Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() maras18 Fiat 126p Poznań | 2003-11-22 15:56:45 Słyszałem gdzies ze głowica 600 na silniku 650 daje wiekszego kopa jeśli ktoś może to niech mnie uświadomi jak to jest naprawde, biorąc to na logike to komora sprężania jest mniejsza ale czy to coś da ?? ![]() |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2003-11-22 17:00:16 No skoro komora spalanie jest mniejsza to sprężanie jest większe. Skoro natomiast sprężanie jest większe to i silniczek też sie inaczej zbiera. Teraz jest jednak mały problem, ponieważ jeśli dobrze pamiętam to w tej głowicy zawór dolotowy jest mniejszy o 1mm ![]() ![]() |
![]() Madcar F&F Sympatyk BMW e30 330i `84 / 1 ... Toruń | 2003-11-22 22:33:46 napewno da rade wstawic zawory z CC700 lub nawet z poloneza do glowicy 600ccm...Swiatek takie cos robi...
przy czym nie zwieksza srednicy komory spalania...tylko lekko ja modyfikuje...aby nie bylo ostrych krawedzi w miejscu gdzie tlok dochodzi do glowicy ![]() |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2003-11-23 12:58:40 Rozstaw może i ten sam, ale co z chłodzeniem główki i z dolotem?? Nawet jeśli stworzyłbyś chłodzenie wodne do potfora to co z dolotem?? Kolejna zagwostka!! Lepiej zainwestować i kupić z pandy lub przerobić serię. Wyjdziesz na to samo a i kombinowania wiele mniej!! |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2006-03-15 19:41:39
ze co ![]() |
![]() HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2006-03-15 20:07:23 Zle myslisz Wojtas- Im wiekszy zawor tym wiecej mieszanki nam zasysa( chodzi o to iz wiekszy obwod grzybka zaworu powoduje to,ze paliwo mieszanka nam sie lepiej i zarazem szybciej dostaje do cylindra)
Polemizowac by mozna dlugo ale sam fakt jak wkrecasz silnik na przypuscmy 6tys. powoduje ze silnik"złopie" paliwo a czym mniejszy zawor tym mniej tego paliwa albo inaczej to ujme-do cylindra niebedzie dochodzic pelna dawka mieszanki jaka w danym momencie jest potrzebna. Mozna to porownac chociazby z korkiem taniego wina-im wieksza koncowka na ktora nakladamy usta tym wiecej winiaka w krotkim czasie trafia do naszego zoladka i szybciej zaspakajamy nasza potrzebe ![]() |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2006-03-15 20:11:49 Hemi ja myslalem ze wojtas sie przejezyczyl:/ |
![]() CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2006-03-15 20:22:04 Hemi to wytłumaczył na chłopski rozum z winkiem ![]() ![]() ![]() hehe... ale dobrze powiedziane ![]() |
![]() wojtas7 F&F Wolny Słuchacz :) suzuki swift gti Wrocław | 2006-03-15 20:49:57 a ja nadal uwazam ze zawor powinien byc jak najmniejszy a kanal dla mieszanki jak najszerszy, jesli chodzi o osiagi. przeciez zawor to tylko przeszkoda dla mieszanki i im wiekszy tym gorzej bo bardziej zaslania droge do/z komory spalania.
myslal ktos kiedys zeby wyeliminowac zawory i dac np tak jak jest w aparatach fotograficznych przyslona ![]() ![]() i dlaczego dwusuwy ktore nie maja zaworow maja duzo wieksza sprawnosc i tak samo wankiel? |
![]() HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2006-03-15 20:57:50
A chocby dlatego,ze maja pikny zapach.Jeszcze jak sie ma zapasy U95 w polaczeniu z mixolem i starym silnikiem to cus cudownego ![]() Tak pozatym maja wieksza moc chyba dlatego,ze niema jakis oporow od strony walka rozrzadu,zaworow i ich popychaczy-przeca to jest tak samo jak pchac malucha a pchac koparke ![]() ![]() Dwutakty zreszta maja na jeden cykl pracy jedno sprezanie czy jak to tam bylo. 4 suwy musza zrobic 2 obroty walu na jeden cykl pracy.A zreszta niewiem jak to napisac bo dawno juz nieporuszalem z nikim takich spraw ![]() |
![]() wojtas7 F&F Wolny Słuchacz :) suzuki swift gti Wrocław | 2006-03-15 21:07:25 chodzi o to ze zawor ma byc jak najmniejszy tak aby jak jest otwarty badz w czasie otwierania/zamykania stanowil jak najmniejsza przeszkode dla mieszanki / spalin z dolotu/wylotu do/z komory spalania.
Zgodzisz sie czy nie, Hemig? Uwazasz ze jak masz kaszla 650 i wstawisz o 1mm na srednicy wieksze zawory bedzie ci maluch lepiej jezdzil? Bo ja uwazam ze gorzej bo kanal dla mieszanki/spalin bedzie bardziej zasloniety a tym samym w tym samym czasie mniej wpadnie paliwa/ wyleci spalin. |
![]() wojtas7 F&F Wolny Słuchacz :) suzuki swift gti Wrocław | 2006-03-15 21:09:37 a co do dwusuwow to wydaje mi sie ze jest tak, ze maja wieksza sprawnosc bo suw pracy jest dwa razy czesciej niz w czterotaktach, ale na pewno gorzej dziala to ze czas przeplukiwania komory jest duzo krotszy niz w czterotaktach (tylko w czasie gdy tlok jest nisko i odslania okienka kanalow).
no ale to juz tylko moje domniemania a co do wymiarow zaworow jestem pewien ![]() |
![]() HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2006-03-15 21:14:49 A ja sie bede trzymac mojej poprzedniej tezy ![]() Takie male moje spostrzezenie-faktycznie,my pisalismy o dolotowych a ja rzecz wzialem ogolnie i sie co do dolotwych moge mylic. 2. Faktycznie jest tak: wiekszy zawor= wieksza masa a przeca w silniku chodzi o to,zeby wiekszosc elementow byla jak najlzejsza wiec nastepny - dla mojego twierdzenia ![]() ![]() Co do dwu-taktow: Chyba lepiej sie je kreci niz czterotakty,z mniejszej pojemnosci idzie wydolic wiecej kucy ![]() ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: HEMIGTX dnia 2006-03-15 21:18:10 ] |
![]() wojtas7 F&F Wolny Słuchacz :) suzuki swift gti Wrocław | 2006-03-15 21:17:40 bladzisz. |
![]() HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2006-03-15 21:19:09
A ktorym momencie wypowiedzi?? |
3zeR_MDS F&F Wolny Słuchacz :) Kraków | 2006-03-15 21:24:39 niekoniecznie wiekszy zawor=wieksza masa...mozna zrobic tak zawory ze beda tej samej albo nizszej wagi niz seryjne wiec rozumowanie nieco bledne moim zdaniem |
![]() wojtas7 F&F Wolny Słuchacz :) suzuki swift gti Wrocław | 2006-03-15 21:24:45 ogolnie to caly czas ![]() wplyw na osiagi wielkosc zaworu bedzie miala w 95%, a jego waga dlatego ze ma wieksza srednice o 5%, jest sens to brac pod uwage? |
kobzacz F&F Sympatyk Fiat 126 FL Wrocław | 2006-03-15 21:28:07 Zgadzam sie z Wojtasem. Wieksze zawory maja tylko wtedy sens kiedy kanaly i gniazda sa odpowiednio powiekszone. Same w sobie nic nie daja. Waga zaworow oraz straty mocy na naped rozrzadu maja pomijalne znaczenie. |