MotoNews.pl
  

126 swap -tuleja w wale korbowym od strony sprzegła???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.własnie sie dowiedziałem ze jest potrzebna jakas tulejka ktora wie wkłąda w wał korbowy od strony sprzegła a wkłada sie ja po to zeby pasował wałek sprzegłowy zeby nie było luzu na boki bo podobno seryjna dziura w wale silnika ze 127 jest wieksza niz w maluchu.Co o tym sadzicie?? na zdrowy rozum wydaje sie ze jest cos takiego potrzebne jezeli tak to z czego idzie cos takiego podpasowac??
  
 
a mowilem.
  
 
mysle ze z niczego. trzeba dotoczyc. moze ktos ci poda wymiary takowej tulejki.
  
 
Cytat:
2004-11-01 13:08:38, fulda pisze:
witam.własnie sie dowiedziałem ze jest potrzebna jakas tulejka



http://126fan.cx.wix.pl/www/1100.htm#4
  
 
do jakiego silnka

jaka gurba flansza docisk i tarcza od czego to moze pomoge
  
 
a wiec tarcze sprzegła mam od cc 700 grubosc flanszy około 2 cm dokładny wymiar bede miał jutro jakby mugł mi ktos załatwic taka tulejke to było by spoko
noi silnik 903 ze 127

[ wiadomość edytowana przez: fulda dnia 2004-11-01 15:06:12 ]
  
 
toja sie moze spytam - O CO CHODZI z tymi grubosciami?? bo w rally garage pisza zemaja regulowane, i chlopaki tezpodjaa rozne grubosci.oco chodzi ??bo tegoakurat nie kumam
  
 
Cytat:
2004-11-01 13:12:06, Pat_kdb pisze:
a mowilem.

co z tego ze mowiłes jak ty gadałes o tulejce a sam nie wiedziałes jakiej
  
 
bo w rallycarze maja flansze "kanapke" z paru warstw, na tym polega ich "regulacja"
  
 
Cytat:
2004-11-01 15:11:38, fulda pisze:
co z tego ze mowiłes jak ty gadałes o tulejce a sam nie wiedziałes jakiej



wiedzialem ale to bylo tak proste ze myslalem ze to wiesz.
  
 
Cytat:
2004-11-01 15:04:24, fulda pisze:
a wiec tarcze sprzegła mam od cc 700 grubosc flanszy około 2 cm dokładny wymiar bede miał jutro jakby mugł mi ktos załatwic taka tulejke to było by spoko noi silnik 903 ze 127 [ wiadomość edytowana przez: fulda dnia 2004-11-01 15:06:12 ]


niestety nie pomoge mam zdeko inne zestawieni i moja raczje nie ebdzie pasowac skrec all do kupy wejdz na kanal jak masz to na samochodzie juz i pomierz ile ci brakuje suwmiarka papier i jazda potem do tokarza 10zl i na droge
  
 
Cytat:
2004-11-01 13:36:12, maskekk pisze:
mysle ze z niczego. trzeba dotoczyc. moze ktos ci poda wymiary takowej tulejki.


Jesli chce sie ja zrobic dobrze, to niestety nie da sie podac jej wymiarow. Zasada jest taka, ze srednica zewnetrzna ma byc taka, zeby mozna ja bylo wbic (czyli pasowanie bardzo ciasne) w wal korbowy, zas srednica wewnetrzna taka, zeby z delikatnym luzem wszedl w nia walek sprzeglowy. Oczywiscie pamietac nalezy o tym, ze po wbociu jej w wal, tulejka troche sie skurczy i ta wlasnie rzecz nalezy miec na uwadze podajac wymiary tokarzowi.

PS. Ja swoja wytaczalem doswiadczalnie z roznica 0,01mm. Dorobil mi tojarz stalowy trzpein o roznych srednicach i droga prob dopasowalem wlasciwe wymiary.

PS2. Dlugosc taka, zeby weszla w otwor w wale i nei wystawala.
  
 
i to jest odpowiedz fachowca - wsyztsko juz jasne.Dziekuje ja tez gdzyż na dniach bede biegać z ta tulejka
  
 
Cytat:
2004-11-03 06:49:16, Pat_kdb pisze:
i to jest odpowiedz fachowca - wsyztsko juz jasne.Dziekuje ja tez gdzyż na dniach bede biegać z ta tulejka

słuchaj ty masz jeden wał korbowy luzem ja znam jednego tokaza to moze by my razem załatwili sobie te tulejki???
  
 
Nie polecam. Kazdy wal ma odrobine innej srednicy otwor. Walek sprzeglowy ktory pracuje w tym otworze (lozysko slizgowe) powoduje jego wycieranie, wiec tulejke nalezy dorobic pod konkretny wal.
  
 
Cytat:
2004-11-03 11:12:22, Zuraw pisze:
Nie polecam. Kazdy wal ma odrobine innej srednicy otwor. Walek sprzeglowy ktory pracuje w tym otworze (lozysko slizgowe) powoduje jego wycieranie, wiec tulejke nalezy dorobic pod konkretny wal.

tylko ze ja nie mam mozliwosc sobie sciagnac silnik mierzyc jechac dorabiac bo pod blokiem rozebranego auta na cały dzien nie zostawie
  
 
No jak wolisz. Kumepl dorobil sobie do swojego 1.1 tulejke o wymiarach takich jak moja, bo tez nei chcialo muu sie scigac silnika i okazalo sie ze jest za luzna. Wzlozyl ja mimo to no i byl zonk, bo tulejka sie rozpadla (nie wiem dlaczego) wpadla pomiedzy tarcze sprzegla a zamach i narobila sporo zamieszania. Zakonczylo sie to koniecznoscia wyjecia silnika, kupienia nowej tarczy, docisku i sporego przeszlifowania zamachu.
Dlatego jesli chcesz miec to zrobione dobrze, to czasu troche na to poswiecic trzeba. Umow sie z kims na 2 dni do garazu i zrobisz to raz, ale porzadnie i pozniej nie bedziesz caly czas myslal, czy siedzi to dobrze, czy zaraz sie rozpadnie....
  
 
sp ja chetnbie sluze pomoca - na garazu jest suwmiareczka - zmierze oba waly.
  
 
Podłacze sie pod temat...
Czy tarcza sprzegła z cc900 (ta z tlumieniem drgan czy jak sie to zwie..) moze wspolpracowac z dociskiem z fiata 127mk1 (tarcza sachs).??
Pytam bo tarcza jest dosc gruba i po zmontowaniu do kupy "słoneczko" docisku dosc troszke posunelo sie w kierunku silnika..
  
 
BAAAAAAAArdzo komplikujecie. Najprostrze rozwiązanie: Kupujecie oryginalną tulejkę wału korbowego malucha (ok 10 zł), jedziecie do tokarza z wałem bądź silnikiem, on mierzy sobie wał mikrometrem i stacza zewnętrzną część tlejki na wymiar. Później wystarczy tylko wbić tą stworzoną tulejkę w wał i gotowe. Prościej się nie da. Działa zawsze. Zrobilem dziesiątki przeróżnych SWAPów i to jest sposób niezwodny.