MotoNews.pl
  

Głowica 600 na silniku 650 ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Słyszałem gdzies ze głowica 600 na silniku 650 daje wiekszego kopa jeśli ktoś może to niech mnie uświadomi jak to jest naprawde, biorąc to na logike to komora sprężania jest mniejsza ale czy to coś da ??
  
 
No skoro komora spalanie jest mniejsza to sprężanie jest większe. Skoro natomiast sprężanie jest większe to i silniczek też sie inaczej zbiera. Teraz jest jednak mały problem, ponieważ jeśli dobrze pamiętam to w tej głowicy zawór dolotowy jest mniejszy o 1mm. A jak wszyscy wiemy dążymy do tego by były one jak największe i jak najlepiej napełniały komorę spalania mieszanką paliwową. Wymiana zaworów na duze takie jakie są w przykładowo CC nie wiem czy zda egzamin ponieważ średnica samej komory jest troszeczke mniejsza... To są moje spostrzeżenia. Może ktoś myśli troszeczke inaczej??
  
 
napewno da rade wstawic zawory z CC700 lub nawet z poloneza do glowicy 600ccm...Swiatek takie cos robi...
przy czym nie zwieksza srednicy komory spalania...tylko lekko ja modyfikuje...aby nie bylo ostrych krawedzi w miejscu gdzie tlok dochodzi do glowicy
  
 
witam ja zastanawialem sie nad morzliwoscia wstawienia glowicy od 700 bis rozstaw szpilek bodajrze jest ten sam ale nie mialem okazji miec takiej w rekach i nie wiem czy da rade czy nie jesli ktos ma jakies informacje to bede wdzieczny
  
 
Rozstaw może i ten sam, ale co z chłodzeniem główki i z dolotem?? Nawet jeśli stworzyłbyś chłodzenie wodne do potfora to co z dolotem?? Kolejna zagwostka!! Lepiej zainwestować i kupić z pandy lub przerobić serię. Wyjdziesz na to samo a i kombinowania wiele mniej!!
  
 
Cytat:
2003-11-22 17:00:16, simon_pg pisze:
No skoro komora spalanie jest mniejsza to sprężanie jest większe. Skoro natomiast sprężanie jest większe to i silniczek też sie inaczej zbiera. Teraz jest jednak mały problem, ponieważ jeśli dobrze pamiętam to w tej głowicy zawór dolotowy jest mniejszy o 1mm. A jak wszyscy wiemy dążymy do tego by były one jak największe i jak najlepiej napełniały komorę spalania mieszanką paliwową. Wymiana zaworów na duze takie jakie są w przykładowo CC nie wiem czy zda egzamin ponieważ średnica samej komory jest troszeczke mniejsza... To są moje spostrzeżenia. Może ktoś myśli troszeczke inaczej??



odkopie trupa ale wydaje mi sie ze zawor to powinien byc jak najmniejszy a kanal jak najwiekszy.
  
 
Cytat:
2006-03-15 19:26:26, wojtas7 pisze:
odkopie trupa ale wydaje mi sie ze zawor to powinien byc jak najmniejszy a kanal jak najwiekszy.


ze co
  
 
Zle myslisz Wojtas- Im wiekszy zawor tym wiecej mieszanki nam zasysa( chodzi o to iz wiekszy obwod grzybka zaworu powoduje to,ze paliwo mieszanka nam sie lepiej i zarazem szybciej dostaje do cylindra)
Polemizowac by mozna dlugo ale sam fakt jak wkrecasz silnik na przypuscmy 6tys. powoduje ze silnik"złopie" paliwo a czym mniejszy zawor tym mniej tego paliwa albo inaczej to ujme-do cylindra niebedzie dochodzic pelna dawka mieszanki jaka w danym momencie jest potrzebna.
Mozna to porownac chociazby z korkiem taniego wina-im wieksza koncowka na ktora nakladamy usta tym wiecej winiaka w krotkim czasie trafia do naszego zoladka i szybciej zaspakajamy nasza potrzebe
  
 
Hemi ja myslalem ze wojtas sie przejezyczyl:/
  
 
Hemi to wytłumaczył na chłopski rozum z winkiem


hehe...
ale dobrze powiedziane
  
 
a ja nadal uwazam ze zawor powinien byc jak najmniejszy a kanal dla mieszanki jak najszerszy, jesli chodzi o osiagi. przeciez zawor to tylko przeszkoda dla mieszanki i im wiekszy tym gorzej bo bardziej zaslania droge do/z komory spalania.

myslal ktos kiedys zeby wyeliminowac zawory i dac np tak jak jest w aparatach fotograficznych przyslona albo jakas blaszka pozioma odkrywajaca i zaslaniajaca kanal wyobraznia mi puscila ale wtedy mozna byc zrobic prawie idealna komore spalani (kulista).

i dlaczego dwusuwy ktore nie maja zaworow maja duzo wieksza sprawnosc i tak samo wankiel?
  
