| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-08-12 11:25:08 Mam taką refleksję... Oczywiście, silnik TD (szczególnie fordowski) potrafi się dać we znaki, i owszem, a jego bezawaryjność nie jest legendarna i nigdy nie będzie... Ale przynajmniej jak się coś chrzani, to wiadomo, że problem jest tylko i wyłącznie z silnikiem lub osprzętem. Ożenek silnika benzynowego z LPG, według mnie oczywiście i statystycznie rzecz ujmując (co potwierdzają także wątki na tym forum), wcześniej czy później skończy się dość lub całkiem smutno. A problem w tym, że jak tutaj się coś chrzani, to wachlarz potencjalnych przyczyn znaaacznie się powiększa. Często bywa i tak po mariażu, że nie ma jazdy ani na gazie ani na benzynie Zgadzam się z opiniami zwykłych użytkowników, że tak naprawdę prawdziwa oszczędność to tylko i wyłącznie diesel. Dla porównania, mój essi pali ostatnio średnio 6lON/100km lub mniej. Na trasie (z korkami, przestojami, przejazdami przez wiele miast - takie są trasy w Polsce) zejście o litr mniej jest jak najbardziej możliwe bez szczególnych starań (wystarczy jechać płynnie z prędkością 80-120km/h). Przy średnim spalaniu LPG na poziomie 10-11litrów (a wielu z Was pali z pewnością więcej) wydatki na paliwo są porównywalne, a eksploatacyjnie diesel jest bez porównania przyjemniejszy (żadnych regulacji, świec, przewodów WN, strzałów, modłów i zaklęć), a jeśli jest w dobrym stanie technicznym, to mit np. problemów zimowych upada całkowicie (mój np. pali w zimie po nocy -20 stopni po 1-2 obrotach wału i jednym grzaniu świec - to dane z ostatniej zimy)...
Do czego zmierzam i po co to wszystko napisałem... A bo mi się nudzi i chce mi się trochę PODYMIĆ ![]() |
_muzzy_ Gniezno | 2005-08-12 11:28:24 Hehehe, ja stwierdziłem że to juz moję ostatnie auto z gazem.Teraz tylko i wyłącznie dezel |
masterostry Sympatyk FEFK był mk3 i mk5 CBRlandia | 2005-08-12 11:30:34 w pełni kolegę popieram
...a jak się trochę poszuka to można nabyć ON w cenie LPG |
slawas1 Sympatyk FEFK był DH N7A Gorzów Wlkp | 2005-08-12 11:36:32 tia szczegónie takiego diesla jak tdi |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-08-12 11:52:12 Ja zawsze jeździłem benzyniakami od malucha począwszy (a od kolejnego już gazowałem) i teraz myślałem o zmianie na diesla i przejechałem się kilkoma i ... jakoś co raz bardziej się odsuwam od pomysłu zakupu diesla....
Jak tak popatrzę na mój szeroki wahlarz samochodów z gazem, to znam je do tej pory, bo jeżdżą u znajomych i w żadnym nie ma problemów wywołanych stricte przez gaz. A że użytkownicy Ci ideologię postępowania z samochodami i naprawianiem ich mają tożsamą ze stwierdzeniem, że jak nie swędzi to się nie drapię, to pojazdy te są narażone dosłownie na wszystko, a mimo to dalej się trulają bez żadnych problemów z motorem... Wogóle nie ma co porównywac jazdy ON i Pb... |
YaNkEs_69 Escort MKV Przemyśl | 2005-08-12 11:58:27 Ja bym prosił o zamknięcie tego wątku, chyba miesiąc temu też niewinnie zacząłem taką dyskusję i poszedł flame na ponad 100 postów ![]() |
micab ford, vw, mercedes, ... k/Szczecina | 2005-08-12 11:59:23 a ja tam wolę LPG......przynajmniej od archaicznego konstrukcyjnie diesla forda......koszty porównywalne a jednak przyjemność z jazdy o wiele większa.....
