I...drżąca kierownica...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
równo przy 120 km/h i więcej kierownica zaje...e drży...az sie boję
Co sprawdzic i co zrobić...?
  
 
Amortyzatory.
  
 
Ja przy takich objawach miałem uszkodzoną oponę-pękły mi druty w oponie i zrobił się mały balonik
  
 
Ja tez stawiam na opone.
Zlapalem kapcia i musialem siegnac po lysa, wyr...chana zapasowke, dawniej piekna Pirellke. Po zalozeniu auto podskakiwalo wrecz przy toczeniu sie, bice na kierownicy jak cholera, nie dalo sie jechac wiecej niz 30 km/h.
  
 
a wyważałeś koła?? ewentualnie spróbuj przełożyć koła z tyłu na przód, przyczyn może być wiele, dodam jeszcze do listy krzywą felgę
  
 
Też tak miałem zaczynało się od 100km i coraz mocniej alu po wyważeniu opony po wymianie fakt że używki , pojechałem na inną wulkanizację wyważyć wszystko idealnie więc spieprzyli wyważenie na początku, ale stawiał bym na uszkodzenie opon drobne pęknięcia siatki drucianej
  
 
tuleje wachaczy , przegub
  
 
mi tak samo sie robilo wyważylem kola u znjomego i przestało
  
 
Ja do opon dołożę jeszcze krzywą tarczę hamulcową.
  
 
wczoraj strzelilem dosyć mocno bokiem w krawężnik. Efekt - zgięta alu felga, a objaw ten sam co u ciebie.
  
 
wymienie przegub...ten przy samym kole, tarcze hamulcowe tez juz umieraja...a później wyważenie....i mam nadzieje że pomoże...
  
 
zacznij od wywazenia kol.

dziwie sie, ze malo kto uwzglednil ta podstawowa czynnosc przy takich objawach..

Pozdr
  
 
Cytat:
2005-06-15 09:36:29, MayheM pisze:
zacznij od wywazenia kol. dziwie sie, ze malo kto uwzglednil ta podstawowa czynnosc przy takich objawach.. Pozdr



Wszyscy uważają wyważanie za tak oczywiste, że nie warto pisać

W skrajnie złej sytuacji to może być nawet coś ze skrzynia biegów , ale to ostateczność.
Niewyważone koła, padające przeguby, słabe amortyzatory, skrzywiony wachacz... to najbardziej prawdopodobne.

  
 
Pozwolicie ze dolacze sie do tego posta.
Trzepie kierownica. Nieduzo, ale wkurza. zaczyna sie juz przy ok 30km/h wiec to raczej nie jest sprawa wywazenia kolek. Opony tez wygladaja na oko ok - zadnych babli. Kolo w stacji powiedzial, ze mam troche zuzyta tuleje wachacza. No ale czy to by przy tak malej predkosci sie ujawnialo?
  
 
U mnie bylo podobnie... wyminilem stalowki na alu i przestalo.... ale obecnie nadal przy wyzszych i nizszych predkosciach lekko trzepie kierownica. Kola wywazone idealnie. Gumy powymieniane, zbieznosc 3krotnie ustawiana. Idealna.... Opony raczej sprawne!. Mam luz na kierownicy i luzy na przekladni... to sa moje bolaczki ktore w przyszlosci musze zrobic ;D.
  
 
mi narywa kierownicą przy chamowaniu ale nie zawsze ,zauwarzyłem jak narywa i zaczne mocno chamowac to przestaje a jak popuszcze to skacze jak pingpong w kiblu
  
 
Acha dodam jeszcze, ze slychac takie łu-łu-łu (jak to zaprezentować na formu???) jak sie jedzie i kierownica drży w tym właśnie rytmie.
  
 
BYĆ MOŻE DOWAŻENIE GUM BO WIADOMO,ŻE GUMY TRZEBA DOWAŻYĆ PO PRZEJECHANIU OKOŁO 200 KM. ALE I TAK STAWIAM NA WYBRZYSZENIE OPONY -JEŚLI NIE BOCZNE TO OWAL OPONY CZEGO ZADNE WYWAŻENIE NIE ZLIKWIDUJE. PROPONUJĘ OGLĄDNĄĆ OPONĘ NA WYWAŻARCE.
  
 
U mnie też tak było... I jak się okazało umarł jeden z drążków kierowniczych. Kierownica drgała powyżej 120km/h
Teraz drży przy hamowaniu... tarcze pewnie się zwihrowały bo już wyj***** są dość mocno

A swoją drogą czy we wszystkich escortach zawieszenie przednie jest takie słabe ? Dopiero co wymieniałem osłony i drążek, a a już muszę mieniać tuleje wahaczy, przegub napędowy i łożysko....
500 zybelków pęknie jak nic