Uk³ad ch³odzenia i problem z obrotami biegu ja³owego [gaz]

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
mam taki problem jak jest zimny silnik to to pracuje na biegu ja³owym bardzo nierówno [gaz] jak siê zagrzeje do temperatury ¿e siê otworzy pe³ny uk³ad przez ch³odnice to jest OK. parownik wpina³em ju¿ przed i za nag¿ewnic± i jest to samo parownik jest dobry czy mo¿e byæ uszkodzona pompa lub uszczelka pod g³owic± jest jeszcze jakie¶ podgrzewanie kolektora mo¿e jest zatkane wszystko zacze³o siê po wymianie termostatu na nowy dobry przedtem stary nie zamyka³ sie do koñca
  
 
a na benie jak? alles klar? czy te¿ nie trzyma obrotów?? mo¿e czujnik cieczy? 16z³ + 5 min roboty i po k³opocie...
  
 
na benie OK., ale to jest na bank co¶ od uk³adu ch³odzenia, a gdzie ten czujnik cieczy
  
 
Mam dok³±dnie to samo i zaczynam podejrzewaæ uszczelke pod g³owic± ((
  
 
je¿eli chodzi³o by o uszczelke to dziwi mnie ¿e mi siê nie przeg¿ewa silnik a ci¶nienie na cylindrach jest oko³o 9,5 do 10 co mnie jeszcze dziwi ¿e zaraz po odpaleniu auta gdy jeszcze silnik zimny powinien chodziæ na gazie a on mi ga¶nie musi siê nagrzaæ dopiero jest OK. przedtem by³o dobrze
  
 
Cytat:
zaraz po odpaleniu auta gdy jeszcze silnik zimny powinien chodziæ na gazie a on mi ga¶nie musi siê nagrzaæ dopiero jest OK


Moze sie rozregulowa³o cos, albo trzeba chwile pojezdzic na benie az sie nagrzeje. Przegl±d z ustawianiem mieszanki srednio u gazownikow 20 zl. Moze warto ?
pozdr
  
 
Cytat:
2005-06-20 14:09:54, przemogsm pisze:
[...] zaraz po odpaleniu auta gdy jeszcze silnik zimny powinien chodziæ na gazie a on mi ga¶nie musi siê nagrzaæ dopiero jest OK. przedtem by³o dobrze


odkrec elektrozawor z parownika. pod nim jest taka metalowa zwora, ktora jest unoszona przez zawor i wtedy otwiera sie doplyw gazu. z czasem zwora ta zapieka sie od syfu wystepujacego w byle jakim gazie i nie otwiera sie na zimnym parowniku. dopiero cieplo rozpuszcza ten syf i gaz zaczyna plynac...
  
 
Cytat:
10 co mnie jeszcze dziwi ¿e zaraz po odpaleniu auta gdy jeszcze silnik zimny powinien chodziæ na gazie a on mi ga¶nie musi siê nagrzaæ dopiero jest OK.

a ja bym podejrzewa³ za s³abe ogrzanie parownika (¼le wpiêty do obiegu) przez co gaz zalewa silnik,
Cytat:
przedtem by³o dobrze

j.w.
  
 
Diro, oczywiscie mozesz miec racje. nie zaszkodzi jednak sprawdzic te zwore i ew. WYCZYSCIC (czego nie napisalem wczesniej)...
  
 
ogrzanie parownika to bym raczej wykluczy³ bo po odpaleniu zimnego silnika i prze³±czenia go odrazu na gaz powinien utrzymaæ obroty przedtem tak by³o i w innych autach moich znajomych te¿ tak jest ¿e mo¿na nawet odpaliæ zimne auto na gazie i jest OK. brakuje mi ju¿ pomys³ów
  
 
Cytat:
ogrzanie parownika to bym raczej wykluczy³ bo po odpaleniu zimnego silnika i prze³±czenia go odrazu na gaz powinien utrzymaæ obroty przedtem tak by³o i w innych autach moich znajomych te¿ tak jest ¿e mo¿na nawet odpaliæ zimne auto na gazie i jest OK.

Od razu po prze³±czeniu przez jaki¶ czas bêdzie OK a po pewnym czasie bêdzie kicha, poniewa¿ gass bêdzie zalewa³ ¶wiece, najprostsza metoda na sprawdzenie - odpaliæ poczekaæ a¿ pochodzi chwilê na gazie i dotkn±æ parownika jak ma tendencjê do sch³adzania siê a nie ogrzewania (test najlepiej przeprowadziæ rano, przy rozgrzanym silniku grozi poparzeniem) -to jest to.
  
 
parownik robi siê ciep³y praktycznie odrazu, gor±cy jest po ujechaniu 500-1000 m
  
 
a sprawdziles te zwore w elektrozaworze?
  
 
sprawdzi³em jest OK.ju¿ mi rêce opadaj±
  
 
jak po chwili parownik jest parz±cy to wszystko masz ok z uk³adem ch³odzenia,................to bêdzie pewno regulacja gazunku, sporo mówisz ¿e parownik masz dobry................dziwne jeszcze to ¿e po wymianie termostatu tak sie dzieje.hmmmmm..

reduktor ma byæ parz±cy a nie ciep³y

pozdrawiam
  
 
ju¿ wszystko chodzi idealnie od 2 dni pomog³a wymiana parownika [350z³] w starym parowniku prawdopodobnie by³a uszkodzona lub zasyfiona ta mniejsza membrama ale ¿eby j± wymieniæ trzeba kupiæ ca³y zestaw naprawczy koszt 200z³ i bez gwarancji a tak dro¿ej ale z gwarancj± gaziarz nie przypuszcza³ nawet ¿e to parownik bo ten typ kyóry mam jest prawie bezawaryjny mówi³ mi te¿ ¿e w niektórych parownikach w tej komorze gdzie jest ta ma³a membrama wtstêpuje filc i jak on siê zasyfi to mog± byæ takie objawy jak u mnie starczy to nieraz wyczy¶ciæ i bêdzie OK.
  
 
Cytat:
gaziarz nie przypuszcza³ nawet ¿e......


a jakby inaczej
  
 
Biedny ¿uczek, ale dziêki bajerowi skasowa³ za nowy parownik, a powinien naprawiæ stary, cholerne ³achudractwo i drañstwo
  
 
rozebra³em parownik wewnêtrzna membrama twarda jak by by³a wykonana ze starej skóry i do tego popêkana ale dobrze ¿e namówi³ mnie na wymiane parownika bo przynajmniej mam gwarancje na to a tak to by by³a dupa w polonezi ju¿ kiedy¶ wymienia³em same membramy zap³aci³em 240z³ oczywi¶cie bez gwarancji robi³em to w serwisie opla w Ostrowie WLkp i by³o jeszcze gorzej ni¿ przed wymian± i tak musia³em kupiæ nowy parownik