Jeszcze raz a propo przegrzewania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak uważacie, czy termostat firmy verne może powodowac utrzymywani się temperatury silnika w okolicach 97 *C, sprawdziłem już wszystko oprócz pompy wodnej i dalej mam wrażenie że się grzeje. A wentylator włącz 1 bieg przy 99*C (mierzone przy termostacie sondą zanurzoną w cieczy)
- chłodnica drożna,
- uszczelka cała,

please help!


[ wiadomość edytowana przez: lewandowski dnia 2005-06-28 15:41:59 ]
  
 
primo, to chyba chodzi o firmę VERNET?

jeżeli tak, to ja osobiście miałem już przypadki że termostaty tej firmy nowe były wadliwe
  
 
Cytat:
2005-06-28 15:41:11, lewandowski pisze:
Jak uważacie, czy termostat firmy verne może powodowac utrzymywani się temperatury silnika w okolicach 97 *C, sprawdziłem już wszystko oprócz pompy wodnej i dalej mam wrażenie że się grzeje. A wentylator włącz 1 bieg przy 99*C (mierzone przy termostacie sondą zanurzoną w cieczy) - chłodnica drożna, - uszczelka cała, please help! [ wiadomość edytowana przez: lewandowski dnia 2005-06-28 15:41:59 ]


Sprawdz jego tem. powinna być wybita na dolnej cześci termostatu.A tak na marginesie ja tez mam wrażenie że troszkę sie przegrzewa ale skoro włącza sie wiatrak to odpuszczam i poza tym mam juz 2 termostat włożony 1 zakupiłem org. i chyba gość sprzedał mi do diesla gdyż jedo te. to 92-102 a teraz kupiłem właśnie Vernet-a 88-102 i może troszke lepiej.
A sprawdzałes czy może nie poszłe ci uszczelka pod głowicą , nie spiepsza ci gdzieś płyn chłodzący nie dymi na biało albo olej sie nie pieni albo nie bulgota Ci w zbiorniczku wyrównawczym?.jesli wszystko sprawdziłeś i jest Ok ty rzeczywiście została ci tylko pompa.
  
 
uczestniczyłem w poprzednich rozważaniach na temat przegrzewania się silnika, ale po ostatnich moich podróżach po kilkanaście godzin jazdy non stop /prawie non stop dwie przerwy po ok 1h/ jazda po górach i gdzie jezdziłem na II biegu i od tej chwili dałem sobie spokój z martwieniem sie o temp. wskażnik stoi po rozgrzaniu na A max dochodzi do L.
Widocznie zetec jest jaki jest .
poprzednio panikowałem doszło nawet do wymiany uszczelki pod głowicą, wszystkich czujników od temp. pozostał tylko "stary"wskażnik.
Obecnie cieszę sie jazdą essim bez obaw o temp. czego i innym zyczę
  
 
Czy możliwy jest taki eksperyment jak jazda bez termostatu??
Co o tym myślicie?

Pyt nr 2.
Czy można zdemontować pompę bez rozbierania rozrządu?
  
 
Cytat:
2005-07-19 08:50:59, lewandowski pisze:
Czy możliwy jest taki eksperyment jak jazda bez termostatu?? Co o tym myślicie? Pyt nr 2. Czy można zdemontować pompę bez rozbierania rozrządu?



ad1 tak
bedzie non stop duzy obieg. sam nad tym mysle
ad2 wg opisu na stronie nie