405 Obrotomierz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Posiadam Peugeota 405 1.6 wtrysk '91 + gaz. Orginalnie na desce rozdzielczej posiadałem zegar zamiast obrotomierza lecz udało mi się dostać zestaw wskaźników z obrotomierzem. W związku z tym mam pytanie, skąd obrotomierz bieże impuls (cewka, czujnik położenia wału?). Do obrortomierza wchodzą 4 przewody, dwa to na pewno zasilanie, następny to jest sygnał, i jakaś (chyba) masa. Może ktoś z Szanaownych Forumowiczów wie jak podłączony jest obrotomierz w 405. Ewentualnie jakby ktoś z forumowiczów posiadał schemat elektryki lub wiedził gdzie taki dostać, byłbym bardzo wdzięczny za podesłanie mi go na maila pablodc@o2.pl.
Z góry dzięki za jakiekolwiek info!
  
 
Sygnał "leci" z cewki od przewodu do którego jest podłączony moduł lub przerywacz (w starszych samochodach).
Do działania obrotomierza potrzebne są 3 przewody ten 4 to może być zbędny lub służyć tylko do mocowania.
Ale jak dobrze zrozumiałem to kupiłeś cały zestaw wskaźników więc obrotomierz jest już podłączony do reszty i powinno wystarczyć tylko podłączenie do orginalnych kostek bez żadnych przeróbek, bo o ile mi wiadomo Pugi są wyposażane w ten przewód sygnałowy nawet jeśli nie mają obrotomierza. U mnie w 305 tak jest (mam schematy) więc i w 405 też tak powinno być bo to w końcu następca mojego . A jeśli nie to wystarczy tylko podłączyć przewód sygnałowy.
Jeśli ADASCO ma obrotomierz to może on ci więcej podpowie...
  
 
Właśnie walczę z tym obrotomierzem.Sytuacja wygladała tak że świrował mi prędkościomierz i miałem okazję dostać zestaw z obrotomierzem. Jedyne co dostałem to zestaw i kostkę do podpięcia bezposrednio do obrotomierza z tyły tablicy a na koncu tej kostki były..... 4 gołe przewody. Orginalnie nie było żadnych kostek do podpięcia za deską. W skrzynce z bezpiecznikami pod maską znalazłem wolną kostkę z dwoma pinami ale czy słózy ona do podłaczenia obrotomierza to nie wiem. Bez jakiegoś schematu ani rusz. Gdzie indziej słyszałem że sygnał bieże z czujnika (wersja z wtryskiem jak moja) położenia włau korbowego (tyle że tam w żyle idą 3 przewody).
Serdeczne dzieki za odpowiedź Ciesze się że cos się ruszyło w tym temacie.
Pozdrawiam!
  
 
Witam! W nowych samochodach sygnał wyprowadzony jest z komputera nr.44 (silniki TU3JP, TU5JP). Jest to jednocześnie 3 złącza diagnostycznego ale tego 16-to stykowego. Jeśli masz 2-stykowe to klapa (za to możesz sam odczytać kody usterek z pamięci). Pozostałe kable to"+","-" i ten czwarty to może być podświetlanie zegara po włączeniu świateł. Tyle schematy. Osobiście wolałbym sprawdzić który zapłon jest zamontowany w tym aucie. Przy Bosch Motronic 5.1 jest inaczej niż przy 4.1 a Puga 405 dotyczy jeszcze 3.1 i 3.2. Wolałbym nie być przy podpinaniu czegokolwiek do kompa. Mam słabe nerwy.
  
 
No to chyba klapa bo raczej mam złącze diagnostyczne 2-stykowe. Nie spodziwałem sie że podłączenie obrotomierza bedzie takie trudne . Co do typu zapłonu to sugerujesz podłaczenie go do cewki zapłonowej? Raczej przy komputerze nie chciłbym nic kombinować (zreszta wątpię że się obrtomierz podpina się gdzieś do kompa). Jak możesz napisz oba sposoby jak sie podpina w 5.1 i 4.1. W sumie jest to dość stary rocznik ('91) i chyba nie ma tych nowszych układów wtryskowych. Dzięki.
Pozdrawiam!
  
 
Poprzednio pisałem pod silnik 1.6. Natomiast pod rocznikami 91-92 nie mogę namierzyć takiego. Tam w grę wchodzi Motronic 3.1, złacze kompa 35-stykowe, obrotomierz pod numerem 21. Dawniej podpinało się go do cewki od strony aparatu zapłonowego i tak bym próbował. Przecież cewka jest podpięta do komputera i być może fabryka tam wpina obrotomierz bo bliżej do kabiny. To by dotyczyło starszego zegara. Jeśli próbujesz z czymś "młodym" to będzie problem bo to są bajery sterowane przez komputer. Obrotomierz jest podpięty pod zestaw wskaźników (układ elektr.) a ten pod komputer. Powodzenia. Aha na cewce powinien to być styk 1.
  
 
Zestaw wskaźników jest na pewno nowszy od tego który miałem wcześniej (także innej firmy). Mimo to nie wydaje mi się by obrotomierz był sterowany bezpośrednio przez elektronikę. Jest też podpinany niezależnie z tyłu (+,-,sygnał,i coś bliżej niezidentyfikowanego miałem napisane że to masa), a nie razem z innymi kostakmi na górze. Spróbuję pokombinować coś z tą cewką. Wielkie dzięki za porady

[ wiadomość edytowana przez: pablodc dnia 2005-07-29 12:10:46 ]