Powietrze, bo juz zglupialem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
powiedzcie mi jakie jest dla spalania mieszanki lepsze powietrze, zimne czy ogrzane z kolektora.Zauwazylem u siebie ze klapke mam caly czas na dolocie ustawiona na cieple,czyli z kolektora,nie powinno byc inaczej?Sam juz nie wiem bo jedni mowia tak i inni inaczej.Czekam na dobre porady.
  
 
Ogólnie, biorąc pod uwagę wszelkie teorie tuningowe przyjmujemy tak: Zimne powietrze + ciepłe paliwo.
  
 
a czemu ciepłe paliwo?
W czysto sportowych autach stosuje się chłodnice paliwa.
  
 
A tak sobie napisałem, nie mogę?
  
 
a więc w teorii zimne powietrze napełnia lepiej cylinderki, a co za tym idzie zmniejsza się spalanko bla bla blas

podobno
  
 
A pewne teorie mają nawet relację w praktyce
  
 
taka pozycja z kolektora .........czyli ogrzanego powietrza dobra jest na zime na lato powinno byc skierowane do góry......
  
 
lepsze jest zimne powietrze.powód??zimne powietrze jest gestsze,co za tym idzie polepsza sie napełnienie cylindrów(jest go po prostu wiecej),silnik ma wtedy większą sprawność,także zimne jest jest lepsze,ale dla rozgrzanego silnika,dla zimnego leplsze jest ciełe bo wtedy silnik ba bogatszą mieszanke,,ciepłe powietrze powoduje łatwiejsze spalenie mieszanki ipt.
  
 
I tak dalej rozwijając, dochodzimy do zagadnień tuningowych...