Turbosprężarka w 1.4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie do znawców: jaki efek otrzymam jeżeli do silnika 1.4 wsadze turbosprężarke (Ford) ?? Czy to się opłaca ? ile koni dodatkowo można otrzymać ? Czy wiąże się to z innymi przeróbkami ? I w jaki inny sposób można uzyskać choćby kilka kucyków z tego silnika ?? (model Froda to MK VII z 1996, sprowadzony z niemiec)
  
 
Cytat:
2005-07-01 16:19:47, KierownikB pisze:
Mam pytanie do znawców: jaki efek otrzymam jeżeli do silnika 1.4 wsadze turbosprężarke (Ford) ?? Czy to się opłaca ? ile koni dodatkowo można otrzymać ? Czy wiąże się to z innymi przeróbkami ? I w jaki inny sposób można uzyskać choćby kilka kucyków z tego silnika ?? (model Froda to MK VII z 1996, sprowadzony z niemiec)


Jak mam być szczery to lepiej wymienić silnik, skoroteraz już żłopie paliwo jak smok to co będzie jak lekko będzie zmodyfikowany ??
Mam ten sam silnik i to jest pomyłka forda jak to mówimy z Hansem7 (też ma taki silnik) dużo pali i nie jedzie
Daj spokój z modyfikacjami i kup 1.8 albo 2.0 spalanie bardzo zbliżone będzie
  
 
Misio ma racje tez mam ten silniczek, zadna rewelacja. a sprezarka kiepski pomysl do niego
  
 
Dlaczego dużo spala 7l w mieście to aż tak dużo ?? Na wymiane silnika nie zgodzi się ojciec, a z turbosprężarką można zawsze przekonać...
  
 
Nooo co chcecie, przeciez to tylko zdjecie kolektora i zalozenie drugiego razem z jakims ladnym Garrecikiem albo KKK, zrobienie dwonpipe'u, odprezenie silnika jesli chce sie wiecej ladowac, wysterowanie elektroniki, a jak to jest jednopunkt to juz w ogole latwizna, dolozenie intercoolera z Iveco (najlatwiej)

Mysle, ze w 2000 sie zmiescisz

PS - mowie o Euro
  
 
Cytat:
2005-07-01 16:37:55, toradek pisze:
Nooo co chcecie, przeciez to tylko zdjecie kolektora i zalozenie drugiego razem z jakims ladnym Garrecikiem albo KKK, zrobienie dwonpipe'u, odprezenie silnika jesli chce sie wiecej ladowac, wysterowanie elektroniki, a jak to jest jednopunkt to juz w ogole latwizna, dolozenie intercoolera z Iveco (najlatwiej) Mysle, ze w 2000 sie zmiescisz PS - mowie o Euro

noo brawo lepiej bym tego nie wyrazila a teraz po Polskiemu poprosze
  
 
Kochanie, toz to cala teoria zakladania sprezarki w pigulce

Sorka, za ironie, ale po prosty zalozenie sprezarki nie jest taka latwizna na jaka sie wydaje. Wymaga to sporego wkladu finansowego niestety. A jesli ktos chce to robic sam - bo da sie - to trzeba niestety troche wiecej wiedzy niz ma przecietny mechanik.

Mozna nabyc odpowiednie ksiazki
  
 
Oznacza to, że z silnikiem 1.4 nie da się kompletnie nic zrobić ?? (w granicy rozsądku), nie ma innych sposobów na uzyskanie kilku dodatkowych kucyków ?
  
 
raczej
  
 
Jest - pogadaj z Baksterem, on zrobil takie 1.4 ktore objezdzalo 1.8, ale pozniej silnik sie wywinal niestety. No i spalanie bylo spore.
  
 
Cytat:
2005-07-01 16:52:36, toradek pisze:
Jest - pogadaj z Baksterem, on zrobil takie 1.4 ktore objezdzalo 1.8, ale pozniej silnik sie wywinal niestety. No i spalanie bylo spore.

on napisal w granicach rozsadku i chce zeby tym pojezdzic
  
 
zrob GT głowicy dolot wydech i coś tam pewnie przybędzie możesz to zrobic 1000 może nawet mniej do 3000-4000zł pozdro
robieznosć cen w zalęzności od wykonania
  
 
No to jedynie wymiana silnika - 1.8 juz ladnie jezdzi

Mozna kombinowac z obrobka glowicy, lzejsze kolo zamachowe, czy ostrzejszy walek, ale nie ma to zbyt duzego sensu.
  
 
juz ja ci radek pokaze: nie ma sensu.. poczekaj jak sie dorwie do mojej glowicy.....
  
