MotoNews.pl
12ładowanie w caro+ (79785/5) - NT
  

ładowanie w caro+

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dlaczego w moim plusie caro 1999 podczas naciskania stopu, migania migaczy itp lekko przygasa podświtelenie deski rozdzielczej i wszystkich lapmek.Wygląda na to jakby nie było dostatecznego ładowania.
Takie przygasanie zauważyłem tez w innych poldkach plusach jezdzących po ulicach mego miasta.
Co szanowni experci na to
  
 
Mi przygasa licznik, wiec jak ktoś znajdzie odpowiedź będe wdzięczny.
  
 
Zimne włókno żarówki pobiera 10 razy wiekszy prad (miedzy innymi dlatego najcześciej palą się żarówki w momencie włączania) co powoduje chwilowy spadek napięcia na wspólnym przewodzie plusowym, (który biegnie od akumulatora do skrzynki bezpieczników) bezpiecznikach, złączach itp dlatego jest to tak bardzo widoczne bez względu na to czy silnik pracuje czy nie.
Tym bym się nie przejmował to rzecz normalna i występuje w każdym aucie w większym lub mniejszym stopniu (w zależności od rozwiązań instalacji jak i jej stanu).
  
 
a jak tu sie nie przejmować, jak w moim poprzednim poldku 1,6GLi z 95 r. nic podobnego się nie działo!!Owszem w momencie załączenia ogrzew.szyby było widoczne przymrużenie oświetlenia, ale w Plusie mruży się nawet przy naciśnięciu na stop, że o migaczach nie wspomne..
  
 
niop mam to samo i moge potwierdzic slowa henryka. Do tego dochodzi jeszcze zarzenie sie kontrolki ladowania. Oczywiscie jest to niewidoczne jak sa zamontowane zegary. Dopiero prz jezdzie z "gola" deska czyli bez tej calej pleksi to widac. Czy to moze byc regulator napiecia?? Czy alternator do dupy??
  
 
Ja bym tutaj zaczał szukac winowajcy w połaczeniach przewodów masowych. I to nie tylko z przodu również przy kostkach tylnych lamp jak i samych żarówek.
  
 
Jak pisałem mam to samo, decha przygasa jak nacisnę stop, mruga wraz z kierunkami, ale tylko licznik, bo na reszta oświetlenia ma diody i jest to niezauwazalne, albo nie zwróciłem uwagi, co do zarzenia sie lamki od łądowania nie zaobserwowałem tego zjawiska, ale sie przypatrze.
  
 
Mebig do tego musisz zdjac ten plastik z kolorowymi kontrolkami tak zeby bylo widac zarowki... Ona strasznie delikatnie sie zarzy...
  
 
Cytat:
a jak tu sie nie przejmować, jak w moim poprzednim poldku 1,6GLi z 95 r. nic podobnego się nie działo!!Owszem w momencie załączenia ogrzew.szyby było widoczne przymrużenie oświetlenia, ale w Plusie mruży się nawet przy naciśnięciu na stop, że o migaczach nie wspomne..


U mnie tak mruga już 10 lat i nic się nie zepsuło kierunki czy stop to dwie żarówki 21W ich włączenie przy zimnym włóknie daje pobór prądu w impulsie ponad 10A co powoduje spadek napięcia na przewodach i bezpiecznikach i jeżeli mamy na wspólnym bezpieczniku z podświetleniem deski to bedzie mrugać co jest zjawiskiem normalnym jeżeli komuś to przeszkadza to można przepiąć podświetlenie deski pod inny bezpiecznik.
To mruganie oczywiście jest minimalne nie że gasnie deska czy coś tego typu.
Co do żarzenia (minimalnie widoczne włukno w ciemności) się kontrolki ładowania przyczyna może tkwić w drobnej asymetri diod wzbudzenia lub spadkom napięć na instalacji jeżeli napięcie ładowania jest w porzadku też bym się tym nie przejmował ew posprawdzał spadki napięć na instalacji miedzy plusową klemą a kostkką stacyjki przy włączonych odbiornikach.
W zachodnich zegarach czesto żarówka ładowania jest zbocznikowana opornikiem by nie wywoływać zbędnych alarmów oraz by w przypadku jej spalenia alternator się wzbudził.
  
 
jedno jest pewne-takie mruganie nie jest normalne!! pomimo gorących zapewnień przedmówcy
sprawdził bym wszystkie połaczenia masowe
  
 
Proszę o pomoc. Mam taki przypadek:
1. sprawa zdarza się raz na jakiś czas, przy czym ostatnio coraz częściej.
2. zaczyna się od tego, że zapala mi się kontrolka przepalonej żarówki (światła włączone)
3. po chwili gaśnie kontrolka i zaczyna palić się kontrolka ładowania
4. dodaję gazu i kontrolka ładowania gaśnie
5. za jakiś czas kontrolka przepalonej żarówki zapala się znowu i sytuacja powtarza się.
6. raz bez włączonych świateł także na chwilę zapaliła się kontrolka ładowania po czym zgasła
7. w chwili występowania zjawiska opisanego w punkcie 3 obroty silnika zaczynają lekko świrować (wahania od 800 do 1000)
8. w momencie włączenia się wentylatora chłodnicy zapala się kontrolka przepalonej żarówki, żeby po chwili zgasnąć
9. w momencie występowania zjawiska światła działają i nie widać w nich jakichś szczególnych oznak awarii.
10. akumulator mam 10 miesięczny, samochód Caro Plus Bosch GLI, 1997 rok prod.
  
 
Nikt nie spotkał się z czymś podobnym?
  
 
Winę moze ponosic za to np. "zimny lut" w urządzeniu mikroprocesorowym, może również wskazywac na jego uszkodzenie. Być moze w alternatorze pada któras dioda i w momencie idą "szpilki" w instalację powodując wariacje urządzenia mikroprocesorowego. Chyba wizyta u elektryka bedzie konieczna... To tak na moje "Wojtusiowe oko". Chyba ze ktos miał podobne objawy i poda Ci rozwiązanie..
  
 
Mówisz o tym urządzonku co steruje tez pracą wycieraczek? Jeśli tak, to ono jest nowe. Moje podejrzenia padają na alternator, ale tak jak mówię, najpierw szukam pomocy na Forum. W końcu wśród naszych "fachowców" jest za dużo eksperymentatorów.
  
 
Równie dobrze może to być regulator napięcia.