Jakie opony na felgi - nie znam sie :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
orientuje sie co i jak w grubosci szerokosci rozmiarze opony itp. ale nie wiem co wybrac.

mam teraz felgi alu 16 calowe (zdjecie w profilu) tylko ze profil opon jakied na nich sa to z tylu 70 z przodu 65 - chcialbym cos cienszego (oponki 195 bodajze) ale nie wiem na ile mm mam sobie pozwolic - jaki profil jest wymaganym do minimum konfortu ?? bo te baniaki przycierajace w 5 osob to mnie juz wk...

pytanie - czy profil 35 lub 40mm bedzie bardzo utwardzal zawieszenie, amorki maja 70kkm i sa seryjne. w aucie czesto 4 ludzi i przy 70mm opony ocieraja o nadkola przy predkosciach pow. 50km/h i mocnych "bujaniach" na drodze.


[ wiadomość edytowana przez: Cwikus dnia 2005-07-10 23:49:09 ]
  
 
Profil 35/40 o Jesuuuu!!! Sado maczo??? Nie no szkoda, opon i felg.
Do 16-stek 195 to profil 50 ewentualnie 55 a z komfortem i tak będzie kiepsko.
  
 
Albo ja jestem ślepy, albo w twoim profilu pisze ze masz felgi 15'', to raz. Chociaz mi to na oko wygląda na zwykłą 14'' I piszesz ze masz opony 195/70R16 Toż to sie chyba w ogóle w nadkolu nie mieści
Dwa, że jeśli naprawde masz felgi 16'' to opony 195/50R16 będą oki. Do felg 15'' 195/55R15, a do 14'' 195/60R14.
Trzy, że raz piszesz ze nie masz kasy na remont espero a tutaj chcesz kupować opony za 500 zł szt. bo tyle kosztują opony o profilu 40. Więc sie kurde zdecyduj na coś
  
 
Faktycznie jakiś taki straszliwy CHAOS i niekonsekwencja z wypowiedzi Kolegi Cwikusa wydziera

Może jak się prześpi to będzie lepi ? ...póki co to ja zupełnie nie kumam o co biega
  
 
przemyśł jeszcze raz sprawę... przeca ty masz 14"
  
 
mlodosc glupota i za duzo wodki

no wiec naprawiam wszystko - po trzezwemu. a do forum po pijaku sie nie zabieram juz

felgi mam 14 calowe. wczoraj jednak jak mierzylem centymetrem wychodzilo 16 jak nic, stad autosugestia pijacka - czemu felgi sa "wieksze" niz oznaczenie ?

pytanie nr dwa, opony z tylu to 185/70/r14 i strasznie obcieraja o nadkola. z przodu profil 65 tez nie bardzo mi pasuje.

na jakie gumiaki zmienic zeby bylo nisko i w miare komfortowo? nie jezdze szybko po dziurach i terenowki mi potrzebne nie sa profil 50 styknie? czy jak zaloze 45 to bedzie za zle ?

a co do kasiury... coz, polepszylo sie. ojciec wyjechal do niemiec zarabiac kasiore na esperaka, ja niestety z nim nie moglem. dzis esperak jedzie do mechanika (mam nadzieje, ze dojedzie) a niedlugo lpg i oponki plus remont hamulcuf i sprzegla (wymiana all).

pozdro i przepraszam za pijackie wywody
  
 
no to słuchaj powinienes mieć taki rozmiar opon: 185/65 R14..... możesz założyć też 195/60 i wtedy średnica koła będzie prawie taka sama, mozesz też założyć 185/60 (mam takie na zimówkach( i wtedy będziesz mieć mniejsze kółka.. pamiętaj profil oponki to procent z szerokości... więc jeśli zalożysz np profil 45 przy szerokości 185 to kółka będą stanowczo za małe

pozdro
  
 
rozumiem, myslalem ze to ilosc w cm albo calach czy cos w tym stylu - skoro to procent, to zakladam 60tki. dzieki.
  
 
eh cwikus..ale co ty kombinujesz..jak masz seryjny rozmiar felg to zakladaj seryjny rozstaw opon..nie widze sensu zmiejszania srednicy kola nie mowiac juz o tym ze to bedzie groteskowo wygladalo..i bez tego kolka w espero sa dosc male
  
 
tak jak wcześniej było mówione ...
16 cali profil 45 / 50
15 cali profil 50 / 55
14 cali profil 60 /MAX 65
  
 
qbaj ja sie zastanawiam dlaczego moje felgi maja oznaczenie 14 cali a z zewnatrz sa szerokie na 16 - mierzylem. zastanawiam sie tez czy tak maja kazde felgi, stad moje pytania

teraz mam dosc wysokie opony, dosc powiedziec ze auto wyglada jak jeep (65 z przodu 70 z tylu). chcialbym miec mniejsze kolka, fele zapewne lepiej by sie zaczely prezentowac a ja nie ocieralbym tak czesto o nadkola (problem ten mam szczegolnie z tylu a szkoda mi przy 70 tys km juz kombinowac przy zawieszeniu)