co do kłopotów z LPG to się nie zgodzę......miałem już kilka aut na gazie.....i jeżeli instalacja jest dobrze dobrana i założona w konkretnym serwisie to nie ma żadnych problemów.....oczywiście poza silnikami które ewidentnie gazu nie lubią.......w moim cabrio mam już 133 000km zrobionych na LPG bez żadnych problemów |
masterostry Sympatyk FEFK był mk3 i mk5 CBRlandia | 2005-08-12 12:13:52
jeżeli dla kogoś klekot stanowi problem... ...a z drganiami nie kumam |
Piter20 (M) Sympatyk FEFK A3 WRC | 2005-08-12 12:25:24 na ostatnim spocie liczylismy koszt dotarcia z wrocka do augustowa dieslem i gazem(u mnie i u Fevera na trasie 10l) i wyszlo nam, ze w obie strony gaziarze wychodza na plus 100zl w stosunku do dieslowcow. kwestie awaryjnosci pomijam, bo niekatowany i regularnie serwisowany silnik w zasadzie sie nie psuje. reszta to przypadki losowe ![]() |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-08-12 13:09:16
Ależ proszę Turbosprężarka: regeneracja 1000PLN, pompa: regeneracja 750PLN. Takie są koszta. Czyli łącznie taniej, niż dałeś za swoją instalacją Powiem więcej. Te regeneracje wynikają wyłącznie z zaniedbania mojego auta przez poprzednika/ów (w ogólnym przypadku wynikają po prostu z przebiegu). Zrobisz regenerację i masz spokój na następne 100kkm i więce, podczas gdy powszechnie znaną prawidłowością jest, że na LPG auto się chrzani i występują najróżniejsze sensacje niezależnie od przebiegu i są w stanie zrujnować skutecznie miłość do LPG nawet u najbardziej zagorzałych jego zwolenników... Podniosę jeszcze inną kwestię, a mianowicie sprawę nowoczesnych diesli Common Rail. Nie ufam im, bo pierwsze konstrukcje były po prostu niedopracowane i wadliwe (szczególnie TDCi forda, ale nawet C-R Mercedesa miał ciężkie dzieciństwo). Ale technologia idzie do przodu. Obecnie wrogiem nowoczesnych diesli staje się kiepska jakość paliwa, a wrogiem LPG... paradoksalnie nowoczesność sama w sobie. W bardziej skomplikowanych silnikach benzynowych, zwłaszcza tych wysilonych, do jakich tęsknisz , instalacji po prostu nie założysz. A jak założysz, to uwzględniając moc i osiągi takich silników spalisz np. 15 litrów LPG na 100 km (jak np. zdarza się w 2.5 V6 z Mondeo). Przy niewyśrubowanej jeździe, bo przy wyśrubowanej spalisz nawet 20... Trudno obecnym dieslom zbliżyć się do tak dużej komsumpcji paliwa, a radość z jazdy dają naprawdę fajną. Diesel to kompromis między osiągami a ekonomiczną jazdą. Jak na razie nie wynaleziono innego rozwiązania, które by w równie genialny sposób obie cechy łączyło... |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-08-12 13:14:39 A może by rzeczywiście ten wątek przenieść w niebyt Bo jak się już z kumplem zaczynam przekomarzać, to nie idzie na dobre ... |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2005-08-12 13:17:15 Mario - wspolczesne Diesle o pojemnosciach 2,5 - 3 litry potrafia spalic 10 - 12 litrow ON. |
kozik Polo Variant Starogard Gdański | 2005-08-12 13:23:25
W takim razie porównaj to do spalania benzyniaków o pojemności 2,5 - 3 litra nawet z gazem
Dla porównania mój kolega ma Audi V8 i w mieście to auto nie schodzi poniżej 20 l benzyny...
Aha auto ma pojemność 3,6 litra [ wiadomość edytowana przez: kozik dnia 2005-08-12 13:25:20 ] [ wiadomość edytowana przez: kozik dnia 2005-08-12 13:26:00 ] |
slawas1 Sympatyk FEFK był DH N7A Gorzów Wlkp | 2005-08-12 13:29:22
bo to nie auto do gazu jest |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-08-12 13:31:13
Zgoda. Potrafią. Maksymalnie , do czego strasznie trudno je zmusić. Popatrz na naprawdę nowoczesnego diesla z piezoelektrycznymi wtryskami i nieco odprężonym silnikiem. Mam tu na myśli 2.2 D-4D 180KM Toyoty... |