Czujnik temperatury oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam otórz planuje wykonanie czujnika temperatury oleju na bazkie wskaźnika i czujnika temperatury cieczy z poloneza. W zasadzie to juz jestem po pierwszej próbie ze szklanką wody i kwestia jest tego typu że wrzątek ma niecałe 90 st(( ja myśłe ze wina lezy w tym ze napiecie instalacji w aucie jest wieksze niz 12v a ja robiłem testy na zasilaczu komputerowym gdzie jest dokłądnie 12 v. co o tym myśłicie?? mam racje czy nie)

A tak przy okazji przy jakiej temperaturze oleju powinienem sie zacząc denerwowowąc??? tzn jaka jest doipuszczalna maksymalna temperatura???
  
 
To se kup nie dziaduj :

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=58370994

Nie mam żadnej sztamy z sprzedającym, nie naganiam mu klijentów ale nie ma co kombinowac , szkoda zachodu.

Bo nawet jak dobierzesz tak wskaźnik i czujnik że ci się pokryje temperatura w 100 stopniach to nie wiadomo jak bedzie dla wyższych temperatur.

[ wiadomość edytowana przez: dooh dnia 2005-07-24 13:11:02 ]
  
 
Cytat:
2005-07-24 13:09:05, dooh pisze:
To se kup nie dziaduj : http://www.allegro.pl/show_item.php?item=58370994 Nie mam żadnej sztamy z sprzedającym, nie naganiam mu klijentów ale nie ma co kombinowac , szkoda zachodu. Bo nawet jak dobierzesz tak wskaźnik i czujnik że ci się pokryje temperatura w 100 stopniach to nie wiadomo jak bedzie dla wyższych temperatur. [ wiadomość edytowana przez: dooh dnia 2005-07-24 13:11:02 ]



Nie zrozumeil.iśmy sie)) ja nei nie dobieram czujnika do wskaxnika mam czujnik i wskaxnik z poldka) z tym ze podaje tem ok 10 st mniejsza i zastanawiam si eczy te 2 volty róznicy meidzy napieciem zasilacza komputerowego a napieciem w instalacji samochodu moga być tego przyczyną))
  
 
u mnie w warunkach oesowych lapie jakies 140st. w 650ce bedzie napewno mniej.
  
 
Cytat:
2005-07-24 13:20:08, Abdull pisze:
Nie zrozumeil.iśmy sie)) ja nei nie dobieram czujnika do wskaxnika mam czujnik i wskaxnik z poldka) z tym ze podaje tem ok 10 st mniejsza i zastanawiam si eczy te 2 volty róznicy meidzy napieciem zasilacza komputerowego a napieciem w instalacji samochodu moga być tego przyczyną))



Sorry niedoczytałem

  
 
Abdull - to może ci się przydać:

Cytat:
50*~600$
70*~300$
90*~150$
100*~100$
110*~75$
120*~60$
130*~35$
gdzie znak$ oznacza ohm.
nie są to dane katalogowe ,
ale uzyskane po uśrednieniu kilku pomiarów czujników temperatury pn.i df. /ok.6szt/

  
 
Witam wszystkich

Chciałbym rówież przyłączyc sie do pytania Abdula aby nie zasmiecac forum niepotrzebnymi i dublowanymi wątkami wątkami.

Ja zastosowałem czujnik temperatury oleju (VDO) od Golfa 2 gti.
Wywierciłem otwór w korku spustu oleju (dla zainteresowanych gwint M10 x 1.0) i tam umiesciłem czujnik a wskażnik zegarowy (VDO) tam gdzie wszyscy czyli w "kabinie" tylko teraz powstał problem ponieważ ze wskażnika wynika ze temperatura jest b. niska (około 80 ^C) a jak wszyscy wiemy jkest lato i takie temperatury w maluszkach sa raczej nierealne wiec wysuwa sie pytanie co jest nie tak czujnik czy wskażnik.Wskazniki sprwdzałem dwa na tymobwodzie a czujnik wykręciłem z działającego autka wiec powinno jest ok a nie jest
Jeśli ktokolwiek z Was miał podobne przygody i znalazł łatwe rozwiązanie to prosiłbym o podzielenie się z innymi konkluzjami.

Pozdro
Pat

PS
1. Sorry za błędy
2. miejsce w korku jest nienajlepsze ale jest to rozwiązanie przejsciowe aby nie walczyc ze szklanka.
3. czytałem juz Tu na forum o komplecie wskażnik czujnik z Łady alejak narazie nie chce powiekszac kosztów bo mam dostęp do VDO.
  
 
A ja tak z innej beczki - czy ma ktoś może na sprzedaż sam ten bagnet z czujnikiem, albo ktoś z was wie jak taki wykonać ??

