Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() FLOYD Miłośnik FSO Polonez CARO Plus 1 ... Gdańsk | 2005-01-22 18:14:26 Nie znam się na silnikach rovera ale wydaje mi się że to problem z elektryką. |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-01-22 18:37:19 Stawiam na czujnik położenia wału korbowego. |
raax Polonez 1.4 Piotrkow Tryb | 2005-01-22 18:45:21 z checia sprawdze ten czujnik polozenia waly tylko gdzie on sie znajduje? |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-01-22 19:00:12
Szukaj albo w okolicy koła pasowego na wale korbowym albo w okolicach koła zamachowego. Może moje tłumaczenie jest zbędne, ale szukasz takiej rurki skierowanej na koło z wykonanymi rowkami. Poza tym czy Twoj 1.4 gasnie ot tak sobie czy np po wpadnieciu w jakies dziury, nierownosci? Czy slychac pompę paliwa, czy nie? Czy kręci rozrusznik? Czy jest zagazowany? |
raax Polonez 1.4 Piotrkow Tryb | 2005-01-22 19:52:25 a i jeszcz rozrusznik kreci, pompke chyba slychac, ale nie ma iskry na swiecach |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-01-22 19:54:58
W jakim stanie jest przepustnica i czy nie jest zepsuty lub zabrudzony silniczek krokowy? Jaki przebieg ma silnik jako całość? [ wiadomość edytowana przez: MichalSW dnia 2005-01-22 20:00:20 ] |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-01-22 19:58:10 Jak nie ma iskry to zmienia postać rzeczy. Może walnął rozdzielacz zapłonu względnie kopułka?Albo ECM? Nie szarpało silnikiem wcześniej?
Jeśli natomiast chodzi o budowę rozdzielcza zapłonu w 1.4 Rovera to niestety nie dysponuję praktycznie żadnymi materiałami. [ wiadomość edytowana przez: MichalSW dnia 2005-01-22 19:59:38 ] |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-01-22 20:13:25 Mówisz o tym pojedynczym przewodzie co idzie z cewki do kopułki? |
raax Polonez 1.4 Piotrkow Tryb | 2005-01-22 20:16:53 Dokladnie o tym |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-01-22 20:19:39 A masz pewność, że do cewki jest podawane napięcie? |
raax Polonez 1.4 Piotrkow Tryb | 2005-01-22 20:37:53 mozemy pogadac na gg moj nr 2834884 bo tu mam jakies problemy a tu opisze szesliwe mam nadzieje zakonczenie |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-01-22 21:05:46
Jest to w zasadzie normalne. Natomiast zastanawia mnie co daje impuls do przerwania obwodu pierwotnego cewki zapłonowej w tym silniku. |
![]() AndrewS FSO 125p 1.4 GLI 16V ... Puławy | 2005-01-23 23:53:05 jak komp nie bedzie dostawal sygnalu z czujnika polozenia walu to chyba sygnalu do cewki tez nie da wiec kolejna sprawa to chyba bedzie wlasnie czujnik PWK, ale musisz miec pewnosc ze pompa caly czas podalje paliwo, czy jak teraz nie chce ci zapalic to po przekreceniu kluczyka slychac pompe przez ok 1,5 sekundy ??
najlepiej jak wykrecisz swiece i dotkniesz do masy to sprawdzaj iskre, ja bym sie bal samym kablem, w ksiazkach pisza ze mozna uszkodzic modul przez takie zabawy |
![]() Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2005-01-24 09:18:25 Więc tak.
Po pierwsze sprawdzenie cewki WN. Odpinasz sterowanie z cewki na włączonym zapłonie i kabelkiem zwierasz ceweczkę do masy. Jest iskra = cewka OK. Nie ma = cewka złom. Druga sprawa. Sprawdzanie czujnika PWK. Znajduje się on pod kolektorem ssącym (dostęp z góry) tuż przy samym kole zamachowym. Ma wtyczke koloru niebieskiego. Na początku obejrzyj stan złączki może coś skorodowało. Potem zmierz rezystancję tego czujnika. Musi mieć około 1,5 Oma. Potem zapnij złączkę i sprawdź czy pomiędzy stykiem 31 i 32 (we wtyczce - pierwszy rząd od góry piny 5 i 6 od lewej) masz to samo co na samym czujniku PWK. Jeśli wszystko powyższe jest OK to zostaje tylko podłaczenie oscyloskopu pod czujnik PWK. Przy kręceniu rozrusznikiem na ekranie powinien pojawić się przebieg sinusoidalny z okresową przerwą (jakby brak jednego okresu sinusoidy). jeśli tego nie ma to czujnik PWK zły. Jeśli po tym stwierdzisz jednak że czujnik PWK jest OK to sprawdź czy pomiędzy pinem 25(we wtyczce - pierwszy od prawej na górze) a minusem cewki jest przejście i czy są tam impulsy sterujące. jeśli nie ma to podmień komp sterujący i wtedy sprubój odpalić. To tyle jeśli chodzi o możliwości sprawdzenia. Chyba więcej i jaśniej napisać się nie da. W razie pytań zapraszam na GG:251554 między 8 a 15:30 (jeśli jestem on-line). |