki temp do kompa i do zegara będą miały zmienną opornośc w zależnosci od temp silnika natomiast termowyłącznik wiatraka będzie miał albo przerwę albo zwarcie w zależności przy jakiej temp bedzie dokonywany pomiar.To jest wyłącznik a poprzednie dwa to termistory.
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2005-06-13 17:30:09 ]
  
 
A mi się wydaje że w ZETECu wiatrak włącza czujnik nr 1 3 to wskaźnik, a 2 to sygnał do EEC. WKiŁ pisze coś innego co prawda... ale sprawdziłbym metoda podaną przez Kaczę


  
 
odczytalem nr fabryczny z dwójki i w katalogu to jest czujnik temeperatury, natomiast jedynka włącznik
  
 
Zapewne jest tak jak mówi Wilk.Ja podparłem sie książką i tam zdaje się jest błąd.
  
 
Henryku, każdemu się zdarzyć może. Nikt natomiast nie wie ile się przy Tobie nauczyłem o Essim.
  
 
ten z dołu jest w katalogu jako "Czujnik temperatury EPS"
co to znaczy ? jest to od wskaznika w zegarach??
  
 
Tak. Taki z jednym kabelkiem. Mały, zielony lub czarny.
  
 
kwadratowy czarny z dwoma kabelkami

http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,13271284,42781110348097,03,,pl-pln,173319,0.html

taki on jest tenn EPS
  
 
A może i z dwoma
  
 
zwarłem przewody z jedynki i wentylator sie włącza ale tylko wtedy gdy jest stacyja włączona. Kurde co dalej robic jak sprawdzic czy ten włącznik jest dobry?
  
 
Dobry jest. Wszystkie Essinki mają wiatrak po stacyjce.
  
 
Cytat:
2005-06-13 18:27:33, WilK pisze:
Dobry jest. Wszystkie Essinki mają wiatrak po stacyjce.


no chyba wlasnie nie jest dobry Skoro trzeba zwierac bo inaczej nie odpala ??
  
 
Cytat:
2005-06-13 18:31:58, kacza pisze:
no chyba wlasnie nie jest dobry Skoro trzeba zwierac bo inaczej nie odpala ??



dobry jest wentylator, a nie dobry włacznik... tak dla ścisłości
  
 
tez tak mialem noiedawno w swoim 1.8 ale mi nie dzialal jeszcez ten od deski rozdzielczej i wymienilem oba i teraz dziala mi wskaznoika na desce i wentylator sie kreci
  
 
Cytat:
2005-06-13 19:06:49, MasterCheat pisze:
dobry jest wentylator, a nie dobry włacznik... tak dla ścisłości



No właśnie
  
 
A i jeszcze zapomniałem dodać, że mi też się ostatnio przestał właczać.
Przyczyna: zaśniedziałe styki (wtyki, czy jak tam to nazwać)

Jak myłem silniczek to zapomniałem że mam wtyczkę wypiętą i się troszkę zmoczyła
  
 
To dość częste. I raczej styki we wtyczce właśnie się wygrzewają A potem już hardcore.
  
 
Pojechałem do sklepu po wlącznik, przyjeżdzam do domu wentylator sie włączył. Najlepsze jest to ze jak sie włączył to zaczeły swiecic kierunkowskazy (nie migac) Co wy nato??
Odłączyłem aku ale i tak jak podłącze to dalej swieca??
Mój escort zaczyna wariowac