Nie bardzo chce mi się wiercić otwory w misce oleju żeby zastosować jakiś inny czujnik.
  
 
Taki czujnik temperatury to termopara. Są stosowane np. w piecach grzewczych jako czujka bezpiecznstwa. Ja miałem taki pomysł:

Kupujesz w biedronce za 10 zł multimetr z opcją pomiaru temperatury rozbierasz, zwierasz pokrętło na opcji temperatura wyświetlacz zabudowujesz w desce a sondę umieszcasz gdzie chcesz. Masz cyfrowy termometr z dokładnoscią +/- 1 stopnień ze skalą od -40 do ponad 1000 stopni.

Tutaj przykładowa aukcja:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=58562131
  
 
Cytat:
2005-07-25 09:15:23, Pat pisze:
Witam wszystkich Chciałbym rówież przyłączyc sie do pytania Abdula aby nie zasmiecac forum niepotrzebnymi i dublowanymi wątkami wątkami. Ja zastosowałem czujnik temperatury oleju (VDO) od Golfa 2 gti. Wywierciłem otwór w korku spustu oleju (dla zainteresowanych gwint M10 x 1.0) i tam umiesciłem czujnik a wskażnik zegarowy (VDO) tam gdzie wszyscy czyli w "kabinie" tylko teraz powstał problem ponieważ ze wskażnika wynika ze temperatura jest b. niska (około 80 ^C) a jak wszyscy wiemy jkest lato i takie temperatury w maluszkach sa raczej nierealne wiec wysuwa sie pytanie co jest nie tak czujnik czy wskażnik.Wskazniki sprwdzałem dwa na tymobwodzie a czujnik wykręciłem z działającego autka wiec powinno jest ok a nie jest Jeśli ktokolwiek z Was miał podobne przygody i znalazł łatwe rozwiązanie to prosiłbym o podzielenie się z innymi konkluzjami. Pozdro Pat PS 1. Sorry za błędy 2. miejsce w korku jest nienajlepsze ale jest to rozwiązanie przejsciowe aby nie walczyc ze szklanka. 3. czytałem juz Tu na forum o komplecie wskażnik czujnik z Łady alejak narazie nie chce powiekszac kosztów bo mam dostęp do VDO.


a w jakich warunkach miezryles?
mi podczas spokojnej jazdy wlasnie pokazuje w okolicach 80 stopni a dopiro przy palowaniu czy w trasie rosnie do 120
  
 
Cytat:
2005-07-25 09:15:23, Pat pisze:
Witam wszystkich Chciałbym rówież przyłączyc sie do pytania Abdula aby nie zasmiecac forum niepotrzebnymi i dublowanymi wątkami wątkami. Ja zastosowałem czujnik temperatury oleju (VDO) od Golfa 2 gti. Wywierciłem otwór w korku spustu oleju (dla zainteresowanych gwint M10 x 1.0) i tam umiesciłem czujnik a wskażnik zegarowy (VDO) tam gdzie wszyscy czyli w "kabinie" tylko teraz powstał problem ponieważ ze wskażnika wynika ze temperatura jest b. niska (około 80 ^C) a jak wszyscy wiemy jkest lato i takie temperatury w maluszkach sa raczej nierealne wiec wysuwa sie pytanie co jest nie tak czujnik czy wskażnik.Wskazniki sprwdzałem dwa na tymobwodzie a czujnik wykręciłem z działającego autka wiec powinno jest ok a nie jest Jeśli ktokolwiek z Was miał podobne przygody i znalazł łatwe rozwiązanie to prosiłbym o podzielenie się z innymi konkluzjami. Pozdro Pat PS 1. Sorry za błędy 2. miejsce w korku jest nienajlepsze ale jest to rozwiązanie przejsciowe aby nie walczyc ze szklanka. 3. czytałem juz Tu na forum o komplecie wskażnik czujnik z Łady alejak narazie nie chce powiekszac kosztów bo mam dostęp do VDO.



bylo go sprawdzic z termometrem przed wsadzeniem a teraz to nigdy nie bedziesz wiedzial czy to co pokazuje wskaznik to prawda.
  
