Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Misiek123 Miłośnik FSO Polonez 1.4 GLI Bielsko-Biała | 2005-07-19 20:19:49 no właśnie, jak? Silnik 1.4 16v, silnik, ukłąd napędowy, paliwowy, wszystko zadbane i sprawne na 90% (na 100 jużnigdy nie będzie).
Na jakich obrotach trzymać samochód, czego unikać, szczególnie w mieśćie? Co zrobić, żeby spalać mniej? ps. jeżeli już był wątek, to przepraszam, wskażcie proszę a post wystrzelcie w kosmos [ wiadomość edytowana przez: Misiek123 dnia 2005-07-19 20:22:52 ] |
![]() Misiek123 Miłośnik FSO Polonez 1.4 GLI Bielsko-Biała | 2005-07-19 20:46:48
![]() ![]() ![]() |
![]() Hubiszon Caro 1.6 GLE + LPG Radom | 2005-07-19 21:11:38 Trudno odmówić racji ![]() |
![]() vazyl Miłośnik FSO Fiat 125 Super 1600 Przemyśl | 2005-07-19 21:19:11 Trzeba zamontować "wakuometr/konomizer". Można się wtedy dużo dowiedzieć o swoim sposobie jazdy. |
t_kucyk Miłośnik FSO Peugeot 406 Toruń | 2005-07-19 23:04:01 Założyć gaz - reszta to półśrodki.
Pozostaje jeszcze zakup SDI/TDI - ale to propozycja mocno oderwana od tematu ![]() |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2005-07-19 23:09:54
a jednak pokazałeś prawdziwą twarz ![]() ![]() ![]() |
![]() Misiek123 Miłośnik FSO Polonez 1.4 GLI Bielsko-Biała | 2005-07-19 23:11:26 pytałem, bo zdawało mi się, że gdzieś tu kiedyś czytałem jak ktoś opisywał najbardziej ekonomiczną technikę jazdy Roverem. Wiem, że gaz, ale póki nie mam gazu... zadałem dziwne pytanie? |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2005-07-19 23:17:01
Słyszałem o gościu, który kupił nową Borę TDI i od początku lał OO ![]() |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2005-07-19 23:19:07
no dziwne ![]() kto by tam jeździł ekonomicznie z takim silniczkiem ![]() |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2005-07-19 23:24:35
Taka sama technika jak w każdym innym aucie z motorkiem benzynowym - spokojne rozpędzanie w ekonomicznym zakresie obrotów silnika (zielone pole obrotomierza), przy delikatnym operowaniu przepustnicą (bardzo delikatne jej otwieranie przy niskich obrotach).... Zamontuj wakuometr i wtedy się nauczysz, kiedy za bardzo otwierasz przepustnicę i nie daje to żadnego efektu poza zwiększonym zużyciem paliwa... A tak na marginesie, to nie wiem co Ty chcesz osiągnąć? jeśli do tej pory jeździłeś spokojnie i w mieście spalił Ci te 8-9litrów, to cudów nie ma - mniej nie weźmie i tyle... Załóż gaz i będziesz miał kłopot z głowy... |
![]() Misiek123 Miłośnik FSO Polonez 1.4 GLI Bielsko-Biała | 2005-07-19 23:40:54
w sumie racja, teraz się tak zastanawiam, że te 8 l to wcale nie jest źle . Kup sobie malucha albo gaz. |
![]() pablo_fso Miłośnik FSO R.I.P. Polonez Atu p ... Wola | 2005-07-19 23:41:50 w roverze nie ma zielonego pola na obrotomierzu, ale dobre wyniki daje hamowanie silnikiem i to wg. mnie jest sprawa zasadnicza .. silnik wtedy nie pobiera wogóle paliwa .. poza tym nieprzekraczanie 100km/h kiedy to opory powietrza znacznie wzrastają, i jazda polegająca na wcześniejszym przewidywaniu tak żeby nie używać hamulców .. samo delikatne przyspieszanie gówno daje, jazda na nieprzyzwoicie niskich obrotach ma krótkie nogi .. kiedyś w Motorze czytałem opinię redaktora który uparcie twierdzi, że energiczne przyspieszanie z głęboko wciśnietym pedałem gazu do określonej predkości i następnie wrzucenie na luz i tak w koło macieju daje jakieś skutki, osobiście jakoś nie chce mi się wierzyć .. poza tym co to za jazda .. najlepiej jeździć płynnie i w miarę normalnie ot co. |
![]() pablo_fso Miłośnik FSO R.I.P. Polonez Atu p ... Wola | 2005-07-19 23:43:45
haha maluch pali w mieście około 7 .. więc marna to alternatywa |
PAGAN Wwa | 2005-07-20 08:33:20 jak maluch pali 7, to jest to bardzo oszczedny maluch. moj patent na ekonomiczna jazde to podpiecie twardej sprezyny pod pedal gazu. zaden ekonomizer, ktory jest tylko po, zeby sobie na niego popatrzec, kiedy jedzie sie trasa, zadne obroty i inne cuda. |
Zuczek fso dwa zero Kraków | 2005-07-20 11:33:27 dokładnie jak najspokojniejsze jezdzenie z jaknajzadszym uzywaniem pedału gazu i hamulca!poprostu powoli sie rozpędzasz powolutku to akurat na następnych swiatlach juz sie zrobi pusto albo włąsnie zaczną ruszać naprawde uwierz mi ze cisnąc po miescie wiele nienadrobisz! |
![]() Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2005-07-20 11:39:33 rower, rower kolego, duzo się oszczędza nim jeżdząc ![]() |
![]() Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2005-07-20 14:43:50 Z racji że temat jest o rov(w)erach to i ja sie wypowiem.
Napewno nic nie przebije łańcucha ale to szczegół. Na poważnie w WW jest opisane jak zrobiłem wakuometr z MAPsensora zawartego w ECU. Z ostatniego zlotu wracałem dość delikatnie "na pół wakuometru" czyli starałem się nie dopuszczać do sytuacji żeby wskazówk przekroczyła pion. Spalanie na dystansie 340km (z tego trochę miasta, jakieś 15%) wyszło 8,13l LPG na 100km. Zaznaczę że nie miałem takiego spalania od ponad 3 lat. Taka jazda na pół wakuometru bardzo się spodobała mojej kieszeni i obiecałem sobie tak jeździć po mieście. Zobaczymy na ile mi starczy cierpliwości bo jazda przypomina styl "geriatryka". jeśli chodzi o obroty to sądzę że najbardziej optymalne to okolice 3000RPM. Dawno temu utrzymując takie RPMy w trasie spalił 7,7l LPG/100. |
![]() vazyl Miłośnik FSO Fiat 125 Super 1600 Przemyśl | 2005-07-20 16:24:21
Bardzo dużo, miałem innego "kreta" z tej samej stajni i nic mu nie było po w/w specyfiku. |