Lampy...kilka pytan

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak to jest z przepisami ? Czy moge sobie okleic wszystkie lampy w espero biala folia (bialo srebrna do lamp) ? Sa jakies problemy przy demontazu lamp ? Na co uwazac ? Pozdro
  
 
przednie czy tylne?? anyway zgodnie z przepisami to mozesz sobie..a nawet powinnienes...umyc lampy od czasu do czasu naklejac nic nie wolno

ale skoro juz chcesz oklejac to domyslam sie ze chodzi o tyl..hmm nie widze tam zadnych problemow..odpinasz kostki zasilania odkrecasz slubki i wyjmujesz..no o chyba nie chcesz powiedziec ze masz zamiar oklejac lampy z przodu
  
 
wlasnie glownie mi przod chodzillo to tyl mi jakis nie pasi.
  
 
Bóg Cię chyba opuścił!
  
 
Cytat:
2005-07-19 09:57:05, RAVP pisze:
wlasnie glownie mi przod chodzillo to tyl mi jakis nie pasi.



to pasi przod kleic wlasnie tyl jakos tez glownie
  
 
Powiedz co ty przyjacielu będziesz w nocy widział przez takie oklejone lampy


Cytat:
2005-07-19 10:10:22, piotr_ek pisze:
Bóg Cię chyba opuścił!


  
 
wlasnie ze koles sprzedajacy ta folie na allegro mowi ze przepuszcza 95% swiatla.ew. jak nie to chcialbym okleic przednie lampy bezparwna folia.Chodzi mi o to ze duzo przemieszczam sie po lesie i zlych drogach a juz raz wymienialem lampe zbita odpryskiem kamienia.
  
 
Proponuję drucianą siatkę, jaką ruscy mieli na ładach.

PS. Myślałem, że kamienie odpryskują za auto, a nie przed autem, do góry nad zderzakiem i jeszcze zawracają.
  
 
Nie oklejaj przednich lamp. Każda folia obniża skuteczność oświetlania drogi.
Folia na przednich lampach nie jest żadnym zabezpieczeniem przed stłuczeniem...
NA pocieszenie powiem, że poliwęglan z którego są wykonane klosze jest niezwykle wytrzymały i bardzo często po kolizjach szybka reflektora pozostaje cała, natomiast połamany jest "tył" reflektora.
  
 
dobra to okleje sam tyl.Myslice ze to bedzie fajnie wygladac,cale tylnie lampy biale ?
  
 
Cytat:
2005-07-19 13:57:12, RAVP pisze:
dobra to okleje sam tyl.Myslice ze to bedzie fajnie wygladac,cale tylnie lampy biale ?



Nie

Najładniej wyglądają przyciemnione tylne kierunki i to w każdym kolorze espera - wygląda to elegancko, niepretensjonalnie i dyskretnie, gustownie, dystyngowanie czy jak kto woli i naprawdę dodaje uroku!
  
 
Będzie wyglądało CHUJOWO więc łapy precz od niektórych elementów złomiaka! Kup sobie RAVP jakiegoś sralucha za 300 zł. Mniejsza będzie strata.
  
 
i ja szykuje sie na przyciemnianie jedynie kierunkow.

pomysl obklejania tylnych lamp folia -

a idea oklejania przodu i OCHRONY

winnym zostawic to bez komentarza, ale po prostu nie moge - malucha sobie kup, tam swiatla i tak nie dzialaja jak powinny.... (tzn. widac je tylko a nie widac dzieki nim )

  
 
ja mam granatowy kolor Esperka i kiedys przyciemnilem sobie tylne kierunki i dod. kierunki w blotnikach i wyglada to zajefajnie polecam taki zabieg
PS. Robert_S zgapil ode mnie (bo mu sie podobalo) i pozyczylem mu spray zeby sobie tez przyciemnil tylne kierunki
  
 
Cytat:
2005-07-19 14:39:09, Andi_K pisze:
ja mam granatowy kolor Esperka i kiedys przyciemnilem sobie tylne kierunki i dod. kierunki w blotnikach i wyglada to zajefajnie polecam taki zabieg PS. Robert_S zgapil ode mnie (bo mu sie podobalo) i pozyczylem mu spray zeby sobie tez przyciemnil tylne kierunki

A ja przyznam się, że myśle coraz intensywniej nad polakierowaniem kirunków na czrwono


Ale ciiiiiit..........
  
 
tez bedzie fajnie wygladac
  
 
a moglby ktos zrobic jakis watek o lakierowaniu kierunkow - ja sie np. nie orientuje jak to nalezy profesjonalnie wykonac.

sa jakies specjalne spraye, techniki, co i jak, sprayowac od zewnatrz?
  
 
Przede wszystkim spray' e światłoprzepuszczalne.

Polecić mogę tu firmę Motip i Foliatec... tyle, że ta druga jest kilkukrotnie droższa.

Do lakierowania polecam zdemontować lampki z nadwozia.

Następnie... (napiszę w podpunktach, będzie łatwiej)

1. Oklejamy część lampy, której niezamierzamy "potraktować" lakierem
2. Elementy przeznaczone do lakierowania dokładnie myjemy płynem do szyb
3. Po wyschnięciu dobrze wytrzeć je odtłuszczaczem, najlepiej połączonym ze zmywaczem silikonów, by w czasie lakierowania nie tworzyły się "oczka".
4. Czekamy na odparowanie odtłuszczacza.
5. Pamiętając, że lakier nakłada się najlepiej gdy jest stosunkowo ciepły - możemy włożyć na 3- 5 min. puszkę do naczycia z ciepłą wodą.
6. Solidnie mieszamy lakier (potrząsając puszką ) przez jakieś 5 min.
7. Lakierujemy w kilku etapach, pozwalając na wstępne przeschnięcie poszczególnych warstw.
8. Lakier natrskujemy z odległości 15 - 20 cm. cienkimi warstwami

Po wyschnieciu ostatnije warstwy (której, zależy wyłącznie od tego jak bardzo zamierzamy "naściemniać") można położyć 2 - 3 cienkie warstwy klaru, aby zabezpieczyć lakier przed uszkodzeniami.

Of course - podobnie jak przy każdym innym procesie lakierowania pneumatycznego zalecam pracę w środowisku ograniczającym zjawisko pylenia

Jakiś czas temu, przy okazji pracy przy autku Bartka była na forum fotorelacja z prac "ściemniania" lampek.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Tak jak napisal Lukasz z tym, ze nie polecam zdejmowania lamp - zbedna zabawa. Wystarczy okleic tasma malarska, reszte przyslonic gazetami i malowac.

Do tego czyszczenia wczesniej tez bym takiej wagi nie przywiazywal - ja przemylem ludwikiem, przetarlem i jest elegancko, bez oczek, bez odlazenia itd.

Najwazniejszy jest spray, ja kupilem jakis niemiecki (jutro moge sprawdzic jaka to firma) i po 2 latach jest lekko porysowany, ale nie matowy jak spraye Motipa. A obydwa spraye byly w porownywalnych cenach, no moze dolozylem z 5zl...
  
 
Cytat:
Jakiś czas temu, przy okazji pracy przy autku Bartka była na forum fotorelacja z prac "ściemniania" lampek



ehh to byly czasy do 2 wnocy siedzenia w garazu Lukasza i dlubaniu przy samochodach a potem do szkoly hahahaha