 
Cytat:
2005-07-01 16:52:36, toradek pisze:
Jest - pogadaj z Baksterem, on zrobil takie 1.4 ktore objezdzalo 1.8, ale pozniej silnik sie wywinal niestety. No i spalanie bylo spore.


toradek ma racje. Czekaj na wypowiedz Baksa albo napisz do niego na pirv. On nie jak przekrecic silnik i z 1,4 zrobic Super Szybkie Auto SSA
  
 
Założenie turbo do tego silnika kosztuje 6200zł.
Uzyskasz około 120, może 140 koni - tylko ciekaw jestem na jak długo .

Jak to już było pisane na forum ten silnik jest NIE TUNINGOWALNY.

A za kasę którą byś wyrzucił na jego przeróbki to lepiej sprzedać samochód i kupić RS-a i po sprawie .
Ostatnio Janek-RS miał na sprzedarz ładnego, czarnego za 8200 zł.

Co do przekładek silników to przy obecnych cenach aut coraz bardziej przekonuję się że to nie ma sensu.
Bo skoro ładnego RS-a można kupić za 8tyś, albo jak to ten XR granatowy, którego sprzedaje Zarbi za 7,5 tyś i samochód świetnie wyposażony.
To lepiej sprzedać swojego dołożyć i kupić inny. Prawdopodobnie będzie dużo taniej i wszystko będzie fabrycznie jak ma być a nie jakaś dłubanina. Szkoda zachodu. No chyba że komuś sprawia to przyjemność.

Cytat:
Dlaczego dużo spala 7l w mieście to aż tak dużo ?? Na wymiane silnika nie zgodzi się ojciec, a z turbosprężarką można zawsze przekonać...



Jeśli tyle ci spala to jestem pełen podziwu.
Mój na mieście pali zimą 11,3l, a latem 9,6l. I ja jestem z tego zadowolony bo według danych fabrycznych na mieście bierze 11,8l.
  
 
Cytat:
Jak mam być szczery to lepiej wymienić silnik, skoroteraz już żłopie paliwo jak smok to co będzie jak lekko będzie zmodyfikowany ??
Mam ten sam silnik i to jest pomyłka forda jak to mówimy z Hansem7 (też ma taki silnik) dużo pali i nie jedzie
Daj spokój z modyfikacjami i kup 1.8 albo 2.0 spalanie bardzo zbliżone będzie



dokładnie!



Cytat:
Dlaczego dużo spala 7l w mieście to aż tak dużo ?? Na wymiane silnika nie zgodzi się ojciec, a z turbosprężarką można zawsze przekonać...



toś mnie chłopie rozwalił 7l? chyba na 50km
  
 
Ale ja też mam takiego co 7l pali średnio! a na trasie ostrożniutko to i do 6l schodzi ale to styl jazdy dużo robi... panowie...
  
 
Ja te| si zastanawialem nad wlozeniem turbo mam 1,6 chv czy jak mu tam z tym ze u mnie problem polega na czym innym (zrobilem drobne przerobki glowicy taka kosmetyka) ja mam gaznik i to jest problem w samym zalozeniu turbo nie widze problemow... jak dla mnie
Moj kumpel powiedzial ze skoluje mi gaznik do turbiny -byly takie podobno ale nie w fordzie tylko w bmw jedyne czego sie obawiam to zuzycie paliwka... ale coz jak sie chce kucy...
zreszta to narazie teoria.... wszystko zalezy od tego gaznika inaczej to se moge pomazyc
Co do problemu kolegi to mysle ze to jak nie jego auto to raczej bym nie walczyl... Jak ma zapedy do modyfikacji to lepiej trenowac na swoim to raz a po drugie ten motorek naprawde ma byc oszczedny a chyba jest jesli spalanie podane to prawda..??
wiec po co to zmieniac ... Lepiej kupic cos mocniejszego, i wtedy z nim kombinowac a zaczac kombinacje od straszego dobrze utrzymanego egzemplaza ktory bedzie sprawial mniej klopotow najlepiej z jednostka napedowa na wtrysku (wskazany monopunkt) ze wzgledu na prostote regulacji .
Co do intrculera od IVECO to mozna uzywany(od 2,5TD) nabyc juz za 350 PLNow wiec koszt nie duzy dotego dobrac turbine w zaleznosci od zasobnosci portwela Nowa ok1,5-4tys to te tansze choc uzywane tez maja rozne ceny ale trzeba dobrac cos do motorka do jego pojemnosci,Potem zmodyfikowac kolektor uklad smarowania (zastanoeic sie czy nie jest potrzebna wydajniejsza pompa oleju??) potem juz tylko odprezenie silnika (na kilka sposobow) i juz po wszystkim
Wszystko w zaleznosci od zasobnosci portwela....
ale do zrobienia
Sory za przydlugi wywod ale takie mam zdanie
AP