Obrotek HELP ME !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich, jako nowy członek FEFK`u !!!

Jestem od roq szczesliwym posiadaczem Essiego 1,6 EFI 8V 105 PS z 91 z pakietem RSa. Natomiast dzisiaj zostalem posiadaczem nowego (nowego-uzywanego ) Licznika z obrotomierzem . Wcześniej miałem taki z "Panem Samochodzikiem". aaaale wracam do sedna sprawy. Byłem przed chwila go podłączyć do mojej furki, nooo i ten upragniony obrotek nie dziala , nie pokazuje obrotow ! Jak przekręce kluczyk w pozycji zapłonu to on drgnie, i na tym sie jego rola konczy. co robic ??? Kiedyś czytałem na tym forum ze niby instalacja w każdym Essim jest przygotowana pod licznik z obrotkiem, a tu sie okazało ze on nie działa. Prosze o pomoc, i prosze nie pisac, ze temat był poruszany na forum, bo doskonale o tym wiem, tylko nie moge odszukac tych postów! Jezeli ktos jest tak łaskawy i wyjaśni mi czemu nie działa, lub wyśle mi link z odnośnikiem od tych postów !!! Z góry dzieqje wszystkim, i jeszcze raz pozdrawiam !!!!!!!!
  
 
nie we wszystkich jest intalka ... w Twoim raczej nie ma. podepnij sie do edisa lub kompa lub cewke. albo masz obrotek od diesla.
  
 
a jak sprawdzić, czy jest to obrotek od klekota, tzn od Diesla ?! I jeszcze jedno, gdzie znajduje sie ten EDIS , bo nie mam zielonego pojecia !!!
  
 
Cytat:
2005-07-13 23:17:56, Qbus pisze:
a jak sprawdzić, czy jest to obrotek od klekota, tzn od Diesla ?! I jeszcze jedno, gdzie znajduje sie ten EDIS , bo nie mam zielonego pojecia !!!



to proste Obrotek od benzyny jest do 8 tysięcy chyba a od diesla bedzie chyba do 5 albo 6
  
 
oj chyba nie, ja mam do 7 tys. i z tego co wiem, to wszystkie maja do 7 tys w MK V ale moze sie myle hepos
  
 
Mozliwe, ze masz racje, przynajmniej w normalnych samochodach tak jest, no ale pomysl logicznie w benzynie czerwone obroty zaczynają się dajmy na to od 5 tyś rpm, a diesla w zyciu tyle nie wkręcisz, no moze da sie ale to na pewno nie bedzie poczatek czerwonych obrotów
  
 
Aczkolwiek masz racje - sprawdziłem to i faktycznie jest do 7 tys, ale nie widze czeronego pola zaznaczonego.. a benzyna wiem ze ma
  
 
u mnie np czerwone pole za3na sie od 6,5 tys do 7 tys. Mam nadzieje, ze dokonałem dobrego zaqpu, i ze jak go jutro, to bedzie działał
  
 
hehe to 100 % od benzynki
  
 
to git ! kamień z serca, tzn z obrotka heheh a wiesz moze jak przekręcić stan licznika, na taki , jaki mialem na poprzednim liczniq tzn 95592 tys. Bo w tym "nowym" mam 39879tys
  
 
hehe, wiem, ze ojciec w garazu ma jakis silniczek do przestawiania "budzikow na inna godzine", tylko tez wiem ze ten silniczek stosowali ponad 15-20 latek temu w zukach, czy Carton-pakach. W kazdym badz razie w autach z poprzedniej epoki :d
  
 
kręcić linką aż się nabije 45 000 km a tak poważnie to nie wiem cieżka sprawa, chciałem kiedyś na siłe przekręcić to sie zepsuło
  
 
nom, na sile to nie ma co probowac, bo mozna zrobic bube w samochodzie. ale sprobuje z tym silniczkiem na tym starym budziq, jak nic sie nie stanie, to wyprobuje na nowym.
  
 
Niech kolega sprawdzi tą kostkę co jest na fotce, u mnie w tym miejscu była rozłączona instalacja między Edisem a zegarami
(chociaż jeśli obrotek drgnął to raczej połączenie jest)

  
 
hmmmm no obrotek drgnal, ale to drgniecie wygladalo jakby dostal malutki impuls na zaplonie. wiec nie wiem czy to jest sprawa tego edisa, ale jutro sie zajme tym, bo czas to uruchomic.Dzisiaj mialem przeglad, i jeden koles mi pokazal ktory kabelek w edisie jest za to odpowiedzialny, powiedzial ze jest to kolor ZIELONY i PIN 10. zgadza sie ???