 
Cytat:
2005-07-25 09:15:23, Pat pisze:
Witam wszystkich Chciałbym rówież przyłączyc sie do pytania Abdula aby nie zasmiecac forum niepotrzebnymi i dublowanymi wątkami wątkami. Ja zastosowałem czujnik temperatury oleju (VDO) od Golfa 2 gti. Wywierciłem otwór w korku spustu oleju (dla zainteresowanych gwint M10 x 1.0) i tam umiesciłem czujnik a wskażnik zegarowy (VDO) tam gdzie wszyscy czyli w "kabinie" tylko teraz powstał problem ponieważ ze wskażnika wynika ze temperatura jest b. niska (około 80 ^C) a jak wszyscy wiemy jkest lato i takie temperatury w maluszkach sa raczej nierealne wiec wysuwa sie pytanie co jest nie tak czujnik czy wskażnik.Wskazniki sprwdzałem dwa na tymobwodzie a czujnik wykręciłem z działającego autka wiec powinno jest ok a nie jest Jeśli ktokolwiek z Was miał podobne przygody i znalazł łatwe rozwiązanie to prosiłbym o podzielenie się z innymi konkluzjami. Pozdro Pat PS 1. Sorry za błędy 2. miejsce w korku jest nienajlepsze ale jest to rozwiązanie przejsciowe aby nie walczyc ze szklanka. 3. czytałem juz Tu na forum o komplecie wskażnik czujnik z Łady alejak narazie nie chce powiekszac kosztów bo mam dostęp do VDO.



Problem polega na tym ze w momencie w ktorym jedziesz miska jest dosc mocna chlodzona powietrzem oplywajacym auto i wskazania sa zanizone kiedy staniesz to wskazanie temperatury pewnie rosnie-ja tak mialem ( w ciple dni podczas jazdy zaniza o okolo 15/20 stopni Celsjusza
  
 
Cytat:
2005-07-25 14:50:51, filipmec pisze:
Problem polega na tym ze w momencie w ktorym jedziesz miska jest dosc mocna chlodzona powietrzem oplywajacym auto i wskazania sa zanizone kiedy staniesz to wskazanie temperatury pewnie rosnie-ja tak mialem ( w ciple dni podczas jazdy zaniza o okolo 15/20 stopni Celsjusza



czemu uważasz ze to pomiar jesty zanizony a nie ze podczas jazdy olej jest chłodniejszy??
  
 
Cytat:
A ja tak z innej beczki - czy ma ktoś może na sprzedaż sam ten bagnet z czujnikiem, albo ktoś z was wie jak taki wykonać ??



Wykonanie- potrzebyjesz spawarke i czesci od silnika w ktorych znajdziesz rurke doprowadzajaca olej do klawiaturki z bloku, i stary bagnet, lepek bagnetu (uszko z okragla blaszka) musisz przyspawac strannie do tej rurki, u gury robionego przez Ciebie bagnetu wiercisz otwor na kabel jaki czujnik zastosujesz zalezy od Ciebie. po wlozeniu czujnika w ta ze rurke gwintujesz otwor w rurce i wkrecasz odpowiednia srubke na klej (na stale)




Cytat:
Kupujesz w biedronce za 10 zł multimetr z opcją pomiaru temperatury rozbierasz, zwierasz pokrętło na opcji temperatura wyświetlacz zabudowujesz w desce a sondę umieszcasz gdzie chcesz. Masz cyfrowy termometr z dokładnoscią +/- 1 stopnień ze skalą od -40 do ponad 1000 stopni.



Jest jeszcze lepszy patent: mianowicie w kazdym sklepie elektronicznym mozesz dostac "zestaw do samodzielnego montarzu" w srod nich jest tesh czyjnik ze wskaznikiem temperatury-wyswietlacz diodowy. taka zabawka kosztuje okolo 60zl skladasz samemu, a wskaznik montujesz gdzie chcesz (ja mam w miejscu gdzie na zagarch flowskich masz samochodzik z cis. opon osadzilem go tak ze wyglada jak bylby orginalnie, kolor tla tego wyswietlacza i faktora jest taka sama swieci na czerwono i ma dokladnosc do 0,1 stopnia Celsjusza moze mierzyc temperatury od -50 do 300 stopni Celsjusza czujnikiem tego zestawy jest tranzystor o bardzo malych wymiarach jest to bardzo wygodne, w sprzedazy sa nawet zestawy ktore moga strerowac wentylatorami musisz tylko okreslic przy jakiej temperaturze ma sie on wlaczac. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-07-25 15:06:19, Abdull pisze:
czemu uważasz ze to pomiar jesty zanizony a nie ze podczas jazdy olej jest chłodniejszy??



oczywiscie ze jest chlodniejszy ale nie az tak - uwierz mi mierzylem to na rozne mozliwe sposoby i wiem. w przypadku czulego czujnika kiedy jest on zamocowany w korku spustu oleju po zatrzymaniu sie temperatura rosnie o 15 stopni celsjusza w ciagu niecalych 2min. jest to niemozliwe zeby tak szybko nagrzac olej w silniku!!!! wiec wzrost ten mozesz uwarzac czesciowo za ogrzewanie sie miski od oleju i powolne nagrzewanie sie oleju - naprtawde POWOLNE