Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Pat_kdb F&F MEMBER Fiaty 126p i Fiat 126 Bytom | 2004-11-01 13:12:06 a mowilem. |
![]() maskekk F&F Wolny Słuchacz :) 1,5 wwa | 2004-11-01 13:36:12 mysle ze z niczego. trzeba dotoczyc. moze ktos ci poda wymiary takowej tulejki. |
![]() blokus PF126p Sieroszewice | 2004-11-01 13:38:32
http://126fan.cx.wix.pl/www/1100.htm#4 |
![]() beneq mustang virginia beach | 2004-11-01 14:41:54 do jakiego silnka
jaka gurba flansza docisk i tarcza od czego to moze pomoge |
![]() fulda seicento 1,4 16v Zabrze | 2004-11-01 15:11:38
|
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2004-11-01 15:13:51 bo w rallycarze maja flansze "kanapke" z paru warstw, na tym polega ich "regulacja" ![]() ![]() ![]() |
![]() beneq mustang virginia beach | 2004-11-01 15:40:03
niestety nie pomoge mam zdeko inne zestawieni i moja raczje nie ebdzie pasowac skrec all do kupy wejdz na kanal jak masz to na samochodzie juz i pomierz ile ci brakuje suwmiarka papier i jazda potem do tokarza 10zl i na droge |
![]() Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2004-11-03 01:14:19
Jesli chce sie ja zrobic dobrze, to niestety nie da sie podac jej wymiarow. Zasada jest taka, ze srednica zewnetrzna ma byc taka, zeby mozna ja bylo wbic (czyli pasowanie bardzo ciasne) w wal korbowy, zas srednica wewnetrzna taka, zeby z delikatnym luzem wszedl w nia walek sprzeglowy. Oczywiscie pamietac nalezy o tym, ze po wbociu jej w wal, tulejka troche sie skurczy i ta wlasnie rzecz nalezy miec na uwadze podajac wymiary tokarzowi. PS. Ja swoja wytaczalem doswiadczalnie z roznica 0,01mm. Dorobil mi tojarz stalowy trzpein o roznych srednicach i droga prob dopasowalem wlasciwe wymiary. PS2. Dlugosc taka, zeby weszla w otwor w wale i nei wystawala. |
![]() Pat_kdb F&F MEMBER Fiaty 126p i Fiat 126 Bytom | 2004-11-03 06:49:16 i to jest odpowiedz fachowca - wsyztsko juz jasne.Dziekuje ja tez gdzyż na dniach bede biegać z ta tulejka |
![]() fulda seicento 1,4 16v Zabrze | 2004-11-03 08:48:04
|
![]() Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2004-11-03 11:12:22 Nie polecam. Kazdy wal ma odrobine innej srednicy otwor. Walek sprzeglowy ktory pracuje w tym otworze (lozysko slizgowe) powoduje jego wycieranie, wiec tulejke nalezy dorobic pod konkretny wal. |
![]() fulda seicento 1,4 16v Zabrze | 2004-11-03 12:54:42
|
![]() Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2004-11-03 13:22:24 No jak wolisz. Kumepl dorobil sobie do swojego 1.1 tulejke o wymiarach takich jak moja, bo tez nei chcialo muu sie scigac silnika i okazalo sie ze jest za luzna. Wzlozyl ja mimo to no i byl zonk, bo tulejka sie rozpadla (nie wiem dlaczego) wpadla pomiedzy tarcze sprzegla a zamach i narobila sporo zamieszania. Zakonczylo sie to koniecznoscia wyjecia silnika, kupienia nowej tarczy, docisku i sporego przeszlifowania zamachu.
Dlatego jesli chcesz miec to zrobione dobrze, to czasu troche na to poswiecic trzeba. Umow sie z kims na 2 dni do garazu i zrobisz to raz, ale porzadnie i pozniej nie bedziesz caly czas myslal, czy siedzi to dobrze, czy zaraz sie rozpadnie.... |
![]() Pat_kdb F&F MEMBER Fiaty 126p i Fiat 126 Bytom | 2004-11-03 13:50:49 sp ja chetnbie sluze pomoca - na garazu jest suwmiareczka - zmierze oba waly. |
![]() tomx1 matiz,atos, lanos 2.0 Pszczyna | 2005-07-06 14:39:38 Podłacze sie pod temat... ![]() Czy tarcza sprzegła z cc900 (ta z tlumieniem drgan czy jak sie to zwie..) moze wspolpracowac z dociskiem z fiata 127mk1 (tarcza sachs).?? Pytam bo tarcza jest dosc gruba i po zmontowaniu do kupy "słoneczko" docisku dosc troszke posunelo sie w kierunku silnika.. |
N_I_T_R_O F&F MEMBER Alfa Romeo 156 SW Cz-wa | 2005-07-06 21:51:11 BAAAAAAAArdzo komplikujecie. Najprostrze rozwiązanie: Kupujecie oryginalną tulejkę wału korbowego malucha (ok 10 zł), jedziecie do tokarza z wałem bądź silnikiem, on mierzy sobie wał mikrometrem i stacza zewnętrzną część tlejki na wymiar. Później wystarczy tylko wbić tą stworzoną tulejkę w wał i gotowe. Prościej się nie da. Działa zawsze. Zrobilem dziesiątki przeróżnych SWAPów i to jest sposób niezwodny. |