 
Cytat:
2006-03-15 20:49:57, wojtas7 pisze:
i dlaczego dwusuwy ktore nie maja zaworow maja duzo wieksza sprawnosc i tak samo wankiel?


A chocby dlatego,ze maja pikny zapach.Jeszcze jak sie ma zapasy U95 w polaczeniu z mixolem i starym silnikiem to cus cudownego
Tak pozatym maja wieksza moc chyba dlatego,ze niema jakis oporow od strony walka rozrzadu,zaworow i ich popychaczy-przeca to jest tak samo jak pchac malucha a pchac koparke Waga i tarcie robi swoje a silnik niejest jak czlowiek,ze jak sie zmeczy to se odpocznie
Dwutakty zreszta maja na jeden cykl pracy jedno sprezanie czy jak to tam bylo.
4 suwy musza zrobic 2 obroty walu na jeden cykl pracy.A zreszta niewiem jak to napisac bo dawno juz nieporuszalem z nikim takich spraw
  
 
chodzi o to ze zawor ma byc jak najmniejszy tak aby jak jest otwarty badz w czasie otwierania/zamykania stanowil jak najmniejsza przeszkode dla mieszanki / spalin z dolotu/wylotu do/z komory spalania.

Zgodzisz sie czy nie, Hemig?

Uwazasz ze jak masz kaszla 650 i wstawisz o 1mm na srednicy wieksze zawory bedzie ci maluch lepiej jezdzil? Bo ja uwazam ze gorzej bo kanal dla mieszanki/spalin bedzie bardziej zasloniety a tym samym w tym samym czasie mniej wpadnie paliwa/ wyleci spalin.
  
 
a co do dwusuwow to wydaje mi sie ze jest tak, ze maja wieksza sprawnosc bo suw pracy jest dwa razy czesciej niz w czterotaktach, ale na pewno gorzej dziala to ze czas przeplukiwania komory jest duzo krotszy niz w czterotaktach (tylko w czasie gdy tlok jest nisko i odslania okienka kanalow).

no ale to juz tylko moje domniemania a co do wymiarow zaworow jestem pewien
  
 
A ja sie bede trzymac mojej poprzedniej tezy Z pewnoscia zawory wydechowe musza/moga byc wieksze zas w dolotowych to fakt,ze niemusza byc wieksze,bo ten 1mm to ch** chyba da.
Takie male moje spostrzezenie-faktycznie,my pisalismy o dolotowych a ja rzecz wzialem ogolnie i sie co do dolotwych moge mylic.
2.
Faktycznie jest tak:
wiekszy zawor= wieksza masa a przeca w silniku chodzi o to,zeby wiekszosc elementow byla jak najlzejsza wiec nastepny - dla mojego twierdzenia Niby 1 mm a masa o iles setek wieksza

Co do dwu-taktow:
Chyba lepiej sie je kreci niz czterotakty,z mniejszej pojemnosci idzie wydolic wiecej kucy Ja po zastosowaniu remontu silnika+ korygacje fabrycznych odlewow i niedorobek osiagnalem calkiem ciekawy efekt niechwalc sie oczywiscie A ten zapach...ahhh rozbujalem sie bo czekam z niecierpliwoscia na pogode


[ wiadomość edytowana przez: HEMIGTX dnia 2006-03-15 21:18:10 ]
  
 
bladzisz.
  
 
Cytat:
2006-03-15 21:17:40, wojtas7 pisze:
bladzisz.



A ktorym momencie wypowiedzi??
  
 
niekoniecznie wiekszy zawor=wieksza masa...mozna zrobic tak zawory ze beda tej samej albo nizszej wagi niz seryjne wiec rozumowanie nieco bledne moim zdaniem
  
 
ogolnie to caly czas

wplyw na osiagi wielkosc zaworu bedzie miala w 95%, a jego waga dlatego ze ma wieksza srednice o 5%, jest sens to brac pod uwage?
  
 
Zgadzam sie z Wojtasem. Wieksze zawory maja tylko wtedy sens kiedy kanaly i gniazda sa odpowiednio powiekszone. Same w sobie nic nie daja. Waga zaworow oraz straty mocy na naped rozrzadu maja pomijalne znaczenie.