stad moj pomysl zeby zalozyc 60 czy 55 profilu na wszystkie kola
  
 
No to wystarczy zerknąć na rozmiar opony i wszystko będzie już jasne czy to są felgi 14/15/16"
  
 
no wlasnie patrzalem i to na oponie tez jest r14

opony z tylu to 185/70/r14 i strasznie obcieraja o nadkola.
z przodu opony 185/65/r14 i nie ocieraja, ale rowniez sa "grube"

chcialbym cos cienszego bo czesto woze duze ciezary albo jezdze w 4 osoby i auto na wybojach ociera. stad pytam jaka jest najciensza z mozliwych ROZSADNYCH opcji.

czy jak zmienie te opony na 185/55/r14 to bedzie naprawde duza roznica?
  
 
Cytat:
2005-07-12 15:15:09, Cwikus pisze:
no wlasnie patrzalem i to na oponie tez jest r14 opony z tylu to 185/70/r14 i strasznie obcieraja o nadkola. z przodu opony 185/65/r14 i nie ocieraja, ale rowniez sa "grube" chcialbym cos cienszego bo czesto woze duze ciezary albo jezdze w 4 osoby i auto na wybojach ociera. stad pytam jaka jest najciensza z mozliwych ROZSADNYCH opcji. czy jak zmienie te opony na 185/55/r14 to bedzie naprawde duza roznica?


Co do tyłu to może masz coś nie tak ze sprężynami? ...ale profil 70 jest nieco za wysoki i "niefabryczny"....zresztą zobacz i sam oceń czy to duże różnice?:

185/65R14 średnica 596,1 mm - "rozmiar fabryczny"
185/70R14 - 614,6mm
185/55R14 - 559,1mm
185/60R14 - 577,6mm

no i 195/55R15 -595,5 mm (jeśli chcesz zmienić np. na 15" to chyba najbardziej optymalny pod każdym względem rozmiar dla Esperaka)
  
 
dzieki Boguś !!!!!!!!!!!!!!!!!!

o takie dane mi chodzilo - rozwialy mi wiekszosc watpliwosci.

dostane auto z mechaniora to poprzymierzam sie z miarką czy lepiej 55 czy 60 - roznicy zbyt duzej nie ma wiec chyba 55.

na nowe fele to... dam sie skusic, moze w nastepnym roku. teraz jeszcze do roboty lakierowanie lusterek, no i chcialbym w tym roku pomalowac nosek zrywajac znaczusia DU

dzieki !!
  
 
No jak dla Ciebie 40 mm różnicy na średnicy koła to jest mała różnica no to moze od razu załóż koła z malucha

A tak na poważnie, jeśli przy 4 osobach w samochodzie koła ocierają Ci o nadkola to sprawdź tylne zawieszenie. Mi przy standardowych kołach 185/65R14 nigdy nic nie ocierało, a dość często w lecie jeżdze na wakacje z pełnym bagażnikiem, 3 osobami w kabinie i jeszcze przyczepą campingową na haku.
Weź też pod uwage ze przy tak małym profilu jakim jest 55 duzo większe jest niebezpieczeństwo rozwalenia felgi. Do tego dochodzi zwiększenie sie błędów wskazan prędkościomierza.

Generalnie: nie kombinuj, załóż standardowe opony i sprawdź tylne zawieszenie.


[ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2005-07-12 20:45:22 ]
  
 
Cytat:
2005-07-12 20:37:57, Adam4302 pisze:
No jak dla Ciebie 40 mm różnicy na średnicy koła to jest mała różnica no to moze od razu załóż koła z malucha A tak na poważnie, jeśli przy 4 osobach w samochodzie koła ocierają Ci o nadkola to sprawdź tylne zawieszenie. Mi przy standardowych kołach 185/65R14 nigdy nic nie ocierało, a dość często w lecie jeżdze na wakacje z pełnym bagażnikiem, 3 osobami w kabinie i jeszcze przyczepą campingową na haku. Weź też pod uwage ze przy tak małym profilu jakim jest 55 duzo większe jest niebezpieczeństwo rozwalenia felgi. Do tego dochodzi zwiększenie sie błędów wskazan prędkościomierza. Generalnie: nie kombinuj, załóż standardowe opony i sprawdź tylne zawieszenie. [ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2005-07-12 20:45:22 ]



tak wyglądało moje espero po pęknięciu sprężynek z tyłu.....

nic nie obcierało..... oponki 195/50 R15



[ wiadomość edytowana przez: Kolber7 dnia 2005-07-12 21:24:29 ]
  
 
ja mam 185/65/15 licznim zaniza ale przyjemniej sie jedzie

[ wiadomość edytowana przez: hard-drive dnia 2005-07-12 22:00:50 ]
  
 
mozna zdjecie z dysku pokazac ???
  
 
nie pomyliłeś sie z rozmiarem

a zdjecie najprościej zamieść tu i wklej link